ارائه خدمات حسابداری در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

حسابداری و انجام امور مالی امروزه در همه شرکتها و بنگاههای اقتصادی اعم از کوچک یا بزرگ یک تخصص است . بنگاههای اقتصادی چه به صورت موقت باشند یا دایمی ، تولیدی باشند یا صنعتی و اینکه پیمانکاری باشند یا بازرگانی روند عملیات و مراودات مالی در انها بایستی از قواعد و اصول خاصی پیروی کند و امور حسابداری ، پرسنلی و سایر عملیات های مالی تحت نظارت کادری مجرب و متبحر انجام شود .

خدمات حسابداری برای شرکت های در موسسه حسابداریامور حسابداری شرکت ها و بنگاههای اقتصادی می تواند شامل امور پرسنلی و ادری ، تهیه صورت های مالی و بستن حساب ها ، کنترل و تجزیه و تحلیل حساب ها ، تهیه ترازنامه و دفاتر قانونی و بسیاری دیگر باشد .

خدمات حسابداری در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

موسسه خدمات حسابداری محاسبان تلاشگر خبره با سال ها تجربه در خصوص ارائه مشاوره های مالی ، حسابداری ، حسابرسی و مالیاتی و غیره می تواند همراهی مطمئن و خبره برای صاحبان بنگاههای اقتصادی و شرکتها و صاحبان مشاغل و کسب و کار باشد .

از جمله خدمات حسابداری و مالی  موسسه محاسبان به شرح زیر است :

انجام خدمات حسابداری شرکت ها

خدمات حسابداری : انجام خدمات حسابداری شرکت های بازرگانی ، شرکت های پیمانکاری ، شرکت های تولیدی و صنعتی و فروشگاهها

شرکت های بازرگانی ، پیمانکاری ، تولیدی و صنعتی و حتی فروشگاههای کوچک هر کدام با توجه به وسعت فعالیت خود و نیز میزان مراودات مالی و تعداد پرسنلی که برایشان کار می کنند و نیز نوع فعالیت و اینکه به کار واردات می پردازند و یا ضمن برآورده کردن نیازهای داخلی به صادرات هم مشغول هستند مسایل مالی متفاوت  داشته و دارای درجه ای خاص از پیچیدگی می باشند .

نحوه محاسبه مالیات وارزش افزوده ، حسابداری خرید و فروش ها ، نحوه محاسبه سود و زیان و هزینه های تمام شده ، خرید و یا واردات مواد اولیه و مراودات با شرکت های خارجی در هر یک از این شرکت ها متفاوت است و نیازمند آشنایی حسابداران با کلیه جزییات هر یک از این موراد می باشد .
ارائه خدمات حسابداری انجام کلیه امور حسابداری

 ( ارائه خدمات حسابداری ؛ انجام کلیه امور حسابداری )

استقرار کادر و نماینده جهت ارئه خدمات حسابداری

استقرار نماینده و کادر حسابداری در سطوح مختلف بر حسب نیاز شرکت به صورت پاره وقت و تمام وقت و پروژه ای

شرکت های کوچک می توانند برای صرفه جویی در هزینه های خود به جای استخدام یک نیروی حسابدار تمام وقت از موسسات مالی بخواهند یک نیروی پاره وقت برای انجام امور حسابداری شرکت اعزام نمایند و ضمن انجام کلیه امور مای شرکت در خصوص فعالیت های مالی و تهیه اظهارنامه و موارد دیگر هم شرکت را یاری نمایند .

شرکت های بزرگ و با حجم مراودات مالی بسیار زیاد و متنوع هم می توانند علاوه بر داشتن یک واحد حسابداری از موسسات مالی بخواهند به جهت نظارت بر عملکرد واحد مالی شرکت به عنوان یک شخص بی طرف و نیز برای رصد خطاهای مالی و پیشگیری از بروز ضرر و زیان های مالی و مالیاتی عمده وارد عمل شده و شرکت را در این خصوص یاری کنند .

استقرار نماینده و کادر حسابداری از جمله خدمات حسابداری

( استقرار نماینده و کادر حسابداری از جمله خدمات حسابداری )

 نظارت بر واحد مالی جهت کنترل اسناد حسابداری

ثبت و نگهداری اسناد چه به جهت داخلی چه به جهت ارائه به سازمان های مالیاتی از اهمیتی ویژه ای برخوردار است . نگهداری فاکتور های خرید ، صدور فاکتور های فروش ، نحوه هزینه کرد سرمایه شرکت همه و همه در حفظ و نگهداری دارایی های موسسه جایگاه ویژه ای دارند. افرادی که در شرکتها به این کار گمارده میشوند باید علاوه بر تخصص از تعهد و امانت داری و وجدان کاری هم برخوردار بوده و نظارت مستقیم هم بر آنها حاکم باشد .

موسسات مالی و حسابداری به عنوان یک ناظر می توانند کلیه نواقص و خلاهای مالی را در سازمان ها شناسایی و منابع و نقطه شروع انها را تعیین و در حل و رفع انها موثر باشند .

ارائه خدمات حسابداری در زمینه نظارت بر واحد مالی

( ارائه خدمات حسابداری در زمینه نظارت بر واحد مالی )

ساماندهی و به روز رسانی حسابهای معوق

بخشی از حساب های معوق هزینه های معوق هستند . هزینه های معوق هزینه هایی هستند که شرکت قبل از وقوع آن متحمل آنها شده است مثلا حقوق ماهانه پرسنل هزینه های معوق هستند . اسناد پرداختنی هم در صورتی که در موعد مقرر رسیدگی نشوند می توانند مشمول هزینه های معوق شوند . هزینه ها یا حساب های معوق معمولا به صورت هفتگی یا ماهانه بررسی و رسیدگی نمیشوند و معمولا در پایان هر فصل به انها رسیدگی می گردد .

برای رسیدگی باید تمامی اسناد و مدارک مربوط به آنها در طول فصل جمع اوری و ثبت و نگهداری شده باشد . موسسات مالی و خدماتی می توانند به جهت اهمیت این حسابها راسا و به صورت مستقیم با بررسی اسناد و مدارک این حساب ها را رسیدگی کرده و اقدامات مربوط به انها را انجام دهند یا در رسیدگی به این حسابها به متولیان مالی و حسابداری شرکتها کمک کنند .

به روز رسانی حساب های معوق از خدمات حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

( به روز رسانی حساب های معوق از خدمات حسابداری محاسبان تلاشگر خبره )

ارئه خدمات انواع نرم افزار های حسابداری

خدمات حسابداری : تهیه ، نصب ، راه اندازی و پشتیبانی فنی انواع نرم افزارهای حسابداری و شبکه

با پیشرفت تکنولوژی و ورود نرم افزار های متنوع و متفاوت در عرصه حسابداری بسیاری از امور حسابداری و مالی شرکتها بوسیله این نرم افزارها انجام میشود . شرکت های بزرگ با شعب مختلف ترجیح می دهند برای ارتباط موثر و بهتر با شعب خود تحت شبکه قرار بگیرند . بسیاری از شرکتها ترجیح می دهند برای صرفه جویی در مصرف کاغذ و حمایت از محیط زیست سیستم کاغذی را از موسسه خود حذف کرده و کلیه مکاتبات داخلی خود را از طریق سیستم تحت وب و شبکه انجام دهند .

انجام امور مالیاتی ، تهیه اظهارنامه ، صورت های فصلی و غیره همه در حال حاضر به صورت الکترونکی انجام شده و دیگر کمتر ارگانی کارهای اینچنینی خود را به صورت کاغذی انجام می دهد . شرکتها برای اینکه در این عرصه همیشه صدر باشند و از مزایای آن بهره ببرند باید سیستم های خود را به صورت دایم به روز کرده و از نرم افزارهایی برای این امور استفاده کنند که به شکل خوبی پشتیبانی و به بروز رسانی می شوند .

برای اطمینان از این موضوع شرکتهه و بنگاههای اقتصادی می توانند از مشاوره موسسات خدمات مالی و حسابداری و حسابرسی کمک گرفته و مطمئن باشند در صورت یک انتخاب درست از پشتیبانی خوبی هم بهره مند خواهند شد.

ارائه خدمات حسابداری در زمینه خدمات نرم افزار های حسابداری

(ارائه خدمات حسابداری در زمینه خدمات نرم افزار های مالی )

 پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی

به دلیل حجم زیاد اطلاعات و اسناد در شرکتها ادامه فعالیت در قالب های سنتی و کلیشه ای گذشته می تواند به ضرر سازمان منتهی شده و منابع و دارایی ها را به هدر بدهد . سازمانی که بتواند اطلاعات خود را به سمت سیستم های استاندارد و اصلاح شده هدایت کند می تواند مطمئن باشد بخش زیادی از دارایی ها و فرایند های مالی خود را در جهت بهره برداری صحیح هدایت کرده است .

عدم وجود یک چنین سیستم اطلاعاتی یکپارچه ای در شرکت ها به خصوص شرکت های بزرگ و با حجم اطلاعاتی زیاد یک نقص بزرگ بوده و می تواند حتی غیر قابل اعتماد باشد زیرا در این شرایط احتمال اعمال سلیقه و بروز خطا و بی دقتی بسیار بالا می رود . بوسیله برخی نرم افزار های طراحی شده در بازار که به صورت استاندارد و کلی طراحی شده اند و کل فرایند ثبت و نگهداری اطلاعات را پیش بینی کرده اند می تواند یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه در شرکتها بوجود آورد .

این سیستم یکپارچه میتواند کلیه فعالیت های عملیاتی و ستادی شرکت را شامل شود و کلیه واحد های کاری با دسترسی تعریف شده به این اطلاعات می توانند امور مربوط به واحد کاری خود را به سرانجام برسانند . مثلا انباردارها با دسترسی به سیتم خرید و فروش و ورودی و خروجی انبار می توانند کلیه اطلاعات مربوط به واحد خود را رصد کنند و مدیران ارشد هم با دسترسی به اطلاعات کلیه واحد ها می توانند نظارت قوی و به موقع به واحد های کاری داشته باشند .

پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی از جمله خدمات حسابداری موسسه حسابداری

( پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی از جمله خدمات حسابداری موسسه مالی)

 بستن حساب ها و تهیه صورت های مالی

فعالیت های مالی هر شرکتی باید در هر دوره مشخص جمع آوری و به مدیران یا ارگان های درخواست کننده ارائه شود . گزارش فعالیت های مالی هر شرکت در دوره های مشخص صورت مالی نام میگیرد . تهیه صورت مالی باید طبق فرمت خاص صورت گرفته و کلیه قوانین و مقررات مالی در آن لحاظ شود .

برخی صورت های مالی که باید توسط واحد حسابداری شرکت ها تهیه شود مانند ترازنامه ، صورت سود وزیان ، صورت سود وزیان جامع ، صورت جریان وجوه نقد هستند . ترازنامه وضعیت مالی شرکت یا صاحب دارایی را در زمان تعیین شده نشان می دهد و صورت سود وزیان میزان درآمد و هزینه و سود زیان شرکت را در یک بازه مشخص نشان می دهد .

صورت جامع سود وزیان هم  تغییراتی که در هزینه ها و دارایی ها در مدت زمان مشخص برای یک سازمان بوجود امده است را نشان می دهد و صورت وجوه نقد تغییرات وجوهات نقد یک سازمان را در یک دوره مشخص بیان کرده و این صورت به مدیران کمک می کند که نسبت به برنامه ریزی های مالی و تامین مالی شرکت اقدامات موثر را انجام دهند . شرکت های خدماتی مالی و حسابداری می توانند در تهیه این صورت ها به بنگاههای اقتصادی کمک کرده و مشاوره دهند .

ارائه خدمات حسابداری در زمینه بستن حساب ها و تهیه صورت های مالی

( ارائه خدمات حسابداری در زمینه بستن حساب ها و تهیه صورت های مالی )

ارائه خدمات حسابداری و مالی در ثبت اسناد حسابداری

خدمات حسابداری : ثبت اسناد و مدارک بصورت سیستمی و مکانیزه و همچنین بایگانی اسناد

در گذشته نه چندان دور صاحبان کسب و کار و مشاغل تمایل داشتند که کلیه اسناد و مدارک مالی و حسابدرای خود را به صورت کاغذی و دستی تهیه کرده و از نرم افزارهای مالی و حسابداری گریزان بودند البته ناکارامد بودن و خطای زیاد این نرم افزارها در گذشته در این تصمیم و دیگاه بی تاثیر نبود اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولژی و ورود نرم افزارهای متنوع و کارآمد برای انوع فعالیت های مالی با هر وسعت و پیچیدگی کارفرمایان ترجیح می دهند برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های اضافی و نیز دقت و سرعت بیشتر در کار از این نرم افزار ها برای فعالیت های مالی خود بهره ببیرند .

این نرم افزارها بسته به نوع طراحی و منظوری که برای آن طراحی شده اند می توانند ثبت و نگهداری کلیه اسناد مالی اعم از فاکتور های خرید و فروش ، صدور و دریافت چک و گزارش گیری ، تهیه لیست حقوق و دستمزد ، محاسبه خودکار مالیات و حق و بیمه و بسیاری دیگر را با دقت و سرعت زیاد انجام دهند . تهیه این نرم افزارها بایستی از موسسات خدمات مالی و حسابداری متبحر و خبره انجام گرفته که در صورت لزوم ، اموزش های لازم در این خصوص به پرسنل مرتبط داده شود و از خدمات پشتیبانی درست و موثری هم برخوردار باشد .

از خدمات حسابداری موسسه محاسبان تلاشگر خبره ؛ ثبت اسناد و مدارک حسابداری و بایگانی اسناد

( از خدمات حسابداری  موسسه محاسبان تلاشگر خبره ؛ ثبت اسناد و مدارک حسابداری و بایگانی اسناد )

تهیه گزارشات مالی میان دوره و سالیانه و تهیه صورتهای مالی

برخی گزارشات مالی باید در دوره های ماهانه ، فصلی ، شش ماه یکبار و گاهی سالانه تهیه شده و در سازمان نگهداری یا در اختیار ارگان های مرتبط و درخواست کننده قرار داده شود . این گزارشات معمولا باید در موعد مقرر تهیه و تحویل داده شوند در صورت عدم رعایت بازه زمانی می توانند شرکت را مشمول جریمه های سنگین نمایند برای جلوگیری از وقوع یک چنین رخ دادی در شرکت ها صاحبان مشاغل باید از کلیه قوانین مالیاتی مطلع بوده و امور مربوط به ان را در نهایت دقت انجام دهند .

برای دسترسی به این هدف یکی از راهها استفاده از خدمات شرکتها و موسسات خدمات مالی و حسابداری بوده یا داشتن یک تیم متبحر در شرکت با نظارت موسسات خدماتی تا صاحبان سرمایه از حفظ دارایی ها خود اطمینان کامل داشته باشند .

خدمات حسابداری ؛ تهیه گزارشات و صورت های مالی

( خدمات حسابداری ؛ تهیه گزارشات و صورت های مالی )

 نظارت و کنترل حسابها بصورت مداوم

سازمان ها و شرکت های اقتصادی هر چقدر هم به صورت داخلی بر عملیات های مالی شرکت نظارت داشته باشند ممکن است به علت ذینفع قرار گرفتن یک عده برخی از فرایند های مالی به درستی رسیدگی نشده یا از دید بررسی پنهان بماند برای همین ، وجود یک ناظر متبحر و مطمئن برای نظارت سازماندهی شده به اسناد مالی در شرکتها بسیار اهمیت داشته و این کار می تواند توسط موسسات خدمات مالی و حسابداری خبره صورت بگیرد .

نظارت و کنترل حسابها از جمله خدمات حسابداری در موسسه

( نظارت و کنترل حسابها از جمله خدمات حسابداری در شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره )

ارائه خدمات حسابداري