مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی یک کارشناس مالی با آموزش پیشرفته و دانش حسابداری مالیاتی و قوانین مالیاتی است که به شرکت ها و کسب و کارها در خصوص مسائل مالیاتی مشاوره ، راهکار یا برنامه ریزی می کند. 

خدمات مشاور مالیاتی به منظور به حداقل رساندن مالیات های قابل پرداخت و عدم مشمولیت جرایم مالیاتی مطابق با قوانین مالیاتی ، بخشنامه های مالیاتی و دستورالعمل های مالیاتی  در شرایط مالی پیچیده ارائه می شود.

مشاور مالیاتی یک متخصص مالی است که در مورد راهبردها و استراتژی هایی برای به حداقل رساندن هزینه های مالیاتی و در عین حال که در محدوده قانون و مقررات باقی می ماند ، مشاوره ارائه می دهد. مشاوران مالیاتی ممکن است به عنوان حسابدار، وکیل یا مشاور مالی آموزش ببینند یا در قالب یک شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری ومتشکل از افراد حرفه ای فعالیت کنند.

صرف نظر از آموزش ، مشاوران مالیاتی در زمینه قوانین مالیاتی و دستورالعمل های مالیاتی به خوبی مسلط و به روز هستند.

آشنایی با مشاور مالیاتی

یک مودی مالیاتی ، مانند یک فرد ، شراکت ، شرکت ، کارگاه یا کارخانه و غیره که وضعیت مالی پیچیده‌ای دارد می‌تواند به دنبال یک متخصص مالیاتی برای کمک به به حداقل رساندن میزان مالیات‌های پرداختی باشد.

مشاور مالیاتی کیست؟

یک مشاور مالیاتی  از دانش قوانین مالیاتی خود برای ارائه خدمات مشاوره امور مالیاتی به مشتریان استفاده می کند.  مشاوران مالیاتی به شرکت ها و افراد کمک می کنند تا اظهارنامه های مالیاتی خود را تهیه و بهینه کنند و اطمینان حاصل کنند که کارآمدترین مالیات را پرداخت می کنند و از هرگونه معافیت و مزیت مالیاتی بهره مند می شوند. و مشمول انواع جرایم مالیاتی مانند جرایم عدم اظهار ، جرایم کتمان درآمد ، جرایم دیرکرد و …نمی شوند.

مشاور مالیاتی

به عبارت ساده، مشاوران مالیاتی با اتخاذ تصمیمات مالی هوشمندانه در فرآیند مالی و حسابداری به مشتریان خود کمک می کنند تا در پول خود صرفه جویی کنند.  دغدغه اصلی مشاور مالیاتی این است که اطمینان حاصل شود که مشتری خود کلیه تعهدات مالیاتی خود را انجام می دهد و از قوانین مالیاتی پیروی می کند. در نتیجه شما اطمینان حاصل می کنید که مالیات بیشتری از حد لازم پرداخت نمی کنید.

مزایا عقد قرارداد با موسسه حسابداری

مشاوران مالیاتی ، مشتریان خود را در جریان تغییرات قوانین و مقررات مالیاتی قرار می دهند و به زبان ساده به مشتریان توضیح می دهند.

به طور کلی، دو نوع اصلی مشاور مالیاتی وجود دارد:

شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری

شرکت های حسابداری یا موسسات حسابداری در قالب تیمهایی از کارشناسان خبره به مشتریان مشاوره مالیاتی می دهند. دو ویژگی استفاده از خدمات مالیاتی این شرکت ها و موسسات این است که اولا شما از تجربه ، دانش و مهارت چندین کارشناس مالیاتی و حسابداری بهره می برید و قطعا امکان خطا و اشتباه کاهش می یابد. دوما قرارداد شما با شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری در قالب قانون تجارت و قانون مدنی قرار می گیرد و موسسه حسابداری یا شرکت حسابداری در قبال آن پاسخگو خواهد بود

مشاور مالیاتی فردی

یک فرد متخصص و دارای دانش مالیاتی با شما در خصوص ارائه خدمات مشاوره مالیاتی قرارداد می بندد و به شرکت و کسب و کار شما مشاوره می دهد. از معایب عقد قرارداد با افراد این است که اولا شما از تجربه و دانش یک شخص استفاده می کنید نه یک تیم خبره متشکل از چند نفر متخصص مالیاتی و حسابداری و دوم آنکه قرارداد شما در قالب قرارداد کارگر و کارفرمایی بوده و مشمول قانون کار می باشد. لذا در صورت اشتباه یا هرگونه خطایی ، فرد مشاوره دهنده مسئولیتی نخواهد داشت.

وظایف مشاور مالیاتی چیست؟

مشاور مالیاتی چه در قالب یک شرکت حقوقی یا یک شخص حقیقی وظایف مشخص و یکسانی دارد که در زیر می آوریم:

تشکیل پرونده مالیاتی

تشکیل پرونده مالیاتی به صورت آنلاین و از طریق سایت سازمان امور مالیاتی ، کار مشاوران مالیاتی راحت تر اما برای کسی که فقط یکبار می خواهد انجام دهد پیچیده تر شده است. چرا که تکمیل اشتباه فرمهای اینترنتی می تواند خسارات مالی به همراه داشته باشد. هنگام ثبت نام مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی ، آنها مطمئن می شوند که دستورالعمل ها را رعایت می کنند و برای انجام محاسبات صحیح از جداول ضرایب مالیاتی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید : شرکت در دفاعیه مالیاتی و پیگیری پرونده های مالیاتی 

تهیه اظهارنامه مالیاتی

مشاوران مالیاتی محاسبه و برآورد می‌کنند که مشتریانشان چقدر احتمالا باید مالیات پرداخت کنند. در موارد خاص، آن‌ها تعیین می‌کنند که چقدر مالیات اضافه یا کمتر پرداخت کرده اید. و برای عدم تکرار این پرداختهای مازاد چه باید انجام دهید. مشاوران مالیاتی یا مشاوران مالیاتی برای افراد، سازمان ها و مشاغل، اظهارنامه مالیاتی را تهیه یا در تهیه آن کمک می کنند. اظهارنامه مالیاتی که آنها تهیه می کنند ممکن است ، ساده یا پیچیده باشد و ممکن است به دانش قابل توجهی از قوانین و مقررات مالیاتی نیاز داشته باشد. آنها راه هایی برای به حداقل رساندن مالیات پرداخت شده توسط مشتری با استفاده از معافیت ها و اعتبارات موجود پیدا می کنند.

تحلیل اسناد مالی و حسابداری

مشاوران مالیاتی اطلاعات مالی و مالیاتی مرتبط را از طریق مصاحبه یا بررسی اسناد مالی و حسابداری از مشتریان خود جمع آوری می کنند.  اطلاعات مورد نیاز آنها ممکن است شامل درآمد مشمول مالیات  و هزینه های قابل قبول مالیاتی مشتری باشد.

آنها از این اطلاعات برای برنامه ریزی و تهیه اظهارنامه مالیاتی مشتریان استفاده می کنند.  در برخی موارد، آنها از این اطلاعات برای مشاوره و کمک به مشتریان برای تهیه اظهارنامه مالیاتی خود استفاده می کنند.

از تکنولوژی استفاده می کند

متخصصان مالیاتی باید مهارت های تکنولوژیکی داشته باشند تا بتوانند وظایف خود را به طور موثر و موثر انجام دهند. اینها می تواند شامل درک نحوه استفاده از نرم افزارهای حسابداری و نرم افزارهای عمومی مانند Microsoft Excel می باشد. همچنین مشاوران مالیاتی باید در استفاده از سایت سازمان امور مالیاتی مهارت داشته باشند.

قوانین و مقررات مالیاتی را بشناسد

قوانین و مقررات مالیاتی تقریبا هر روزه در حال تغییر هستند، از این رو مشاوران مالیاتی باید به طور مداوم دانش مالیاتی خود را به روز کنند تا مطمئن شوند که اطلاعات دقیق و صحیح را به مشتریان ارائه می دهند، به این معنی که مبلغ مالیات صحیح را پرداخت می کنند. آنها ممکن است این دانش را با خواندن مقالات ، شرکت در دوره های آموزشی ، عضویت فعال در انجمن های حرفه ای مشاور مالیاتی و شرکت در کنفرانس ها و مطالعه قوانین مالیاتی و بخشنامه های مالیاتی  به دست می آورند.

مشاور مالیاتی

دلایل اصلی برای استخدام مشاور مالیاتی

مشاوره مالیاتی  و برنامه ریزی مالیاتی می تواند در هزینه های مالیاتی ، زمان شما صرفه جویی کند.  استخدام مشاور مالیاتی در درجه اول تمامی امکانات افزایش درآمد شما را بهبود می بخشد.

ثانیاً، مشاوران مالیاتی بسیار متخصص هستند و دانش به روز دارند، بنابراین خطر خطا و تبعات ناشی از آن کمتر است.

ثالثاً، این امر باعث می شود که امور مالی شما در دراز مدت ساده تر و قابل پیش بینی تر شود.

۱. هزینه های مالیاتی خود را کاهش دهید

یک مشاور مالیاتی می تواند به شما کمک کند تا به راحتی همه کسورات احتمالی را در طول سال شناسایی کنید و به شما در مورد نحوه تصمیم گیری استراتژیک برای کسورات پایان سال راهنمایی کنید.  یک مشاور مالیاتی با تجربه و ماهر می تواند راه های مختلفی را برای کاهش هزینه های مالیاتی بدون نقض قوانین مالیاتی یا پیچیده کردن وضعیت مالی شما پیشنهاد دهد.  به عنوان مثال، یک مشاور مالیاتی می تواند هزینه های قابل قبول مالیاتی یا اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده قابل توجهی را که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید، بیابد، یا درآمد معاف از مالیات را شناسایی کند.

۲.در زمان صرفه جویی کنید

جمع آوری سوابق مالیاتی ، اسناد و مستندات مالی و حسابداری زمان بر است. مشاور مالیاتی استخدام کنید که بتوانند تمام سوابق و اسناد مالیاتی شما را به طور سیستماتیک با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی نگهداری ‌کنند و اظهارنامه مالیاتی را به موقع ارائه دهند.

۳. مشاور مستمر

استخدام یک مشاور مالیاتی مستمر می‌تواند به شما در به‌روزرسانی‌ها یا مشاوره‌های مداوم که هر زمان که به آنها نیاز داشتید کمک کند. این مشورتها به شما کمک می کند تا درآمد و مالیات خود را به طور موثر بدون وارد شدن به مشکلات مالی برنامه ریزی کنید.

۴. همیشه قانونی هستید !

همانطور که قبلاً ذکر شد، مشاوران مالیاتی همیشه در جریان قوانین و مقررات مالیاتی خواهند بود. بنابراین هر زمان که در مورد تهیه گزارش مالیات شک داشتید، می توانید با آنها تماس بگیرید و از صحت اظهارنامه خود مطمئن شوید. استخدام یک مشاور مالیاتی ثبت شده تضمین می کند که سوابق مالیاتی شما همیشه امن و قانونی است.

چه زمانی باید مشاور مالیاتی استخدام کرد؟

اگر می‌پرسید که آیا به یک مشاور مالیاتی نیاز دارید یا خیر، به موقعیت ، توانایی و ترجیحات شما بستگی دارد.  به طور کلی، هرچه بازگشت شما پیچیده تر باشد، بهتر است به متخصصان مراجعه کنید. پیچیدگی پرونده به این معنی است که با استفاده از افراد حرفه ای می توانید در زمان صرفه جویی کنید، احتمال خطاها را کاهش دهید و پس انداز مالیاتی بالقوه ای را پیدا کنید که حتی بهترین نرم افزار مالیاتی نیز موفق به انجام آن نمی شود.

چرا به مشاور مالیاتی نیاز داریم؟

مشاور مالیاتی به عنوان یک حرفه‌ای متخصص در زمینه مالیات، می‌تواند به شما کمک کند تا مسائل مالیاتی خود را به بهترین شکل مدیریت کنید. این افراد دارای دانش و تجربه لازم در زمینه قوانین مالیاتی هستند و می‌توانند شما را در انتخاب بهترین روش‌های مالیاتی، اعمال مزایای مالیاتی و همچنین رفع مشکلات و اشکالات مالیاتی کمک کنند. همچنین، آنها می‌توانند شما را در برنامه‌ریزی مالیاتی سالانه و همچنین در پردازش اظهارنامه مالیاتی کمک کنند. از این رو، بهره‌گیری از خدمات یک مشاور مالیاتی ، می‌تواند به شما کمک کند تا از فرصت‌ها و تسهیلات مالیاتی به بهترین نحو استفاده کنید و همچنین از پایبندی به قوانین مالیاتی اطمینان حاصل کنید.

برای دریافت خدمات مالیاتی ؛ از مشاوره تا کاهش مالیات با این شماره ها تماس بگیرید

☏ ۷۷۶۴۸۷۳۱-۲

مشاوران مالیاتی همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا در مواردی مانند برنامه‌ریزی مالیاتی برای تجارت‌ها و شرکت‌ها، انتقال دارایی‌ها، مشاوره در مورد مالیات بین‌المللی و همچنین رسیدگی به اختلافات مالیاتی کمک کنند. آنها می‌توانند به شما در زمینه بهینه‌سازی ساختار مالیاتی کسب‌وکار شما، مدیریت ریسک‌های مالیاتی و همچنین پیشگیری از مشکلات مالیاتی در آینده کمک کنند. از این رو، اگر به دنبال بهبود مدیریت مالیاتی خود هستید، استفاده از خدمات یک مشاور مالیاتی می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

صرف نظر از پیچیدگی درآمد شما، ما به عنوان مشاور مالیاتی مجرب می توانیم با رعایت کلیه قوانین و مقررات مالیاتی، شما را در تشکیل پرونده مالیاتی ، تهیه اظهارنامه مالیاتی ، تهیه گزارشات مالیاتی ، تهیه لوایح مالیاتی و انجام کلیه امورمالیاتی از طرف شما انجام دهیم.

اگر به کمک یا درک بیشتر در این زمینه دارید  لطفاً با شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره تماس بگیرید.

آدرس : شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره تهران خیابان شریعتی نرسیده به سه راه طالقانی پلاک ۱۴۳

تلفن تماس :
۰۲۱-۷۷۶۴۸۷۳۱
۰۲۱-۷۷۶۴۸۷۳۲

تلفن همراه:

۰۹۹۱۲۷۷۹۱۰۶

آدرس سایت :
https://mohasebankhebreh.com/

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *