انواع خدمات مالی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره چه خدمات مالی ارائه می دهد ؟

موسسه خدمات مالی ، حسابداری و حسابرسی محاسبان تلاشگر خبره با بهره مندی از کادری مجرب و با تجربه توانایی دارد به شرکت های خدماتی  ، شرکتهای تولیدی ، شرکت های پیمانکاری ، شرکتهای صنعتی ، شرکتهای بازرگانی و فروشگاه های بزرگ انواع خدمات مالی ، مالیاتی ، بیمه ای و حسابرسی را به شرح زیر ارائه دهد :

انواع خدمات مالی

  •  ارائه خدمات مالیاتی

از جمله خدمات مالی و حسابرسی موسسه محاسبان تلاشگر خبره در امور مالیاتی به شرح زیر است :

– تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی – تحریر دفاتر قانونی
– ثبت نام، تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
– دریافت گواهینامه ارزش افزوده
– مشاوره مالیاتی در خصوص مالیات عملکرد شرکتها، مالیات تکلیفی، ارزش افزوده
– تنظیم گزارشات فصلی (خرید و فروش) ماده ۱۶۹ مکرر مالیاتهای مستقیم
– تنظیم گزارش مالیات حقوق پرسنل
– تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی و ارسال آن در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور
– تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و ثبت آن در سامانه اداره مالیات بر ارزش افزوده
– تحریر دفاتر قانونی شامل دفتر روزنامه و کل و همچنین دفاتر درآمد و هزینه
– تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد و ارسال آن در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور
– شرکت در دفاعیات مالیاتی و پیگیری پرونده های مالیاتی

ارائه انواع  خدمات  مالیاتی در شرکت محاسبان تلاشگر خبره

  • خدمات مالی و حسابداری

از جمله خدمات حسابداری و مالی موسسه محاسبان به شرح زیر است :

-انجام کلیه امور حسابداری شرکت های بازرگانی ، شرکت های پیمانکاری ، شرکت های تولیدی و صنعتی و فروشگاه ها
– استقرار نماینده و کادر حسابداری در سطوح مختلف بر حسب نیاز شرکت به صورت پاره وقت و تمام وقت و پروژه ای
– نظارت بر واحد مالی جهت کنترل اسناد حسابداری
– ساماندهی و به روز رسانی حسابهای معوق
– تهیه ، نصب ، راه اندازی و پشتیبانی فنی انواع نرم افزارهای حسابداری و شبکه
– پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی
– بستن حساب ها و تهیه صورت های مالی
– ثبت اسناد و مدارک حسابداری بصورت سیستمی و مکانیزه و همچنین بایگانی اسناد حسابداری
– تهیه گزارشات مالی میان دوره و سالیانه و تهیه صورتهای مالی
– نظارت و کنترل حسابها بصورت مداوم

خدمات مالی و حسابداری
خدمات مالی و مالیاتی
  • مشاوره کلیه خدمات حسابرسی

مشاوره در زمینه های مختلف حسابداری از جمله خدمات حسابرسی موسسه به شمار می آید که به شرح زیر است :

– مشاوره حسابرسی صورتهای مالی
– مشاوره حسابرسی داخلی
– بررسی اجمالی صورتهای مالی
– مشاوره حسابرسی مالیاتی
– حسابرسی عملیاتی و اجرای روشهای توافقی رسیدگی به صورتهای مالی .
–  ارائه گزارشهای حسابرسی صورتهای مالی شرکت به بانک ها جهت دریافت وام و تسهیلات بانکی

  • خدمات اداری و پرسنلی

از جمله خدمات موسسه حسابداری محاسبان در امور و خدمات اداری و پرسنلی به شرح زیر است :

– انجام امور کارگزینی و استخدامی
– تنظیم و انعقاد قراردادهای کار مدت معین کارکنان ، قراردادهای آزمایشی، قراردادهای تمدیدی، قراردادهای تجدیدی، قراردادهای مشاوره، انتقال، جابجایی، خاتمه خدمت کارکنان و سایر موارد مشابه طبق ضوابط و دستورالعملهای وزارت کار
– تهیه پرونده پرسنلی به صورت دستی و مکانیزه و نگهداری امن و محرمانه از محتویات آن.
– ثبت نام بیمه ای افراد ، تهیه و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی
– ثبت ، تهیه و تنظیم کارکرد کارکنان و ثبت مرخصی ها و غیبت های روزانه و ساعتی کارکنان، ماموریت، اضافه کاری، شب کاری، نوبت کاری، جمعه کاری و سایر موارد قانونی
– نصب ، راه اندازی و پشتیبانی انواع دستگاه های ساعت زنی و ورود و خروج کارکنان
– تهیه لیست های حقوق و مزایای کارکنان، تهیه لیست های بیمه ای و پرداخت حقوق و مزایای ماهیانه کارکنان و تهیه و توزیع فیش حقوق به نیابت از کارفرما.
– انجام امور مربوط به صدور و تمدید دفترچه های درمانی تامین اجتماعی

خدمات اداری پرسنلی مالی
خدمات مالی حسابرسی

ارائه خدمات حسابداري

انواع خدمات مالی و حسابرسی در شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

۲۰ خدمات مالی مهم و ضروری : حقوق، بیمه، مالیات، تنظیم دفاتر و حسابرسی

خدمات مالی (FINANCIAL SERVICES) مجموعه اقداماتی است که در حوزه مدیریت امور مالی یک بنگاه از پرداخت حقوق و دستمزد و ارائه لیست بیمه و اظهارنامه عملکرد و فصلی و ارزش افزوده تا تنظیم دفاتر قانونی روزنامه و کل و نظارت بر تنظیم صورت های مالی در چرخه حسابداری، انجام می شود تا هیات مدیره و سهامداران، درک درستی از روند سود و زیان بنگاه در یک سال داشته باشند.

پیاده سازی  سیستم های اطلاعاتی، بستن حساب و تهیه صورت ها، ثبت اسناد و مدارک حسابداری به  صورت سیستمی و مکانیزه طبق استاندارد های حسابداری و تهیه گزارشات سالانه و نظارت و کنترل مستمر بر حساب ها، از وظایف مشاوران مالی خبره  است. به این ها، بایستی حسابرسی صورت ها و مشاوره حسابرسی داخلی  و حسابرسی عملیاتی و روش های توافقی رسیدگی به صورت ها و خدمات ادرای و پرسنلی و مشاوره عقد قرارداد و تنظیم صورت وضعیت  ها را نیز اضافه کرد تا مشمول جرایم پیش بینی شده قانونی نشویم.

در بحث ارائه این گونه خدمات، با خدمات اداری و پرسنلی نیز مواجه هستیم که بسیاری از بنگاه ها در مدیریت این امور، با مشکلات و چالش هایی مواجه هستند. به خصوص در حوزه کارگزینی، استخدامی، تنظیم قراداد های آزمایشی و تمدیدی و  تجدیدی و انتقال و خرید خدمت پرسنل و تنظیم پرونده های کارگزینی و استخدامی و ثبت نام پرسنل در کد کارگاه و اخذ ردیف پیمان از شعب بیمه تامین اجتماعی در سراسر کشور.

تنظیم لیست حقوق و مزایا و محاسبه آن ها به خصوص در حوزه اضافه کاری در شرکت هایی که شیفت شب و کارکرد در روزهای تعطیل دارند، از جمله این خدمات است که توسط مشاوران حرفه ای و مجرب بایستی صورت بگیرد تا شاهد افزایش اعتراض و شکایت پرسنل به ادارات کار استانی نباشیم.

این گزارش، شما را با اطلاعات جالبی در این حوزه فایننشیال سرویس که از فیلد های جذاب مدیریت بازرگانی در صنعت خدمات امروز ایران و جهان است، آشنا می کند. لینک این گفتار را در شبکه های اجتماعی، در اختیار همکاران خود و سایر پیمانکاران قرار دهید.

با ما همراه باشید.

۲۰ خدمات مالی مهم و ضروری : حقوق، بیمه، مالیات، تنظیم دفاتر و حسابرسی

(کار با این سامانه ها، اشراف قانونی و تخصص  در حوزه حسابداری نیاز دارد)

منظور از خدمات مالی چیست؟

خدمات مالی در واقع سرویسی است که یک شرکت حسابداری یا حسابرسی که می تواند عضو جامعه حسابداران رسمی یا جامعه حسابرسان نخبه باشد، در اختیار شخصیت های حقیقی یا حقوقی مشمول قانون کار،  قانون مالیات های مستقیم، قانون تجارت، قانون تامین اجتماعی و قانون مقررات و صادارت و واردات، قرار دهد و آن ها را نسبت به تکالیفی که قانون برایشان معین کرده، پاسخگو کند.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی یا نیمه دولتی و حتی دولتی که مشمول مالیات و قانون کار هستند، نسبت به تکالیفی که قانون مشخص کرده، مسئول بوده و باید پاسخگوی مقررات در برابر عملکرد سالانه خود باشند. تکالیف از پرداخت حقوق و دستمزد و بیمه و مالیات پرسنل گرفته  تا پرداخت مالیات گزارش معاملات فصلی و ارزش افزوده و تنظیم صورت های مالی  و تحریر دفاتر قانون بر اساس آیین نامه ها و بخشنامه های اجرایی را شامل می شود.

در واقع اشخاص حقیقی یا حقوقی که مکلف به پاسخ گویی به نهادهای دولتی کشور از جمله بیمه و قانون کار و سازمان امور مالیاتی  و سایر وزارت خانه های مرتبط با کسب و کارشان هستند، بایستی در طول ماه و فصل و سال، گزارش عملکرد فعالیت خود را طبق استاندارد ها و فرمت هایی که قانون تعیین می کند،‌ ارائه کرده و مفاصا حساب بیمه و مالیات و تسویه حساب های قانونی را دریافت کنند تا فعالیت آن ها مصداق پولشویی و عدم شفافیت و مشمول جرایم پیش بینی شده نشود.

حجم فعالیت مودیان مالیات و بیمه پردازان در طول ماه و فصل و سال بسیار زیاد است و تنوع فعالیت ها سبب می شود تا بعضا یک شرکت یا پیمانکار بخش خصوصی، نتواند واحدی مستقل در حوزه مدیریت حساب و اسناد خود به منظور اجرای تکالیف قانونی، راه اندازی و راهبری کند. مخصوصا که این مباحث، نیازمند اشراف اطلاعاتی به نوع کسب و کار و اطلاع دقیق از قانون و بخشنامه های ماهانه است.

به این منظور، خدمات مالی و حسابرسی که موسسات فعال در این عرصه ارائه می کنند، در دستور کار مودیان مالیاتی قرار می گیرد تا چنین اموری را برون سپاری کرده و از خدمات فعالان تخصصی حوزه مالی و مالیاتی و بیمه،‌بهره مند شوند.

ناگفته پیداست  که متخصصان خدمات مالی، به واسطه اشراف اطلاعاتی بر قانون کار و بیمه و  مالیات و موضوعاتی که شرکت ها در طول سال با آن روبرو هستند، سریع تر و راحت تر و با هزینه کم تر، قادر به تنظیم امور مالی به منظور پاسخ گو نشان دادن شرکت/موسسه به  نهادهای قانونی هستند. این امور،‌ هزینه تمام شده مدیریت امور مالی یک بنگاه را کاهش داده و  آن را مشمول بخشودگی های مالیاتی و معافیت ها و هم چنین ضرایب خوش حسابی در تخفیف های مالیاتی می کند.

هر اندازه تنظیم اسناد مالی و دفاتر قانونی و مدیریت صحیح و اثربخش  امور مالی یک بنگاه، طبق استاندارد و با بالاترین سطح  شفافیت و صداقت صورت بگیرد، توان افزایی  مالی و مدیریتی شرکت افزایش یافته و اهرم مالی خوبی برای کسب تسهیلات از بانک ها و نهادهای دولتی می شود.

بنابراین، شما به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی که تکلیف قانونی بر عهده دارید، بهتر است با برون سپاری امور مالی خود، تمرکز مجموعه را از مسائل مالی به مسائل عملیاتی و وظیفه ذاتی سازمان متمرکز کرده تا مجموعه ای حرفه ای و تخصصی خوش سابقه، بتواند امور مالی مجموعه را به سرمنزل مقصود برساند.

بسیار اتفاق افتاده است که کارآفرینان جوان به خصوص استارت آپ ها و موسساتی که توسط دانش آموختگان تازه وارد دانشگاه ها راه اندازی می شود، به دلیل عدم اطلاع از مفاد قانون و بی اطلاعی از تکالیف قانونی، محروم از بخشودگی ها و معافیت های پیش بینی شده در قانون شده و گاها ظرف کم تر از ۳ سال،‌‌ به دلیل سردرگمی پرونده های بیمه و مالیات، عطای فعالیت تجاری را به لقایش بخشیده و شرکت را ورشکست یا منحل اعلام می کنند.

شرکت محاسبان تلاشگر خبره با سال های تجربه و استفاده از کادری مجرب با  اتکا به مستندات تجربه های پیشین در ارائه خدمات به صدها شرکت و پیمانکار سراسر کشور، آماده است تا یار و یاور استارت آپ ها و شرکت های پیمانکاری و فروشگاه های کوچک و بزرگ در سراسر کشور شود تا آنان را در این  مسیر پر فراز و نشیب، همراهی کند.

۲۰ قانونی که شرکت ها موظف به مطالعه آن هستند

اگر اخیرا یک شرکت مسئولیت محدود یا سهامی عام یا تعاونی یا موسسه فرهنگی و هنری ثبت کرده اید، از شما می خواهیم که حداقل یک بار، متن کامل قوانین زیر را مطالعه کنید تا در فعالیت حال و آینده بنگاه تجاری خود، با کم ترین سطح معضلات قانونی ناشی از بی اطلاعی از تکالیف قانونی، مواجه شوید:

  • قانون کار جمهوری اسلامی
  • قانون تامین اجتماعی
  • قانون مقررات صادرات و واردات
  • قانون تجارت ایران
  • قانون مقررات مناقصات و مزایدات کشور
  • قانون مناطق آزاد تجاری
  • قانون مالیات های مستقیم
  • بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه به مالیات بر ارزش افزوده
  • بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوط به ارائه گزارش معاملات فصلی
  • قانون تجارت الکترونیک
  • قانون جرایم رایانه ای
  • قانون چک
  • قوانین مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری

مطالعه قوانین و بخشنامه های فوق، از جمله ضروری ترین کارهای مطالعاتی  است که مدیران  بخش  های مختلف یک شرکت به  خصوص هیات مدیره و شخص  مدیرعامل،‌ بایستی در بطن برنامه های فصلی و سالانه خود قرار دهد تا با یادآوری مجدد مواد و تبصره ها، در جرایم تکالیف  قانونی بنگاه در برابر نهادهای مختلف از بیمه تا مالیات و بانک و سازمان های دولتی به  صورت متناوب قرار  داشته  باشد.

گاها یک بی  اطلاعی کوچک از یک بند مهم در فلان قانون، ضرر های میلیونی به بنگاه وارد می کند که استخدام وکیل و مشاور مالی و حقوقی هم، قادر به تامین منافع بنگاه در میان مدت نیست.

۲۰ خدمت مالی که همه نیاز  دارند

خدمات مالی زیر  توسط  شرکت محاسبان تلاشگر خبره در اختیار بنگاه های تولیدی و خدمات و دیجیتالی در سراسر کشور قرار می گیرد.

خدمات مالی در حوزه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و تحریر دفاتر قانونی

اگر مشمول قانون مالیات های مستقیم هستید و مودی مالیاتی  محسوب می شوید، به محض ثبت شرکت بایستی کد اقتصادی و شناسه ملی گرفته و در حوزه مالیاتی محدوده محل اشتغال (محدوده دفتر مرکزی)، ثبت نام کنید. امروزه بسیاری از تکالیف مالیاتی مودیان، بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی و بدون استفاده از کاغذ و تکمیل فرم ها مثل سابق است. کافی است کد کاربری و رمز عبور گرفته و وارد سامانه های مربوطه شده و تکالیف خود را بر اساس مالیات و حقوق و بیمه ابرازی، انجام دهید.

یکی از مهم  ترین کارهای مودیان، ارائه اظهارنامه مالیاتی است که ۴ ماه پس از پایان سال مالی، بایستی تحویل شود. تنظیم اظهارنامه، منطبق بر تنظیم صورت های مالی و ثبت رویدادهای مالی به تاریخ وقوع و بر اساس استانداردهای حسابداری و در بستر چرخه حسابداری صورت می گیرد که وظیفه  کارشناسان ارشد حسابداری است.

حتی اگر شرکت شما  فعالیتی ندارد، بایستی دفاتر قانونی  پلمپ شده را دریافت کنید. اظهارنامه را موعد مقرر تسلیم کرده تا مشمول جریمه عدم ارائه تسلیم اظهارنامه و جریمه عدم پرداخت مربوط به عدم ارائه اظهارنامه نشوید.

تنظیم دفاتر قانونی، از مشکلات فراگیر بنگاه ها بوده و بایستی به کاردان سپرده شود. رد دفاتر، بنگاه را محروم از بخشودگی های قانونی کرده و ضرر هالی مالی بسیاری را به ارمغان می آورد. دفاتر باید طبق آیین نامه اجرایی  تحریر دفاتر قانونی تنظیم شود که از خدمات مالی موسسات حسابداری و حسابرسی محسوب می شود.

خدمات مالی در حوزه تهیه  و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و تحریر دفاتر قانونی

خدمات مالی در حوزه ثبت نام و تنظیم  اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

ارائه اظهارنامه مالیات بر  ارزش  افزوده و محاسبه و پرداخت آن در مهلت مقرر،  چند سالی  است که به دغدغه شماره یک بسیاری از مودیان محترم در سراسر کشور تبدیل شده و هنوز بخش قابل ملاحظه ای  از مودیان، تصور و درک درستی از این قانون ندارند. گاها با فاکتورهای نادرست و صوری و عدم آشنایی مودیان با تکالیف قانونی این  حوزه مواجه هستیم که متاسفانه سالانه صدها هزار تا صد ها میلیون تومان دارایی موسسات و بنگاه های مشمول را به دلیل بی اطلاعی از قانون و فرمت های مربوطه، تلف می کند.

تنظیم اظهارنامه مالیاتی بر ارزش افزوده و پرداخت به موقع آن و ثبت سیستمی، موضوعی است که در فهرست خدمات مالی موسسات حسابداری و حسابرسی قرار می گیرد تا با برون سپاری این تکلیف قانونی، با خیالی آسوده، ماموریت های خود را در استای نیل به چشم اندازهای سازمانی، هدایت کنید و درگیر حاشیه های مالیاتی نشوید.

دریافت گواهینامه ارزش افزوده،  یکی از مهم  ترین وظایف سالانه بنگاه های مشمول است که گاها، تسویه حساب صورت وضعیت های نهایی پیمانکاران، منوط به دریافت گواهینامه ارزش افزوده است. دریافت این گواهینامه نیز در فهرست خدمات مالی موسسات حسابداری و حسابرسی هم چون شرکت محاسبان تلاشگر خبره است.

خدمات مالی در حوزه مالیات عملکرد شرکت ها و مالیات تکلیفی

مالیات تکلیفی و مالیات عملکرد، موضوعی است که همه بنگاه ها در هر حوزه ای در سراسر کشور، با آن روبرو هستند و باید هر ماه و هر سال، مالیات تکلیفی و عملکرد را محاسبه و مستند به  اسناد مثبته، به حساب دارایی واریز کرده و نسبت به آن ها، پاسخ گو باشند. در این زمینه موسسات حسابداری و حسابرسی، با توجه به هزینه های قابل قبول و تنظیم صورت های مالی و تحریر دفاتر قانونی، مشاور و مجری امور مربوط به مالیات عملکرد و مالیات تکلیفی مودیان محترم هستند.

خدمات مالی در حوزه تنظیم گزارش فصلی  ماده ۱۶۹ مکرر مالیات های مستقیم

یکی از  تکالیف بنگاه های مشمول مالیات، تنظیم گزارش فصلی مربوط به  ماده صد و شصت و نه مکرر است. طبق این قانون، همه اشخاصی که موظف به ثبت نام در نظام مالیاتی می  باشند،بایستی به منظور انجام معاملات، صورت حسابی طبق فرمت دارایی، صادر کرده و شماره اقتصادی خود و طرف معامله را در صورت حساب قید کنند. هم چنین این اطلاعات را در اسناد مالی مربوطه نیز منعکس  کنند.

استنکاف از انجام تکلیف فوق الذکر، مشمول جریمه  ای معادل ۲ درصد مبلغ مورد معامله خواهد و عدم ارائه فهرست معاملات انجام شده به دارایی نیز مشمول جریمه ای معادل ۱ درصد معاملاتی که فهرست آن ها ارائه نشده، خواهد شد. البته  استثنائات و بخشودگی هایی  که نیز بر اساس تبصره های این ماده وجود دارد که حسابداران و حسابرسان بر اساس تجارب سنوات پیشین مودیان خود، بنگاه ها را از مزیت های آن بهره مند می کنند.

در ماده ۱۶۹ مکرر نیز بر شفافیت فعالیت های اقتصادی  در نظام یکپارچه مالیاتی تاکید شده و همه اشخاص حقیقی یا حقوقی مشمول، بایستی اطلاعات هویتی و اطلاعات معاملاتی خود را در سامانه  ثبت کنند.

توجه کنید که یکی از خدمات مالی مهم، مربوط به تنظیم گزارش فصلی ماده ۱۶۹ مکرر مالیات های مستقیم است  که بر اساس بندهای زیر صورت می گیرد:

ثبت اطلاعات هویتی مودیان شامل:

  • اطلاعات هویتی و مکانی
  • ارائه هر گونه مجوز فعالیت اقتصادی و هم چنین مجوزهای مربوط به انجام معاملات تجاری و عقد قراردادها

ثبت اطلاعات معاملاتی اشخاص شامل:

  • معاملات (خرید و فروش دارایی‌ها، کالاها و خدمات)
  • تجارت خارجی (واردات و صادرات کالاها و خدمات)
  • قرارداد های مربوط به انجام معاملات و فعالیت‌های تجاری
  • قرارداد های مربوط به انجام عملیات پیمانکاری و هرگونه خدمات
  • اطلاعات مربوط به خرید و فروش ارز و سکه طلا
  • اطلاعات انواع بیمه‌نامه‌های صادره و خسارت‌های پرداختی
  • بارنامه و صورت وضعیت حمل و نقل بار و مسافر

اطلاعات مالی، پولی و اعتباری و سرمایه‌ای اشخاص شامل:

  • جمع گردش سالانه (دوره مالی) نقل و انتقال سهام و سایر اوراق‌ بهادار
  • جمع گردش و مانده سالانه (دوره مالی) انواع حساب های بانکی
  • جمع گردش و مانده سالانه (دوره مالی) انواع سپرده‌ ها و سود آنها

موارد ۲۰  گانه  فوق  الذکر، موضوعات تخصصی است که بایستی توسط یک موسسه حسابداری و حسابرسی خبره در اختیار بنگاه قرار بگیرد تا تکلیفش را در برابر ماده  ۱۶۹ مکرر، اجرا کند. این خدمات مالی را جدی بگیرید.

خدمات مالی در زمینه تنظیم گزارش مالیات حقوق پرسنل

حتما مستحصر هستید که هر ماه، ۳ وظیفه مهم، مودیان مالیاتی دارند:

  • یکی ارسال گزارش فصلی دوره فصل قبل تا نیمه هر فصل (مثلا ۱۵ مرداد برای دوره بهار)
  • دومی ارسال گزارش مالیات حقوق ماه گذشته پرسنل تا پایان ماه
  • سومی ارسال لیست حق بیمه ماه گذشته پرسنل تا پایان ماه

خدمات مالی  در زمینه تنظیم گزارش مالیات حقوق پرسنل

(سامانه یکپارچه ارائه لیست بیمه پرسنل)

اگر گزارشات فوق را در مهلت مقرر تسلیم نکنید، مشمول جریمه عدم ارائه گزارش و جریمه عدم پرداخت به شرح زیر خواهید بود:

  • جریمه عدم ارائه  گزارش فصلی، ۱ درصد مبلغ معامله و جریمه عدم پرداخت، ۲ درصد مبلغ معامله است.
  • جریمه عدم ارائه لیست مالیات حقوق ماه قبل پرسنل، معادل ۲ درصد حقوق پرداختی و جریمه عدم پرداخت، معادل ۱۰ درصد مالیات متعلقه و ۲درصد دیرکرد به ازای هر ماه است.
  • جریمه عدم ارائه لیست حق بیمه ماه قبل پرسنل، مشمول ۱۰ درصد حق بیمه متعلقه و جریمه عدم پرداخت، معادل ۲ درصد دیرکرد به صورت ماهانه و محرومیت از رد کردن لیست بیمه تا زمان پرداخت حق بیمه ماه قبل می باشد.

ملاحظه می کنید که این ۳ وظیفه، در صورتی که در مهلت مقرر انجام نشود، مشمول ۲ نوع جریمه است که برای بنگاه های متوسط و بزرگ، می تواند ماهانه میلیون ها تومان جریمه ایجاد کند و منابع مالی بنگاه را تهدید کند. از خدمات مالی سریع و دقیق و فناورانه شرکت محاسبان تلاشگر خبره، ارائه دقیق و سریع گزارش فصلی، لیست مالیات حقوق پرسنل و تنظیم و ارسال لیست حق بیمه پرسنل است تا مشمول جرایم مربوطه نشوید.

خدمات مالی در حوزه  تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی و ارسال آن در سامانه سازمان امور مالیاتی

گزارشات فصلی، از جمله اقداماتی است که شرکت ها هر ۹۰  روز یک بار، ملزم به ارائه آن تا ۴۵ روز پس از پایان هرفصل هستند. عدم ارائه، مشمول جریمه ای معادل ۱ درصد مبلغ معامله و عدم پرداخت، مشمول جریمه  ۲ درصد مبلغ معامله خواهد بود. تنظیم صورت معاملات فصلی،  کار  دقیق و حرفه  ای است تا بنگاه، با مشکلی مواجه نشود.

سامانه ارسال صورت معاملات فصلی به  صورت الکترونیکی موضوع ماده ۱۶۹ ق.م.م در این  لینک در دسترس است. در رد کردن صورت معاملات فصلی، بایستی حد نصاب معاملات کوچک را در سال ۱۳۹۸ بدانید.

از جمله خدمات مالی مهمی که شرکت ها باید در نظر داشته باشند، ارائه گزارش معاملات فصلی به صورت اینترنتی است که بایستی  توسط مشاوران مالی مجرب ارائه دهنده خدمات مالی صورت بگیرد تا مشمول جرایم قانونی نشوید.

خدمات مالی در زمینه تنظیم و تحریر دفتر روزنامه و دفتر کل و دفاتر درآمد و هزینه

متداول ترین خدمات مالی که توسط موسسات حسابداری در اختیار بنگاه ها و مشمولان مالیاتی قرار می گیرد، تنظیم دفاتر قانونی بر اساس آیین نامه اجرایی تحریر دفاتر روزنامه و کل  است. عدم تحریر صحیح منطبق بر استانداردهای حسابداری و انتظارات ممیزان، موجبات رد دفاتر و محرومیت از بخشودگی ها و معافیت ها را به همراه دارد. لذا، یکی از مهم  ترین خدمات مالی که از موسسات حسابداری دریافت خواهید کرد، تنظیم صحیح دفاتر به منظور دفاع از عملکرد مالی یک ساله است.

همان طور که می دانید، پذیرش دفاتر به مدت ۳ سال، مشمول جایزه خوش حسابی شده که مالیات تکلیفی شما در سنوات قبلی  می کاهد و پرستیژ شرکت را افزایش می دهد.

خدمات مالی در زمینه تنظیم اظهارنامه عملکرد

از جمله خدمات مالی متداول که بنگاه ها به صورت برون سپاری از موسسات حسابداری دریافت می کنند، تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد و ارسال آن در سامانه سازمان امور مالیاتی است. گاها، بر اساس برگه های تشخیص صادر شده توسط ممیزان، مودیان، اعتراض به ارقام برگه تشخیص داشته و درخواست آن ها به کمیسیون حل اختلاف و کمیسیون عالی، ارجاع می شود.

دفاع قانونی، مشروع و مستند و مستدل از اعتراض مکتوب مودیان در اداره دارایی، عملکردی تخصصی است که موسسات حسابداری و حسابرسی حرفه ای، از عهده این وظیفه خطیر، بر می آیند. به منظور شرکت در جلسات دفاعیه پرونده های مالیاتی خود و پیگیری آن ها ، از خدمات تخصصی شرکت محاسبان تلاشگر خبره بهره مند شوید.

همراه گرامی

هزینه هایی که به شرکت های ارائه دهنده تخصصی خدمات مالی پرداخت می کنید به نسبت بخشودگی ها و معافیت ها و پرداخت کم تر مالیات تکلیفی و حفظ منابع مالی و قدرت نقدینگی بنگاه، رقم قابل توجهی نیست. این  هزینه ها را به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت در نظر بگیرید و از  خدمات مالی مجموعه های حرفه ای برای برون سپاری مدیریت تکالیف قانونی در حوزه بیمه و مالیات و امثالهم بهره مند شوید تا بهره وری بنگاه ارتقا یابد.

خدمات ویژه محاسبان تلاشگر خبره برای استارت آپ های حوزه فناوری اطلاعات ایران

تجارب، دیدگاه ها و پرسش های خود را از طریق بخش کامنت با ما در میان بگذارید.