راحت ترین روش برای ارسال گزارش فصلی

,
مالیات-گزارش-فصلی

با سایت شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره  همراه باشید تا راحت ترین روش برای ارسال گزارش فصلی را در اختیارتان قرار بدهیم

گزارش فصلی چیست ؟

مطابق ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی مکلفند صورتی از معاملات خود را در پایان هر فصل از طریق سایت به سازمان امورمالیاتی اعلام نمایند.
طبق قانون مالیات های مستقیم ، صاحبان مشاغل باید اسناد ومدارک مثبته لازم و کافی را برای تشخیص درآمد نزد خود نگهداری کنند.

ارائه خدماتی از قبیل تهیه و ثبت گزارش فصلی در شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر

براساس قانون مالیات های مستقیم صاحبان مشاغل به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

گروه اول بند (الف): صاحبان مشاغلی که مکلف به ثبت فعالیت های مالی دردفاتر روزنامه وکل هستند و باید امور مالی خود را طبق استانداردهای حسابداری ثبت و ضبط کنند.
گروه دوم بند(ب): صاحبان مشاغلی که براساس این قانون مکلف به ثبت فعالیت های مالی خود دردفاتر درآمد وهزینه می باشند. نمونه دفاتر مذکورتوسط سازمان امورمالیاتی تهیه شده و در دسترس قرار گرفته است.

حتما بخوانید :صورت معاملات فصلی چیست؟ (آشنایی مصور با سامانه معاملات فصلی مالیاتی)

میزان جرائم عدم ارسال یا تاخیر در ارسال گزارش فصلی

طبق قانون عدم ارسال فهرست معاملات گزارش فصلی پس از یک ماه مشمول جریمه ای معادل ۱% مبلغ معاملاتی که فهرست آنها ارائه نشده است می شود .
همچنین عدم صدور صورتحساب یا عدم درج شماره اقتصادی و یا استفاده از شماره اقتصادی دیگران و یا در اختیارگذاشتن شماره اقتصادی خود در اختیار دیگران جریمه ای معادل ۱۰ % مبلغ مورد معامله ای است که بدون رعایت ضوابط این دستورالعمل انجام شده است .
ارسال به موقع و منظم گزارش فصلی نیاز به دانستن قوانین پیچیده مالیاتی و رعایت آن هنگام فعالیت اقتصادی است. عدم رعایت قوانین مالیاتی هنگام صدور فاکتور ، خرید و کلیه امور مالی و حسابداری مانند آب رفته به جوی است که بر نمی گردد.
دقت و توجه کافی ، اطلاعات کامل از امور مالیاتی ، تسلط به امور مالی و حسابداری از جمله مواردی است که حین فعالیت اقتصادی باید رعایت شوند. پس از وقوع یک رویداد مالی اصلاح آن برای اداره امور مالیاتی به سادگی امکان پذیر نیست. همین عدم اطلاع کافی از امور مالیاتی و استانداردهای حسابداری در نهایت موجب خطا و اشتباه در ثبت اسناد مالی شده و جرایم مالیاتی را در پی خواهد داشت.
اما توصیه ما استفاده از شرکت خدمات مالی و حسابداری است. موسسات خدمات مالی و حسابداری با کادری مجرب و با تجربه مانند یک پشتیبان قوی عمل کرده و در تمام مراحل فعالیت اقتصادی کسب و کار شما همراهتان خواهد بود.
موسسه خدمات مالی و حسابداری محاسبان تلاشگر خبره آماده عقد قرار داد و ارائه انواع خدمات مالیاتی ، خدمات حسابداری و مالی ، مشاوره کلیه خدمات حسابرسی ، خدمات اداری و پرسنلی به شرکتها ، کارگاه های تولیدی و صنعتی ، کسبه و مشاغل مختلف است.

گزارش فصلی ارسال و تهیه

گزارش فصلی

آدرس موسسه خدمات مالی و شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره :
تهران خیابان شریعتی، سه راه طالقانی پلاک ۱۴۴ واحد ۲
اطلاعات تماس :
۷۷۶۴۸۷۳۱-۲
آدرس سایت : https://mohasebankhebreh.com/

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *