بیمه سربازی در بازنشستگی چطور محاسبه میشود ؟

بیمه سربازی

بیمه سربازی : خدمت سربازی یکی از بحث برانگیز ترین مراحل زندگی هر مردی در ایران است . از سختی های دوران خدمت تا مشکلات مالی برای سربازان و حقوق و مستمری سربازی و در نهایت بیمه دوران خدمت که ایا در بازنشستگی منظور میشود یا خیر ؟ همه و همه برای سرباز وظیفه ها از اهمیت خاصی برخوردار است .

مطالب مرتبط : ارائه خدمات مالی و مالیاتی در شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر

شاید برای برخی سربازان دوران خدمت و بیمه مربوط به آن چندان اهمیت نداشته باشد چون سربازی فقط عبور از یک مرحله سخت زندگی برای مهاجرت از کشور است یا اینکه به دلیل داشتن شغل آزاد و عدم علاقه به استخدام شدن در شرکت های دولتی و خصوصی بیمه سربازی چندان اهمیتی برایشان ندارد . اما بسیاری دیگر از سرباز وظیفه ها ترجیح می دهند بعد از خدمت سربازی در یکی از شرکت های دولتی یا خصوصی استخدام شوند بنابراین اینکه بیمه سربازی در بازنشستگی منظور شود اهمیت زیادی برایشان دارد .

دو سال خدمت یعنی دو سال زودتر بازنشسته شدن و از طرفی خدمت برای این افراد مفهومی جدی تر و مهمتر پیدا خواهد . اگر خدمت سربازی جز بازنشستگی محسوب نشود ممکن است بسیاری از مردان جوان از گذراندن آن سرباز زنند و به هر چیزی برای فرار از این دوران متوسل شوند . برای همین قانون گذار برای جلوگیری از این امر و همچنین برای احترام به افرادی که دوسال از بهترین سال های عمر خود را برای خدمت به وطن و کشور خود صرف میکنند تمهیداتی اندیشیده است که با حفظ شرایطی این دوران جزو سوابق بیمه محسوب شده و به سال های سابقه اضافه شود.

دوران خدمت  اگر در شرایط عادی و معمولی کشور گذرانده شود به ازای هر سال خدمت یک سال سابقه بیمه محسوب می گردد یعنی دو سال خدمت در شرایط معمولی دو سال سابقه بیمه منظور می گردد که البته بایستی یکسری شرایط لحاظ شود و در قانون به طور کامل شرح داده شده است .

حتما بخوانید : شرایط جدید معافیت سربازی ؛ از تحصیلی و پزشکی تا کفالت و ایثارگری

آیا بیمه سربازی جزو بیمه بازنشستگی منظور میشود ؟

بیمه سربازی در انتهای دوران خدمت در هر شغل یا حرفه ای که باشید جزو بیمه بازنشستگی بوده و به عنوان سوابق کاری منظور میشود . البته شخص باید به جز سابقه بیمه سربازی در بیمه تامین اجتماعی سابقه بیمه دیگری هم داشته باشد و به مدت مشخصی حق بیمه پرداخت کرده باشد .

یعنی افرادی که به جز دو سال خدمت حق بیمه دیگری برای آنها پرداخت نشده باشد نمی توانند در خصوص سابقه بیمه سربازی ادعایی داشته باشند البته به طور کلی هم این سابقه دو سال بیمه خدمت سربازی برای این افراد کارایی نداشته چرا که با دو سال سابقه کار کسی نمیتواند بازنشسته شود برای همین این سابقه بیمه در ادامه سوابق بیمه بعدی فرد محاسبه و برای بازنشستگی مورد استفاده قرار میگیرد .

آیا برای بیمه سربازی باید مبلغی پرداخت شود ؟

برای اینکه بیمه سربازی جزو سابقه کار محسوب شود شرایطی وجود دارد . بیمه سربازی باید مورد تایید سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد و سازمان تامین اجتماعی هم برای تایید این دو سال حق بیمه و قبول آن برای بازنشستگی پرداخت مبالغی را در نظر میگیرد که البته بسته به سال پایان خدمت و ارائه درخواست خرید بیمه خدمت سربازی متفاوت است . شاید دلیل پرداخت این مبلغ این است که سربازان وظیفه در دوران خدمت خودشان مبلغی را برای بیمه پرداخت نمی کنند ضمن آنکه حقوق بگیر سازمان نظام وظیفه هم هستند .

در دوران خدمت سربازی کلیه سربازان دارای دفترچه بیمه بوده و می توانند از کلیه خدمات این دفترچه در بیمارستان های طرف قرارداد نیروهای مسلح استفاده کنند و حتی برخی بیمارستان ها هم کلیه خدمات عادی و تخصصی را به طور رایگان در اختیار آنها قرار می دهد برای همین در پایان سال های خدمت اشخاصی که دوران خدمت را گذرانده اند برای جبران این خدمات و نیز به دلیل عدم پرداخت حق بیمه در دو سال خدمت مبلغی را به سازمان تامین اجتماعی باید بپردازند تا این دوران جزو سوابق بیمه آنها محسوب شود .

نحوه خرید بیمه سربازی برای افرادی که قبل سال ۱۳۸۳ خدمت رفته اند

کسانی که خدمت سربازی را قبل از سال ۱۳۸۳ گذرانده باشند به شرط آنکه قبل از خدمت حق بیمه پرداخت کرده باشند و مشغول به کاری بوده اند که برای آن حق بیمه پرداخت میشده است بیمه سربازی آنها هم در ادامه به عنوان سابقه کار محسوب شده و برای قرار گرفتن در سابقه بازنشستگی نیاز به پرداخت مبلغی به سازمان تامین اجتماعی ندارند . قوانین برای این افراد با افرادی که در سال های بعد این دوران را سپری کرده اند متفاوت است .

این اشخاص برای منظور کردن خدمت در سابقه بیمه نیازی نیست پولی بپردازند و فقط باید در زمان مشخص درخواست خود را به سازمان تامین اجتماعی اعلام نمایند . معمولا این کار در سال های پایانی عمر کاری فرد صورت میگیرد البته بهتر است که هر چه زودتر این کار انجام شود چرا که هر سال قوانین تامین اجتماعی تغییر می کند .

با توجه به اینکه قوانین تامین اجتماعی برای تطبیق با شرایط روز در حال تغییر و انعطاف می باشد شاغلین باید مرتبا اخبار تامین اجتماعی را پیگیری کرده و در صورت تغییر شرایط برای اینکه متضرر نشوند در اسرع وقت اقدامات لازم را برای خرید سوابق بیمه سربازی خود انجام دهند .

افرادی که بعد از سال ۱۳۸۳ به خدمت سربازی رفته اند

اشخاصی که بعد از سال ۱۳۸۳ به خدمت اعزام شده اند باید برای احتساب بیمه سربازی در بازنشستگی مبلغی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند . میزان این مبلغ به زمان درخواست خرید بیمه سربازی بستگی دارد . هفت درصد میانگبن حقوق و دستمزد دو سال قبل از درخواست را باید شخص درخواست کننده بپردازد و بیست و سه درصد مابقی توسط دولت پرداخت میشود . نحوه محاسبه این مبلغ بدین شکل است که از زمان درخواست شخص برای خرید بیمه سربازی میانگین حقوق دو سال آخر کاری وی محاسبه شده و این میانگین در هفت درصد ضرب میشود و در ادامه مبلغ به دست اماده در زمان طول خدمت شخص ضرب می گردد و مبلغی که بدست می آید در واقع باید به عنوان هزینه خرید سربازی توسط شخص متقاضی پرداخت گردد .

برای مملوس شدن این روند یک مثال میزنیم . مثلا اگر شخصی میانگین حقوقش در دو سال پایانی عمر کاری ۹۰۰ هزار تومان باشد این مبلغ در هفت درصد ضرب میشود . عدد به دست امده ۶۳ هزار تومان خواهد بود این عدد در ۲۴ ماه خدمت سربازی ضرب شده و عدد ۱۵۱۲۰۰۰ هزار تومان بدست می اید . این مبلغ رقمی است که شخص متقاضی باید برای خرید بیمه دوران خدمت به سازمان تامین اجتماعی بپردازد .

البته لازم به ذکر است که به تازگی پرداخت مبالغ خرید بیمه خدمت سربازی به صورت قسطی هم امکان پذیر شده است . افرادی که توان مالی مناسبی ندارند و نمی توانند همه مبلغ را به صورت یکجا بپردازند می توانند درخواست قسطی کردن این مبلغ را به تامین اجتماعی داده و تامین اجتماعی تا ۱۲ ماه برای متقاضی قسط خواهد بست . با این شرایط امکان پرداخت برای همه اشخاص با توان مالی متفاوت بوجود آمده و متقاضیان می توانند در این خصوص نگرانی نداشته باشند . مسئله دیگر در این خصوص اینکه بازه زمانی قابل قبول برای احتساب مدت خدمت سربازی مشمول تاریخ شروع و خاتمه مندرج در کارت های پایان خدمت می باشد .

برای افرادی که اقدام به خرید حق بیمه سربازی خود به صورت نقدی می نمایند مهلت پرداخت مبلغ تعیین شده حداکثر تا پایان ماه بعد از زمان محاسبه بوده و اگر برای پرداخت قسطی توافق شده است این مهلت در واقع در زمان های تعیین شده برای پرداخت اقساط می باشد . اگر این مبالغ در زمان های تعیین شده چه به صورت یکجا و چه به صورت اقساطی پرداخت نگردد یا اینکه در زمان هایی غیر از تاریخ های تعیین شده پرداخت شود مشمول تجدید محاسبه شده و باید در این خصوص به تامین اجتماعی مراجعه شود .

افرادی که دوران سربازی را اسیر بوده اند یا جانباز شده اند بیمه سربازی آنها چگونه محاسبه میشود ؟

افرادی که دوران سربازی خود را در جنگ سپری کرده اند و در این دوران اسیر شده اند خدمت سربازی آنها جزو سوابق بیمه و بازنشستگی انها منظور شده و نیاز به پرداخت مبلغی از این بابت ندارند ضمن انکه سال های اسارت برای آنها دو برابر سابقه بیمه در نظر گرفته میشود و دستگاههای ذینفع موظف هستند کسورات بازنشستگی را در قانون بودجه سال بعد پیش بینی و به صندوق های بازنشستگی پرداخت نمایند و مدت اسارت آزادگانی که مشترک صندوق های حمایتی خاصی نبوده اند و به مرگ طبیعی فوت شده اند با تامین پرداخت حق بیمه مربوط به دو برابر اسارت آنها از محل اعتبارات ستاد رسیدگی به امور آزادگان ، به عنوان سابقه پرداخت حق بیمه تلقی شده و بازماندگان آن می توانند از مستمری و سایر مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند .

آزادگانی که به درجه جانبازی هم نایل شده اند و آزدگان بیمار و مجروح که تحت پوشش برنامه های حمایتی هستند تا قبل از زمان بازتوانی به تشخیص کمسیون پزشکی مشترک بنیاد شهید و ازدگان در اثر بیماری های ناشی از اسارت وفات یابند ، شهید تلقی شده و در صورت فوت طبیعی با پرداخت حق بیمه توسط دستگاه مسئول رسیدگی به امور آزادگان از بدو اسارت به سازمان تامین اجتماعی بازماندگان از مستمری فوت و سایر مزایای سازمان تامین اجتماعی بهره مند خواهند شد .

ضمن انکه اشخاصی که در زمان جنگ و دوران انقلاب اسلامی دچار نقص عضو و مفتخر به دریافت مقام جانبازی گردیده اند مدت حضور آنها در جبهه نبرد حق علیه باطل به صورت داوطلبانه یا در دوران خدمت سربازی و مدت معالجه انها ناشی از آسیب های جنگ یا اتفاقات دوران انقلاب اسلامی جزو سوابق بیمه انها منظور شده و حق بیمه ان توسط نهاد های دولتی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می گردد.

آیا سوابق جبهه به عنوان سابقه بیمه منظور میشود ؟

افرادی که در زمان جنگ در جبهه خدمت کرده اند چه  اینکه شاغل بوده باشند یا در زمان جنگ شغلی نداشته اند سابقه حضور آنها در جبهه به عنوان سابقه کار محسوب میشود . طبق ماده ۹۵قانون تامین اجتماعی مدت خدمت وظیفه این افراد پس از پایان خدمت و اشتغال در موسسات و ارگان های مشمول قانون تامین اجتماعی جز سابقه پرداخت حق بیمه انها محسوب میشود . ضمن آنکه این افراد علاوه بر خدمت سربازی مدت حضور در جبهه را نیز می توانند خریداری کرده و جزو سوابق کاری خود منظور نمایند ، البته باید طبق تعرفه های تعیین شده توسط تامین اجتماعی مبلغ محاسبه شده را برای این سال ها پرداخت نمایند .

سوال دیگری که ممکن است در خصوص خرید بیمه خدمت سربازی بوجود آید اینکه اگر بیمه شده در زمان حیات اقدام به ارائه درخواست احتساب سابقه خدمت نظام وظیفه نموده و در مدت اعتبار درخواست که سه ماه است فوت نماید ، اگر بازماندگان پس از انقضای مهلت ذکر شده به شعب تامین اجتماعی مراجعه  و متقاضی بهرمندی از سوابق فرد فوت شده شوند ، پرونده این افراد جهت بررسی و اظهارنظر به اداره کل امور فنی بیمه شدگان ارسال می گردد و با بررسی در کمسیون های مربوطه با حفظ شرایط قانونی نظر نهایی در خصوص بهرمندی بازمانگان از بیمه خدمت سربازی شخص متوفی اعلام می گردد .

در خصوص ساوبق بیمه سربازی برای افرداد با شرایط مختلف قوانین متفاوتی وجود دارد و اشخاصی که تمایل دارند از این مزایا و شرایط استفاده کنند می توانند با پیگیری قوانین تامین اجتماعی و یا مشاوره از افراد متخصص و آگاه در این زمینه اقدامات لازم را در موعد های تعیین شده انجام دهند تا در صورت تاخیر دچار ضرر و زیان نگردند.

حتما بخوانید : جزییات طرح سرباز معلم ۹۸ و امریه سربازی

چکیده مطلب به همراه پرسش و پاسخ :

آیا بیمه سربازی جزو بیمه بازنشستگی منظور میشود ؟

بیمه سربازی در انتهای دوران خدمت در هر شغل یا حرفه ای که باشید جزو بیمه بازنشستگی بوده و به عنوان سوابق کاری منظور میشود . البته شخص باید به جز سابقه بیمه سربازی در بیمه تامین اجتماعی سابقه بیمه دیگری هم داشته باشد و به مدت مشخصی حق بیمه پرداخت کرده باشد .

آیا برای بیمه خدمت باید مبلغی پرداخت شود ؟

برای اینکه بیمه سربازی جزو سابقه کار محسوب شود شرایطی وجود دارد . بیمه سربازی باید مورد تایید سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد و سازمان تامین اجتماعی هم برای تایید این دو سال حق بیمه و قبول آن برای بازنشستگی پرداخت مبالغی را در نظر میگیرد که البته بسته به سال پایان خدمت و ارائه درخواست خرید بیمه خدمت متفاوت است .

نحوه خرید بیمه سربازی برای افرادی که قبل سال ۱۳۸۳ خدمت رفته اند

کسانی که خدمت سربازی را قبل از سال ۱۳۸۳ گذرانده باشند به شرط آنکه قبل از خدمت سربازی حق بیمه پرداخت کرده باشند و مشغول به کاری بوده اند که برای آن حق بیمه پرداخت میشده است بیمه سربازی آنها هم در ادامه به عنوان سابقه کار محسوب شده و برای قرار گرفتن در سابقه بازنشستگی نیار به پرداخت مبلغی به سازمان تامین اجتماعی نیستند .

افرادی که بعد از سال ۱۳۸۳ به خدمت سربازی رفته اند

اشخاصی که بعد از سال ۱۳۸۳ به خدمت اعزام شده اند باید برای احتساب بیمه سربازی در بازنشستگی مبلغی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند . میزان این مبلغ به زمان درخواست خرید بیمه خدمت سربازی بستگی دارد . سی درصد میانگبن حقوق و دستمزد دو سال قبل از درخواست را باید شخص درخواست کننده بپردازد و بقیه ان توسط دولت پرداخت میشود .

افرادی که دوران خدمت را اسیر بوده اند بیمه سربازی آنها چگونه محاسبه میشود ؟

افرادی که دوران خدمت خود را در جنگ سپری کرده اند و اسیر بوده اند خدمت آنها جزو سوابق بیمه و بازنشستگی انها منظور شده و نیاز به پرداخت مبلغی از این بابت ندارند ضمن انکه سال های اسارت برای آنها دو برابر سابقه بیمه در نظر گرفته میشود .

آیا سوابق جبهه به عنوان سایقه بیمه منظور میشود ؟

افرادی که در زمان جنگ در جبهه خدمت کرده اند چه  اینکه شاغل بوده باشند یا در زمان جنگ شغلی نداشته اند سابقه حضور آنها در جبهه به عنوان سابقه کار محسوب میشود .

 

24 پاسخ ها
  1. جواد شادمهر
    جواد شادمهر می گوید:

    سلام ایا دو سال خدمت سربازی در دوران دفاع مقدس در مشاغل ازاد نیز جز مشاغل سخت زیان اور محسوب میشود

    پاسخ
    • جهانبخش شکری پور
      جهانبخش شکری پور می گوید:

      درسال هفتاد تاهفتاددودرپيرانشهر سرباز بودم منطقه جنگی هست وازلحاظ پولی برای خريدسربازي چون سی سال سابقه بیمه دارم وستم چهل و هفت ساله

      پاسخ
  2. علی اکبر زمانلو
    علی اکبر زمانلو می گوید:

    سلام : سئوال
    افرادی که قبل از سال ۱۳۸۳ خدمت سربازی را گذرانده باشند و قبل از دوره خدمت حق بیمه پرداخت نکرده اند ولی در طول مدت خدمت یکسال حق بیمه پرداخت کرده اند ، نحوه محاسبه خرید چگونه میشود.؟؟
    ممنون

    پاسخ
  3. علی اکبر زمانلو
    علی اکبر زمانلو می گوید:

    سلام : سئوال
    افرادی که قبل از سال ۱۳۸۳ خدمت سربازی را گذرانده باشند و قبل از دوره خدمت حق بیمه پرداخت نکرده اند ولی در طول مدت خدمت یکسال حق بیمه پرداخت کرده اند ، نحوه محاسبه خرید چگونه میشود.؟؟
    ممنون

    پاسخ
  4. عباس
    عباس می گوید:

    سلام من خدمتم سال ۷۰تمام شده الان میگن یک میلیون وهشتصد تومان بده تا بیاریم جز صابقط حالا من کارگر چکار کنم

    پاسخ
  5. عباس
    عباس می گوید:

    سلام من خدمتم سال ۷۰تمام شده رفتم بیمه گفتن ۱۸۰۰۰۰۰هزارتومان بده تا ببریم جزسابقط ایا درسته؟

    پاسخ
  6. حسن
    حسن می گوید:

    سلام فرموده بودید کسانیکه قبل از سال ۸۳ به خدمت سربازی رفته اند و سابقه بیمه ای قبل از شروع سربازی خود داشته اند ، بدون پرداخت وجه میتوانند از دوران خدمت خود بعنوان سابقه بیمه استفاده کنند ، لطفا در مورد افرادی که شرط اول را دارند ولی شرط دوم را ندارند یعنی سوابق بیمه شان مربوط به بعد از اتمام خدمت سربازی میباشد هم روش احتساب این دو سال خدمت رادر سوابق بیمه ای اعلام فرمائید. متشکرم

    پاسخ
  7. حمید
    حمید می گوید:

    با سلام، سؤال بنده نیز دقیقا مشابه سؤال آقای حسن در پست قبلی است یعنی من در سال ۷۹ خدمت را شروع و در سال ۸۱ به پایان رسانده و در سال ۸۲ استخدام شده و حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت نموده ام، آیا من هم باید برای احتساب سابقه خدمت سربازی در بازنشستگی مبلغی پرداخت کنم یا خیر؟ با تشکر.

    پاسخ
  8. مهرداد هژبر
    مهرداد هژبر می گوید:

    سلام خسته نباشید : آیا سابقه دو سال سربازی که پرداخت میکنیم و آن را میخریم در آخر برای بازنشستگی حداکثر محاسبه میشود و یا حداقل ؟

    پاسخ
  9. محمد رضا رضائی نردین
    محمد رضا رضائی نردین می گوید:

    سلام خسته نباشید لطفا راهنمایی بفرمائید بنده در سال ۶۶ و۶۷ به مدت ۷ ماه در جبهه حضور داشتم و در سال ۶۹ به خدمت سربازی اعزام شدم و شروع به کار بنده در سال ۷۵ می باشد از آن تاریخ یعنی سال ۷۵ حق بیمه پرداخت نموده ام در سال ۹۴ حق بیمه دوران حضور درجبهه را به مدت ۷ ماه پرداخت نموده ام آیا خرید بیمه دوران حضور در جبهه بنده با این تفصیل که خدمت شما عنوان نمودن می تواند باعث معافیت خرید بیمه سربازی برای اینجانب باشد . از راهنمایی شما کمال تشکر رادارم

    پاسخ
  10. Hojat
    Hojat می گوید:

    سلام.من درحین خدمت بیمه باربران پرداخت کردم بعدش رفتم بیمه سربازی بخرمش گفت نمیشه لطفااگه راهی هست بفرمایید

    پاسخ
  11. مهدی اقتصادی
    مهدی اقتصادی می گوید:

    ضمن سلام …..
    بنده در سال ۶۴ تا ۶۶ سربازومدت ۲۱ ماه در جبحه بوده ام وسال ۱۳۶۶/۶
    در کارخانه تولید موکت استخدام شده ام قبل از سال ۸۰ مبلغ ۸۴۰ هزار تومان بابت بیمه سربازی از من گرفته اند و سربازی را جز سابقه آورده اند حال اینکه ۲۱ ماه از خدمت من را که در جبحه بوده و کارت ایثار دارم هیچ حق وحقوقی به من که در سال ۱۳۸۸/۱۰باز نشسته شده ام اضافه نشده ایا میتوانم اقدام نماییم و سابقه جبحه را اضافه نماییم لطفا راهنمایی نمایید

    پاسخ
  12. 1397/9/3
    1397/9/3 می گوید:

    سال ۶۹ تا ۷۱ سربازی رفتم حقوق دیپلم ۲۵۰ تک تومان بود ولی به ما ۱۵۰ تومان میداند سه ماه خدمت میکردیم تا بتوانیم با این حقوق مرخصی برویم برای سابقه سربازی رفتم میگن باید یک میلیون هشتصد خورده ای باید پرداخت کنید لطفا راهنمایی کنید متشکرم علیزاده

    پاسخ
  13. حسن
    حسن می گوید:

    باسلام برای اقدام به خرید بیمه سربازی نیاز است، به شعبه ای که بیمه درآن پرداخت میشود مراجعه شود یا خیر بیمه درتهران پرداخت میشود و محل کار شهرستان میباشد لطفا راهنمایی فرمایید

    پاسخ
  14. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    باسلام اگر شخصی مدتی خدمت کرده باشد وبعد معاف شده باشد همان دوسال محسبه میشود یا خیر لطفا جوابش رو بدیدبا تشکر از راهنمایهای شما موفق وسربلند باشید

    پاسخ
  15. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    سلام من خدمت ۳۰ ماه جبهه دارم مدت ۵ ماه هست با ۳۰ سال بازنشست شدم آیا خدمت جبهه با خدمت عادی یکسان هست؟؟؟
    آیا خدمت جبهه مزایایی در حقوق مستمری ایجاد میکند؟؟؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید با تسکر

    پاسخ
  16. بهمن
    بهمن می گوید:

    با سلام
    اگر شخصی قبل از خدمت سربازی سابقه بیمه داشته باشد بعد از پایان خدمت برای منطور کردن دو سال سربازی باید مبلغی پرداخت کند

    پاسخ
  17. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    باسلام بنده ۱۹ ماه خدمت بودم که قطعنامه ۵۹۸ امضا شد وجنگ تمام شد وگفتند هرکس داوطلب درجبهه بوده میتونه بیاره وترخیص بشه که من مبلغی پول به سپاه دادم وشش ماه جبهه رفته بودم لحا ظ کردم وخدمت من شد بیست وپنج ماه که ترخیص شدم والان ۱۹۰۵ سال است که درشرکتی کارمیکم که سختی کار بمن تعلق گرفته وخدمت سربازی خودم را هم خریده ام وچون ازاین خدمت سربازی شش ماه جبهه بوده وسختی کار به ان تعلق میگیره که ۲۰ سالم کامل میشه ایا با این سختی کاری که بخاطر شش ماه جبهه به من تعلق میگیره میتونم الان باز نشست شوم یانه فقط میتونم باجای ۳۰ روز با ۳۲۰۵ روز حقوق باز نشست شوم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    پاسخ
  18. بنده خدا
    بنده خدا می گوید:

    قار داش دوسال خدمت سربازی مفتی مفتی بهترین دوران عمرمان را در سربازی گذراندید .اگه برای یه سرباز اتفاقی بیفتد آیا دولت مسئول آن اتفاق نیست بیمه پرداخت نمیکنه ؟ یه حقوق جزیی میده و غذا و جای خواب لباس پس چرا حق بیمه این دوران را از مردم میگیرین .این دوسال ما بیمه نظام وظیفه بودیم نه بیمه ابلفض

    پاسخ
  19. بنده خدا
    بنده خدا می گوید:

    چرا قورت میدن چرا حقیقت رو استطار میکنید و بعد میگن نظام چرا نداره .خیلی چرا داره خوبم داره .عجب دنیای مسخره و غیر منطقی درست شده قورت بده قورت

    پاسخ
  20. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    سلام دوستان یک سوالی داشتم من خدمت سربازی راباپول خریدم ایا میتونم ازبیمه سربازی استفاده کنم یانه لطفا منوراهنمایی کنید

    پاسخ
  21. بینشان
    بینشان می گوید:

    سلام دوستان من خدمت سربازی راباپول خریدم ایامیتونم ازبیمه سربازی استفاده کنم یانه لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *