ارائه خدمات مالیاتی در شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

شرکت محاسبان تلاشگر خبره یک شرکت خدمات مالی و حسابداری و حسابرسی بوده که سالهاست با در اختیار داشتن تیمی خبره و متخصص در امور مالی ، حسابداری و حسابرسی و بسیاری خدمات مرتبط دیگر ، به مشتریان خود خدمات تخصصی ارائه می دهد . شرکت محاسبان با اشراف کافی به قوانین مرتبط به امور مالی و مالیاتی می تواند به مشتریان خود در خصوص مشاوره های تخصصی اطمینان کامل داده و همه امور مربوط به واحد مالی آنها را پشتیبانی نماید .

این شرکت با در اختیار داشتن تیمی خبره در زمینه امور مالیاتی می تواند خدمات مالیاتی تخصصی ذیل را به مودیان خود ارائه نماید ضمن انکه می تواند تمام امور ذیل را راسا به عهده گرفته و به طور کامل و قانونی اجرا نماید .

خدمات مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره :

تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی – تحریر دفاتر قانونی

کلیه مودیان و مشمولان قانون مالیات های مستقیم باید در زمان های مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم کرده و به همراه کلیه اسناد و مدارک مالی خود به سازمان امور مالیاتی تحویل نمایند مودیان باید در این مدارک حتما دفاتر قانونی خود را که شامل دفتر روزنامه ، دفتر کل ، دفتر دارایی و سایر دفاتر قانونی دیگر است را به درستی تنظیم کرده و بدون هیچگونه ایراد و اشکال ارائه کنند .

تحریر دفاتر قانونی باید از اصول و قواعد خاصی پیروی کرده و شرایط تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی را داشته باشد تا رد نگردیده و مودیان را دچار دردسر جرایم مالیاتی نکند . به همین منظور مودیان محترم باید در تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی خود دقت کافی را به خرج دهند و برای تحریر آنها از افراد آموزش دیده و با تجربه کمک گرفته و یا با موسسات مالی و حسابداری در خصوص این خدمات مالیاتی مشورت نمایند .

خدمات حسابداری مالیاتی در محاسبان تلاشگر خبره

( تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی از جمله خدمات مالیاتی در محاسبان تلاشگر خبره )

 ثبت نام ، تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که در طول چند سال گذشته به قوانین مالیاتی اضافه شده و مودیان موظف هستند که آن را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمایند . مودیان این مالیات در واقع همه مصرف کنندکان کالاها و خدمات می باشند . مصرف کننده می تواند مصرف کننده اولیه ، بینابینی و یا مصرف کننده نهایی باشد .

هر کالایی که تولید میشود در هر مرحله تولید به ارزش آن افزوده میشود و در زمان انتقال به مصرف کننده بعدی باید مالیات ان توسط خریدار پرداخت شده و فروشنده هم در هر دوره سه ماهه اقدام به پرداخت این مالیات به سازمان امور مالیاتی نماید . که در صورت عدم پرداخت آن مشمول جرایم سنگین میشود ضمن اینکه فروشنده باید گزارش خرید و فروش های خود را هم به همراه مبلغ ارزش افزوده تا ۱۵ روز بعد از پایان هر فصل اعلام نماید .

تهیه و تنظیم این اظهارنامه و گزارش مربوط به خرید و فروش ها باید با دقت و صداقت صورت گرفته تا مشمول جریمه نگردد .

تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

(ثبت نام و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده از جمله خدمات مالیاتی موسسه حسابداری محاسبان )

خدمات مالیاتی : دریافت گواهینامه ارزش افزوده

این گواهینامه به گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده معروف بوده که دریافت کنندگان مالیات بر ارزش افزوده باید این گواهینامه را داشته باشند . نحوه گرفتن این گواهینامه به صورتی است که بعد از ثبت نام نهایی و ارائه اظهارنامه سه ماهه مالیات بر ارزش افزوده باید نامه ای به سازمان امور مالیاتی تنظیم شده و در آن درخواست دریافت گواهینامه ذکر گردد .

سازمان امور مالیاتی بعد بررسی اسناد و نامه ارسال شده در صورت عدم وجود نقص گواهینامه ۶ ماهه صادر کرده که باید بعد از پایان ۶ ماه دوباره تمدید گردد . بدون داشتن این گواهینامه دریافت هر گونه مالیات بر ارزش افزوده غیر قانونی بوده و مشمول جریمه می گردد . برای همین مودیان باید مراقب تمدید گواهینامه ارزش افزوده خود بوده چرا که تاخیر در تمدید ان می تواند کلیه فعالیت ها و مراودات مالی آنها را دچار اخلال کرده و دردسرهایی برای آنها بوجود اورد .

ارائه خدمات مالیاتی ؛ دریافت گواهینامه ارزش افزوده

( ارائه خدمات مالیاتی ؛ دریافت گواهینامه ارزش افزوده )

مشاوره از جمله خدمات مالیاتی

  •  مشاوره مالیاتی در خصوص مالیات عملکرد شرکتها، مالیات تکلیفی، ارزش افزوده

پرداخت مالیات یکی از مهمترین مسایل مربوط به امور مالی شرکتها و موسسات و بنگاههای اقتصادی بوده و کمترین تخلف و پنهان کاری می تواند جرایم سنگینی را در پی داشته باشد .

ضمن انکه تهیه و تنظیم اسناد و مدارک مربوط به این امور هم باید توسط افراد خبره و متخصص در این زمینه صورت گیرد . همه شرکتها حتی اگر واحد مالی جداگانه هم داشته باشند برای اگاهی از اخبار روز مالیاتی و بخشنامه جدید صادر شده و نحوه برخورد با جزییات قانونی امور مالیاتی می توانند از مشاورین خبره موسسات مالی وحسابداری بهره مند شوند .

مشاوره مالیاتی از جمله خدمات مالیاتی در موسسه حسابداری

( مشاوره مالیاتی از جمله خدمات مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره )

خدمات مالیاتی : تهیه و تنظیم گزارشات فصلی

  • تنظیم گزارشات فصلی (خرید و فروش) ماده ۱۶۹ مکرر مالیاتهای مستقیم

طبق ماده ۱۶۹ مالیات های مستقیم مودیان موظف هستند علاوه بر اینکه اقدام به دریافت کد اقتصادی نمایند در پایان هر فصل فهرست معاملات خود را هم به سازمان امور مالیاتی ارائه کرده و کلیه معاملات خود را به صورت شفاف در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند .

اگر اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول این قانون اقدام به دریافت کد اقتصادی نکرده و گزارشات فصلی خود را با کد اقتصادی دیگری به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند میزان ۱۰ درصد معاملات خود جریمه خواهند شد . گزراشات فصلی باید حداکثر ظرف مدت یک ماه در پایان هر فصل به سازمان امورمالیاتی ارسال گردد .

گزارشات خرید و فروش فصلی باید در فرمت مخصوص ارائه شده توسط سازمان امور مالیاتی ارائه گردد و جزییات آن به دقت تکمیل و تنظیم شود .

تنظیم گزارش خرید و فروش خدمات مالیاتی شرکت حسابداری

( تنظیم گزارش خرید و فروش از جمله خدمات مالیاتی شرکت حسابداری )

 تنظیم گزارش مالیات حقوق پرسنل از جمله خدمات مالیاتی

امور اداری و پرسنلی در شرکت های کوچک و بزرگ یکی از بخش های مهم فعالیت های مالی و حسابداری بوده و باید مورد توجه دقیق قرار بگیرد . تنظیم قرارداد پرسنل مطابق با قانون ، نحوه پرداخت حقوق و مزایا ، محاسبه کسورات قانونی آنها از جمله مالیات ، بیمه و غیره بخشی از امور اداری و پرسنلی شرکتها می تواند باشد .

شرکتها ، صاحبان کسب و کار و بنگاههای اقتصادی بایستی قبل از پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل خود کلیه کسورات قانونی آن را محاسبه کرده و ان را به حساب سازمان های ذیربط واریز نمایند . محاسبه مالیات بر حقوق پرسنل بر اساس بخشنامه ها و قوانینی است که به صورت سالانه تغییر می کند و باید بر طبق درصد های تعیین شده محاسبه و از حقوق پرسنل کسر گردد .

شرکت ها و موسسات اقتصادی باید از جزییات قوانین مالیاتی مطلع بوده و اخبار جدید مربوط به ان را پیگیری کنند و مطابق با قوانین جدید به  امور مالیاتی خود رسیدگی نمایند .

تنظیم گزارش مالیات حقوق پرسنل ارائه خدمات مالیاتی

(ارائه خدمات مالیاتی در زمینه تنظیم گزارش مالیات حقوق پرسنل )

 

  •  تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی و ارسال آن در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور

برای تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی مودیان باید به سایت تعیین شده برای این کار مراجعه کرده و اگر تمایل داشته باشند به صورت الکترونیکی اقدام به تهیه صورت معاملات خود نمایند. برای ارسال این صورت مودیان می توانند به دو روش عمل کنند روش بر خط و روش غیر بر خط .

در روش بر خط که به صورت آنلاین انجام میشود یکسری فرم های مشخصی از جمله فرم ثبت گزارش خرید ، فرم ثبت گزارش فروش ، ثبت اطلاعات قرارداد ها ، ثبت گزارش دریافت و قرارداد ها و بسیاری دیگر باید به دقت تهیه و تنظیم گردد و به ثبت نهایی برسد و کاربر باید کد رهگیری هم دریافت نماید و روش غیر برخط با استفاده از نرم افزار های طراحی شده در بازار انجام میشود و پس از تهیه و تنظیم صورت معاملات از طریق اینترنت به سامانه تعیین شده ارسال می گردد .

انتخاب نرم افزار ثبت صورت معاملات فصلی باید بر اساس امکاناتی باشد که این نرم افزار ها ارائه می دهند و البته میزان دقت و خطاپذیری انها هم بسیار مهم است بنابراین مودیان باید از بین نرم افزار های موجود در بازار دقیق ترین نرم افزار را انتخاب کرده و از انها درخواست خدمات پشتیبانی هم نمایند .
خدمات مالیاتی موسسه حسابداری تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی و ارسال آن به سازمان

( تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی و ارسال آن به سازمان از جمله خدمات مالیاتی موسسه حسابداری )

خدمات مالیاتی مرتبط با اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ، تحریر دفاتر قانونی  ، اظهارنامه عملکرد

  •  تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و ثبت آن در سامانه اداره مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که در مراحل مختلف تولید یک محصول یا ارائه خدمات از خریداران اخذ میشود و فروشندگان باید در پایان هر سه ماه جمع مالیات های دریافتی را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمایند . اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده باید به صورت اینترنتی تهیه و تنظیم شده و ۱۵ روز پس از پایان هر فصل ارسال گردد .

تهیه و تنظیم اسناد مالیاتی به طور کلی باید در زمان های تعیین شده صورت گرفته تا مشمول تاخیر و جریمه دیرکرد یا عدم ارسال نگردد . اطلاعات وارد شده در فرم اظهارنامه باید در دو قسمت اطلاعات مربوط به خرید کالا و خدمات و اطلاعات مربوط به فروش محصول یا خدمات تنظیم گردد .
از خدمات مالیاتی موسسه : ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در سامانه اداره مالیات

( ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در سامانه اداره مالیات از خدمات مالیاتی موسسه )

  •  تحریر دفاتر قانونی شامل دفتر روزنامه و کل و همچنین دفاتر درآمد و هزینه

تحریر دفاتر قانونی شامل دفتر کل ، دفتر روزنامه و دفتر دارایی و هزینه ها یکی از مسایل مهم در امور مالیاتی بوده چرا که بر اساس این دفاتر مالیات مودیان و بنگاههای اقتصادی تعیین و دریافت می گردد . این دفاتر باید به دقت تنظیم شده و قبل از ورود هر گونه اطلاعات داخل آن یکسری شرایط در آن لحاظ گردد . ضمن انکه در طول ثبت اسناد در آنها باید اصولی رعایت گردد تا توسط سازمان امور مالیاتی مورد تایید قرار گرفته و رد نشود .

این دفاتر نباید هیچ گونه قلم خوردگی داشته و پلمپ و ممهور شوند . هیچگونه فضای خالی در این دفاتر نباید وجود داشته باشد . تاریخ معاملات و عملیات های مالی باید به دقت ثبت شده و مغایرتی وجود نداشته باشد .همه این موارد فقط بخشی از الزامات ضروری برای تحریر دفاتر قانونی است و برای اینکه این دفاتر دقیق و کامل بوده و مورد تایید قرار بگیرند باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده در تحریر دفاتر قانونی تکمیل شوند .
ارائه خدمات مالیاتی در زمینه تحریر دفاتر قانونی

( ارائه خدمات مالیاتی در زمینه تحریر دفتر روزنامه ، دفتر کل و دفاتر درآمد و هزینه )

  • تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد و ارسال آن در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور

اظهارنامه عملکرد فرمی است که به منظور ارائه کلیه اطلاعات مربوط به هزینه ها ، دارایی ها ، بدهی ها ، سرمایه ، معافیت ها ، درامد مشمول مالیات ، اطلاعات مربوط به محل فعالیت و حجم فعالیت ها و نوع فعالیت توسط سازمان امور مالیاتی تهیه و در اختیار مودیان حقوقی و حقیقی قرار می گیرد و انها موظف هستند در زمان تعیین شده ان را تکمیل و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند .

برای تهیه این اظهارنامه مودیان باید یکسری مدارک را آماده نمایند برخی این مدارک شامل صورت ترازنامه ، صورت سود و زیان ، مبلغ درامد خرید و فروش داخلی و خارجی ، گردش حساب کلیه کالاهای تولید شده ، خریداری شده ، صادر شده و غیره ، اطلاعات ملکی که در ان کسب و کار دایر است ، مالیات هایی که قبلا پرداخت شده و یکسری اطلاعات دیگر.

برای دریافت این فرم مودیان باید به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه کرده و پس از دریافت فرم آن را تکمیل و در موعد مقرر ارسال نمایند .

خدمات مالیاتی موسسه تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد و ارسال آن

( تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد و ارسال آن از جمله خدمات مالیاتی موسسه حسابداری محاسبان )

شرکت در دفاعیات مالیاتی و پیگیری پرونده های مالیاتی

پرونده های مالیاتی اغلب از حساس ترین پرونده هایی مالی در دستگاه قضایی هستند . گاهی یک اشتباه در دفاعیات و ارائه یا عدم ارائه یک مدرک خاص می توانند به قیمت جریمه های سنگین برای مودیان مالیاتی تمام شود . مودیان در درجه اول باید برای پیشگیری از جریمه شدن کلیه اسناد و مدارک مالی و عملیات های حسابداری خود را به طور دقیق تهیه کرده و در زمان های تعیین شده در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد و اگر در موارد خاصی با این سازمان دچار اختلاف حساب شدند دفاع از پرونده مالیاتی خود را حتما به افراد خبره و متخصص در امور مالی و حقوقی بسپارند تا مشمول مالیات سنگین و جرایم مربوط به آن نشوند .

در واقع دفاع از پرونده های مالیاتی یک تخصص است و انجام آن باید توسط افراد متخصص انجام گیرد .

خدمات مالیاتی ؛ شرکت در دفاعیات مالیاتی

( خدمات مالیاتی موسسه حسابداری ؛ شرکت در دفاعیات مالیاتی )

ارائه خدمات حسابداري