نرم افزار واسط سامانه مودیان چیست؟

نرم افزار واسط سامانه مودیان چیست ؟

نرم افزار واسط سامانه مودیان یک سامانه آنلاین است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور جهت ثبت صورت وضعیتهای فروش یا فاکتور های فروش ایجاد شده است و مودیان مالیاتی طبق قانون پایانه های فروشگاهی موظف به ثبت اطلاعات فروش خود در این سامانه هستند.

شرکت ها ، اصناف ، تولیدکنندگان ، فروشندگان باید تمامی اطلاعات مربوط صورتحساب های خود را به کمک نرم افزار واسط سامانه مودیان در این سامانه بارگذاری و ارسال کنند. طبق ماده ۲ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ، کلیه صاحبان مشاغل مکلف هستند از این سامانه استفاده کنند.

دسترسی به این سامانه در کارپوشه مالیاتی به آدرس https://tp.tax.gov.ir برای تمام مودیانی که در سازمان امورمالیاتی پرونده دارند ایجاد شده است.

چرا به نرم افزار واسط مودیان نیاز داریم؟

مودیان مالیاتی از طریق کارپوشه مالیاتی فقط می توانند صورت وضعیتهای صادر شده را مشاهده کنند و امکان ثبت فاکتورهای فروش خود را ندارند. اما سازمان امور مالیاتی به شرکتهای برنامه نویسی این امکان و دسترسی را داده است با توجه به نیاز هر کسب و کار ، نرم افزار واسط سامانه مودیان با محیط کاربری متناسب با آن طراحی و آماده کند.

تنها راه صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده از نرم افزار واسط مودیان است. در صورت عدم صدور صورتحساب الکترونیکی ، مودی مشمول جریمه ای معادل ۱۰درصد از فروش صورتحساب می شود.

همچنین استفاده از نرم افزار واسط مودیان مستلزم عضویت در سامانه مودیان است . لذا مودی قبل از استفاده از نرم افزار واسط مودیان باید در سامانه مودیان ثبت نام کند. . در غیر اینصورت مودی مالیاتی مشمول ۱۰ درصد از مجموع مبلغ فروش انجام شده ، محرومیت از اعمال معافیتهای مالیاتی ، نرخ صفر و مشوقهای قانون مالیاتهای مستقیم همان سال می شود.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور

در صورت ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق نرم افزار واسط مودیان، نیازی به ارسال گزارش فصلی ماده ۱۶۹ نیست.

 

امکانات نرم افزار واسط مودیان چیست؟

هر نرم افزار واسط مودیان مالیاتی امکانات متفاوتی با یک دیگر دارند اما همه آنها امکان ارسال صورتحساب الکترونیکی فروش و رد یا تایید صورتحسابهای الکترونیکی خرید را که توسط دیگران به نام شما صادر شده است را دارد. اما علاوه بر این برخی نرم افزارهای واسط مودیان امکاناتی را فراهم می‌کنند که به مودیان مالیاتی کمک می‌کند فرایندهای مرتبط با مدیریت صورتحساب ها و ارتباط با سامانه مالیاتی را بهبود بخشند. این نرم افزارها قابلیت‌های متنوعی ارائه می‌دهند که شامل موارد زیر می‌شوند:

۱٫ مدیریت اطلاعات : نرم افزار واسط مودیان به مودیان مالیاتی امکان مدیریت اطلاعات مشتریان و مدیریت صورتحسابها  را می‌دهد. این کار شامل ثبت و مدیریت اطلاعات مشتریان ، مدیریت صورتحساب های الکترونیکی ، جمع‌آوری اطلاعات مالیاتی و کمک به تهیه اظهارنامه مالیاتی و گزارش فصلی ماده ۱۶۹ می باشد.

۲٫ محاسبه مالیات ارزش افزوده : نرم افزار واسط مودیان قابلیت محاسبه مالیات بر ارزش افزوده را براساس قوانین و مقررات مالیاتی فراهم می‌کند و احتمال خطای مسئول فروش یا صادر کننده صورتحساب فروش را از بین می برد.

۳٫ ارسال اطلاعات صورتحساب الکترونیکی  : نرم افزار واسط مودیان  به مودیان مالیاتی امکان ارسال صورتحساب الکترونیکی را  به کارپوشه مالیاتی مربوطه می‌دهد.

۴٫ نظارت و کنترل : نرم افزار واسط مودیان امکاناتی را برای نظارت و کنترل بر فعالیت‌های مودیان مالیاتی فراهم می‌کند. این شامل ارائه ابزارها و گزارش‌های نظارتی، تشخیص خطاها و اشتباهات ناشی از درج اطلاعات توسط کاربر می باشد.

حتما بخوانید : قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و دستورالعمل های صدور صورتحساب الکترونیکی

حتما بخوانید : بخشنامه های قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

نرم افزار واسط مودیان مالیاتی

امکانات نرم افزار واسط مودیان مالیاتی در یک نگاه

شرایط و نحوه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی

تمام مشمولان پیش از اتصال به سامانه مودیان و استفاده از نرم افزار واسط مودیان باید اقدام به دریافت گواهی امضای الکترونیکی نمایید تا بتوانید صورتحساب های خود را در سامانه ارسال کنند. پس برای صدور صورتحساب الکترونیکی اول باید از سامانه مودیان گواهی امضای الکترونیکی و حافظه مالیاتی دریافت و بعد با خرید و استفاده از نرم افزار واسط مودیان صورتحساب الکترونیکی صادر و ارسال نمایید.

حتما بخوانید : فاکتور رسمی چیست و چه مشخصاتی دارد؟ 

توصیه مهم به مودیان مالیاتی:

ثبت نام در سامانه مودیان و کارپوشه مالیاتی و دریافت حافظه مالیاتی و گواهی امضای الکترونیکی فقط برای یکبار برای هر مودی مالیاتی لازم است و یاد گرفتن نحوه ثبت نام علاوه بر اینکه وقت گیر است ، احتمال خطا و اشتباه را افزایش می دهد .

بهترین کار استفاده از خدمات حسابداری یک شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری است که دارای کارشناسان خبره و با تجربه در این امور هستند. این شرکتهای حسابداری که خدمات مالیاتی نیز ارائه می کنند  و می توانند خیال شما را از این بابت آسوده کنند.

علاوه بر این باید به دنبال یک نرم افزار واسط مودیان مناسب برای ارسال اطلاعات صورت حساب الکترونیکی باشید. این نرم افزار را باید از شرکتی خریداری کنید که خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسبی ارائه دهد. با توجه به اینکه ارسال اطلاعات صورتحساب الکترونیک به سامانه مودیان با خطاهایی همراه است باید از نرم افزاری استفاده کنید که شرکت نرم افزاری آن پشتیبانی لازم را در این خصوص ارائه دهد.

با یک تیر سه شان بزنید!

در این شرایط پیشنهاد ما استفاده از خدمات موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره است. اما چرا چنین پیشنهادی به شما می کنیم؟

مهمترین دلیل این است که شما با عقد قرارداد با این شرکت حسابداری علاوه بر بهره مندی از خدمات حسابداری دیگر نه تنها احتیاجی به خرید و پرداخت هزینه بابت نرم افزار واسط مالیاتی ندارید و از نرم افزار واسط مالیاتی رایگان استفاده می کنید بلکه از خدمات نرم افزار حسابداری رایگان محاسب ۲۴ هم بهره مند شده و نیازی به پرداخت هزینه خرید و هزینه پشتیبانی نرم افزار حسابداری ندارید.

و تمام این خدمات صرفا با عقد قرارداد با شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره  دریافت خواهید کرد. اما چطوری؟ به این شکل که موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبر با همکاری یک گروه برنامه نویسان مجرب ، نرم افزار حسابداری محاسب ۲۴ را ساخته اند که برای مشتریان محاسبان تلاشگر خبره این نرم افزارحسابداری رایگان هست. علاوه بر این ، این گروه نرم افزاری قابلیت توسعه و پشتیبانی نرم افزار را به بهترین شکل ممکن دارد. به همین دلیل  در فاز توسعه ای ، نرم افزار واسط مودیان هم نوشته شده و به قابلیتهای نرم افزار حسابداری محاسب ۲۴ افزوده شد. بیشتر بخوانید : تفاوت نرم افزار حسابداری تحت وب با آنلاین چیست؟

از همه مهمتر اینکه مشتریان ما علاوه بر اینکه هزینه ای بابت استفاده از نرم افزار محاسب ۲۴ و نرم افزار واسط مودیان پرداخت نمی کنند بلکه درگیر مسائل پشتیبانی آن هم نمی شوند و وظیفه امنیت اطلاعات کسب و کار و نگهداری و بک آپ کاملا با محاسبان تلاشگر خبره خواهد بود.

پس با این شرایط همین الان با ما تماس بگیرید.

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره
آدرس : شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره تهران خیابان شریعتی نرسیده به سه راه طالقانی پلاک ۱۴۳

 

تلفن تماس :
۰۲۱-۷۷۶۴۸۷۳۱
۰۲۱-۷۷۶۴۸۷۳۲

تلفن همراه:

۰۹۹۱۲۷۷۹۱۰۶

فکس :
۰۲۱-۸۹۷۷۸۴۷۶
info@mohasebankhebreh.com
آدرس سایت :
https://mohasebankhebreh.com/

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *