گزارش خرید و فروش فصلی را چطور تهیه کنم ؟

,
شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره شرکت حسابداری

گزارشات فصلی صورت یا فهرست معاملات و پرداخت هایی است که توسط صاحبان مشاغل و بنگاههای اقتصادی تهیه و به سازمان امور مالیاتی ارسال میشود . این گزارشات باید در فرمت خاص و در موعد مقرر به سازمان امور مالیاتی ارسال شود . بسیاری از صاحبان کسب و کار و مشاغل اطلاعاتی در مورد نحوه ارائه فهرست گزارشات فصلی و پرداخت مالیات آن ندارند که در ذیل توضیحاتی در این خصوص ارائه میشود .

ارسال صورت معاملات و پرداختی های آن می تواند از طریق اینترنت صورت یگرد و مودیان مشمول گزارش خرید و فروش فصلی به روش های ذیل میتوانند گزارشات خود را ارسال کنند :

  • ارسال صورت معاملات به روش برخط یا آنلاین
  • ارسال گزارشات فصلی به روش غیر برخط یا آفلاین
  • ارسال بر روی لوح فشرده یا سی دی

ارسال گزارش فصلی به روش برخط :

مودیانی می توانند برای ارسال گزارشات فصلی و صورت معاملات و پرداختی های خود از روش بر خط استفاده نمایند که در سامانه ثبت نام مودیان در سایت سازمان امور مالیاتی ثبت نام کرده و کلمه عبور و نام کاربری دریافت نموده و اطلاعات انها در سامانه ثبت شده باشد . در این روش مودیان از طریق اینترنت کلیه اطلاعات لازم را که در فرم های مخصوص در سایت سازمان امور مالیاتی قرار داده شده است پر کرده و به صورت اینترنتی ارسال می نمایند . این فرم ها شامل فرم های ثبت اطلاعت خرید ، فرم های ثبت اطلاعت فروش و ثبت اطلاعات مربوط به جزییات پرداخت ها می باشد .پس از ثبت اطلاعات به این روش مودیان امکان تغییر اطلاعات را نخواهند داشت .

حتما بخوانید :صورت معاملات فصلی چیست؟ (آشنایی مصور با سامانه معاملات فصلی مالیاتی)

ارسال گزارش فصلی روش غیر برخط :

در این روش مودیان برای ارسال لیست معاملات و گزارشات فصلی خود می توانند  نرم افزار طراحی شده توسط سازمان امور مالیاتی را دریافت کرده و پس از تکمیل کلیه فیلد ها با اتصال به اینترنت اطلاعات را یکجا به سازمان ارسال نمایند .

ارسال گزارش فصلی روش لوح فشره یا سی دی :

در این روش مشمولین قانون ارسال گزارشات فصلی و لیست معاملات می توانند کلیه اطلاعات لازم را در مورد گزارشات خرید، گزارشات فروش و پرداختی های خود را بر روی سی دی ریخته و به صورت دستی به سازمان امور مالیاتی ببرند .

 

گزارش خرید و فروش فصلی ( گزارشات فصلی )

( ارائه خدمات مالیاتی )

دستورالعمل اعلام شماره اقتصادی در گزارشات فصلی

در مورد استفاده از شماره یا کد اقتصادی در گزارشات فصلی مواردی باید مورد توجه مودیان و مشمولین این قانون قرار بگیرد :

الف : اگر مبلغ هر صورت حساب بیشتر از ۸۸۰۰۰۰۰ ریال باشد اعلام و درج شماره اقتصادی هر دو طرف معامله چه خریدار چه فروشنده ضروری می باشد و اگر هر یک از طرفین از اعلام شماره اقتصادی خود امتناع کنند مشمول جریمه خواهند شد .

ب: اگر مبلغ هر صورت حساب کمتر از ۸۸۰۰۰۰۰ ریال باشد طرفین معامله الزامی برای ثبت کد اقتصادی بر روی صورت حساب ندارند و در صورت عدم اعلام و درج کد اقتصادی مشمول جریمه های تعیین شده نخواهند شد .

انتخاب هر یک از این روش ها برای ارسال گزارشات فصلی به سازمان امور مالیاتی در اختیار مودیان بوده و میتوانند برای ارسال این گزارشات از مشاوره و کمک موسسات خدمات مالی و حسابداری استفاده نمایند . موسسه خدمات مالی محاسبان تلاشگر خبره با سال ها تجربه در امور مالیاتی و تهیه و تنظیم گزارشات فصلی و ثبت و تهیه دفاتر قانونی آمادگی همکاری با کلیه مودیان و صاحبان بنگاههای اقتصادی و کسب و کار را دارد .

 

 

 

2 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *