استخدام حسابدار خارج از کشور ( ۲۰۰ هزار فرصت شغلی حسابداری و حسابرسی از آسیا تا آمریکا )

۲۰۰ هزار فرصت شغلی حسابداری و حسابرسی از آسیا تا آمریکا

کاریابی و استخدام حسابدار خارج از کشور

کاریابی در رشته های حسابداری، حسابرسی، مدیریت سبد سهام و تحلیل اطلاعات صورت های مالی  شرکت های سهامی عام به خصوص شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه بر اساس استانداردهای بین المللی حسابداری، فرصت های کسب و کار خوبی را در اختیار دانش آموختگان حسابداری ایران قرار می دهد تا ضمن کسب درآمد ارزی از طریق موسسات و شرکت های حسابداری و ممیزی با فعالیت در واحد اکانتینگ موسسات و شرکت های تولیدی و خدماتی، فرصت اخذ اقامت دائم و گذرنامه دوم را پیدا کنند.

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره در راستای سلسله گزارش های خود ، در این گفتار جامع، شما را با روش های پیدا کردن فرصت های شغلی در رشته  های فوق الذکر آشنا می  کند. هم چنین  با استفاده  از تجارب ایرانیانی که موفق به استخدام در شرکت های مطرح  حسابداری آسیا و آمریکا شدند، نکته هایی را برای ارتقا موفقیت شما در فرآیند اپلای و مصاحبه استخدامی ارائه می کند. این گفتار را بوک مارک کرده و لینک آن را از طریق کانال هایی  که در شبکه های  اجتماعی عضویت دارید، به اشتراک بگذارید.

پاسخ گوی پرسش های شما در بخش کامنت هستیم.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : استخدام حسابدار در تهران

چرا کار حسابداری در خارج از کشور ؟

  • سالانه صدها هزار نفر در ۲۰۰ کشور دنیا، برای شغل های مرتبط با واحد حسابداری و حسابرسی شرکت های تولیدی و خدماتی اپلای می کنند.
  • کاریابی حسابداری در خارج از کشور، درآمد ارزی را برایتان به ارمغان خواهد داشت.
  • کاریابی حسابداری در اروپا، فرصت دریافت ویزای بلند مدت شنگن (national visa) را به دنبال دارد.
  • کاریابی حسابداری در کانادا، فرصت دریافت اقامت دائم (PR) و دریافت گذرنامه کانادایی را ظرف ۴ سال در پی دارد.
  • کاریابی حسابداری در شرکت های آمریکایی، امکان دریافت گرین کارت به منظور اقامت دائم آمریکا را برای شما فراهم می کند.
  • کاریابی حسابداری در غول های صنعت و فناوری آسیا (سنگاپور تا کره جنوبی)، شما را با غول های بانکی و مشاوره مالی و مالیاتی قاره کهن آشنا کرده و در مگا پروژه ها مشغول به  فعالیت می شوید.
  • کاریابی حسابداری در آسیا تا آمریکای شمالی، تجربه شما را در استفاده از روش ها و تکنیک های فناورانه مدیریت اطلاعات مالی و تهیه گزارشات و تحلیل آن ها، ارتقا می دهد.
  • کاریابی حسابداری در شرکت منطقه خلیج فارس از عمان تا قطر، امکان اقامت دائم و تردد آسان و درآمد ارزی ماهانه چند هزار دلاری را برای شما به  ارمغان می آورد که با توجه به توسعه ظرفیت های اقتصاد گردشگری و صنعت  ساختمان و بورس این کشور، یک فرصت طلایی برای حسابداران و حسابرسان و تحلیل گران اطلاعات مالی است.

چگونه کار حسابداری در خارج از کشور پیدا کنیم ؟

  • اول رزومه آکادمیک خوبی برای خود فراهم کنید. اطلاعات بیش تر در ادامه این گفتار ارائه شده است.
  • دانش زبان انگلیسی (ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY) خود را به سطح آیلتس ۶.۵ از ۹ آکادمیک برسانید.
  • حتی الامکان یک مدرک بین المللی صلاحیت حرفه ای حسابداری اخذ کنید. اخذ مدرک دوره های ACCA و CIMA گزینه های جذاب برای متقاضیان زرنگ به منظور اپلای شغل های حسابداری در سراسر جهان است.
  • حداقل ۳ تا ۵ سال در شرکت ها و موسسات حسابداری و حسابرسی داخلی به عنوان کارشناس تا سرپرست واحد، مشغول به کار شده و تجربه خود را با توجه به روش ها و تکنیک های روز حسابداری و سیستم های نرم افزار، ارتقا دهید.
  • در هر حوزه ای که علاقمند به کار در این رشته درخارج از کشور هستید،، کتاب های مربوطه را به زبان انگلیسی مطالعه کنید. PDF برخی از کتاب های مربوط به  گرایش های اکانتینگ را در AMAZON یا GOODREADERS بیابید تا با فرآیند ها و نواوری های جهانی این حوزه آشنا شوید.
  • اطلاعات خود را به روز کنید و با نرم افزارها و سیستم های جدید گزارش گیری و تحلیل صورت های مالی آشنا شوید.
  • از یک حسابدار، انتظار نمی رود که تحلیگر حرفه ای داده های مالی مثل DATA SCIENTIST ها باشد. اما تسلط شما به  نرم افزارهای حسابداری پیشرفته و آمار و احتمالات، برگ برنده شما در میان رقبای سر سخت خواهد بود.
  • شرکت ها و موسسات استخدام کننده حسابداران و حسابرسان و مدیران پرتفو، مشتاق به استخدام متقضیانی هستند که فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را خوب می فهمند!
  • به سایت های کاریابی که در این گفتار معرفی شده، مراجعه کنید.
  • ببینید که چه نوع شرکت هایی برای چه فیلدهای شغلی در حوزه حسابداری، آگهی فراخوان استخدامی بین المللی منتشر کرده اند. این شرکت ها بیش تر تولیدی هستند یا خدماتی یا شرکت های تخصصی حسابداری هستند یا شرکت های مشاور عمومی؟
  • ببینید که کارفرمایان برای استخدام حسابدار و حسابرس و. . . .، چه نیازمندی های و شرایطی اعلام می کنند و JOB QUALIFICATIONS های مربوطه، چه شرایطی دارد.
  • اگر مدرک حسابداری از دانشگاه های خارج از کشور دارید، یک توصیه نامه از اساتید دانشگاه یا مدیر دانشکده یا رئیس گروه خود دریافت کرده و به رزومه ضمیمه کنید.
  • با انجمن های حسابداری که در این گفتار معرفی شده است، رایزنی کنید. آن ها مشاوران عالی و مجانی شما برای آشنایی با فرصت های شغلی حسابداری و فهم اکوسیستم این کسب و کار در کشورهای مختلف هستند.
  • یک حسابدار خوب، فردی است که ضمن آشنایی با تکنیک ها و استانداردهای حسابداری، قوانین کشور مقصد را نیز تا حدی بداند. پیدا کردن PDF انگلیسی زبان قانون کار و تجارت و بیمه و مالیات بسیاری  از کشور ها از طریق سایت های رسمی دولتی، سخت نیست!
  • سعی کنید با کارفرمایان از طریق نرم افزارهای گفتگو اینترنتی، صحبت کنید. نوع نگاه و انتظارات و علایق آن ها را بررسی کنید. ببینید روی چه موضوعاتی تمرکز دارند و دنبال چه تیپ افرادی برای استخدام هستند.
  • حتی اگر ۲۰ رزومه ارسال کردید و ۳۰ مصاحبه اینترنتی ناموفق داشتید، اصلا نا امید نشوید. نخبگان این حوزه در ایران نیز گاها چند ماه برای شکار یک فرصت استخدامی عالی با درامد وسوسه انگیز، تلاش میکنند.
  • این که شما به دنبال کار حسابداری در حوزه مالیات یا حسابرسی قانونی هستید یا به دنبال کار در شرکت های سهامی عام پذیرفته شده در بورس هستید، مقولات منفک از هم بوده و هر کدام، CV و تجربه  مورد نظر را طلب می  کند.
  • حتما نیازمندی های استخدامی غول های حسابداری جهان: از PWC، KPMG و DELOITTE تا ERNT&YOUNG را بررسی کنید. ببینید روی چه موضوعات و صلاحیت هایی تکیه دارند.

چرا کار حسابداری در خارج از کشور؟

(ایندکس  سایت  غول حسابداری و ممیزی انگلستان با ۴۱ میلیارد دلار درامد در سال ۲۰۱۸)

حتما ببنیید: با برترین شرکت های حسابداری جهان آشنا شویم

آشنایی با سایت های کاریابی و استخدام حسابداری و حسابرسی

شغل هایی  که در حوزه اکانتینگ و ممیزی در سایت های کاریابی ارائه می شود، حول و حوش مواردی است که تیترهای آن را در  ادامه مشاهده میکنید. بعضی از فرصت های شغلی با  عنوان REMOTE POSITIONS ارائه شده که به این معنی است که شغل مربوطه، دور کاری است. دنیای فریلنسر ها (FREELANCERS) در حوزه حسابداری را جدی بگیرید.

  • FINANCIAL ANALYST
  • SENIOR ACCOUNTANT
  • STAFF ACCOUNTANT
  • ACCOUNTANT
  • SENIOR FINANCIAL ANALYST
  • AUDITING MANAGER
  • ACCOUNTING MANAGER
  • ACCOUNTING CLERK
  • TAX STRATEGIST
  • SENIOR TAX  ACCOUNTANT
  • SENIOR TAX REPORTING
  • TAX PROFESSIONAL
  • BOKKEEPER
  • PROTFOLIO MANAGER

سایت کاریابی اکانتنت لیست

نخستین سایت کاریابی  که در این گفتار محاسبان تلاشگر خبره معرفی می شود، سایت اکانتنت لیست است که در این لینک در دسترس می باشد. اگر به دنبال کار در این حوزه در ۵ قاره جهان هستید، هزاران فرصت شغلی را برای آماتورهای تا حرفه ای ها در شرکت ها و موسسات گوناگون تولیدی و خدماتی معرفی می کند.

چگونه کار حسابداری در خارج از کشور پیدا کنیم؟

همان طور که در عکس پایین مشاهده می کنید، برای اپلای هر فرصت شغلی در این سایت، بایستی روی بخش QUICK APPLY کلیک کنید. محل شغل و مشخصات شغل و مدرکی که باید داشته  باشید مثل: CPA.EA و امثالهم معرفی شده است. همه فرصت های شغلی یک درخواست عمومی را از کارجو دارد، لطفا مهارت های ارتباطی  عالی داشته باشید: EXCELLENT COMMUNICATION SKILL. مهارت  ارتباط  اجتماعی خوب، یک انتظار به حق از یک حسابدار خوب است. چرا که بایستی با واحدهای درون سازمان و برون سازمانی  در تعامل دو سویه باشد.

آشنایی با سایت های کاریابی حسابداری و حسابرسی

سایت بالانس کریر

سایت بالانس کریر

دومین سایت کاریابی حسابداری که در این گفتار محاسبان تلاشپر خبره معرفی می شود، بالانس کریر است که در این لینک قرار دارد. این سایت، هم شما را با فرصت های استخدامی متنوعی آشنا میکند و هم چنین مقالات و گزارشات خوبی درباره این که چطور  می توانید در یک مصاحبه شغلی این حوزه پذیرفته  شده  و رزومه خوب بنویسید یا با دوره های اموزشی حرفه ای آشنا شوید، ارائه داده است.

کاریابی حسابدرای در گلس دور

کاریابی حسابدرای در گلس دور

از معروف ترین  درگاه های کاریابی جهان بایت به  سایت  آمریکایی GLASSDOOR‌ اشاره کرد که در سال  ۲۰۱۸  میلادی با  ۸۰۰ کارمند، توسط  شرکت  ژاپنی  RECRUIT HOLDINGS با قیمت ۱  میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار آمریکا خریداری شد.  این  سایت کاریابی معروف که الگوی عالی برای عاشقان استارت آپ های کاریابی در ایران است، توسط رابرت هومان و ریچاد بارتون در کالیفرنیا راه اندازی شد. ۶۰۰ هزار  کارفرما در  ۵ قاره جهان، فراخوان های شغلی  خود را در این درگاه منتشر می کنند که  هر  ساعت به روز رسانی می شود.

۱۴۱ میلیون صفحه ایندکس شده درباره این پایگاه، نشان از قدرت آن در کاریابی امروز آن در دنیای وب دارد. به این لینک بروید.

انواع و اقسام فرصت های شغلی حوزه حسابداری و بیمه و مالیات شرکت های مسئولیت محدود تا سهامی عام و تعاونی ها در سراسر جهان از طریق این درگاه در دسترس مشتاقان کار اکانتینگ در خارج از کشور است. شما می توانیدبا ایجاد پروفایل رایگان در سایت یا استفاده از اپ این سایت، به مرور آگهی های شغلی بپردارید و با کارفرمایان، رایزنی کنید.

برای پیدا کردن فرصت های شغلی به بخش FIND A JOB بروید. برای ارتباط با کارفرمایان، FIND A  EMPLOYER.

کاریابی با INDEED

کاریابی با INDEED

اگر قصد آشنایی با بیش از ۱۷۸  هزار فرصت استخدامی در حوزه حسابداری دارید و می خواهید تجربه کار با شرکت های معتبر جهان را داشته باشید به سایت معروف کاریابی در اینترنت یعنی INDEED.COM مراجعه کنید.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، بیش  از  ۱۷۸ هزار فرصت شغلی در این سایت ارائه  شده و از دستیار حسابدار تا متخصص ورود اطلاعات مالی (FINANCE DATA ENTRY) آگهی های شغلی در دسترس است.

قسمتی که با فلش نارنجی در عکس بالا نشان داده شده را نگاه کنید. شما می توانید کلیه فرصت های استخدامی حسابداری این سایت را بر اساس تخمین حقوق ماهانه و نوع کار تمام وقت یا پاره وقت یا دورکاری، تنظیم  کرده و به اطلاعات مورد نظر  خود، سریع تر دسترسی داشته باشید. این نکته  مهم برای علاقمندان به طراحی و راه اندازی سایت  ها و اپ های کاریابی  است که جستجوی پیشرفته و طبقه بندی اطلاعات را نیز در اختیار مخاطبانشان قرار دهند. سطح کاری از آماتور (ENTRY LEVEL) تا پیشرفته  (SENIOR LEVEL) در دسترس است.

کاریابی با SEEK در اقیانوسیه

کاریابی با SEEK در اقیانوسیه

یکی از سایت های کاریابی خوب ، سایت SEEK است. نسخه انگلیسی و غیر انگلیسی زبان دارد و شما را با فرصت های استخدامی حسابداری در نقاط مختلف اقیانوسیه از طریق کارفرمایان دولتی و خصوصی آشنا می  کند. به این لینک  بروید.

 یکی از سایت های کاریابی خوب ، سایت SEEK است

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، شرکت های مختلف، فرصت های  استخدامی خود در حوزه اکانتینگ را در این سایت به صورت ساعت به ساعت منتشر  کرده  و شرایط احراز شغل و نیازمندی های کارجو را اعلام کرده اند. برای کار در نیوزلند و استرالیا، سایت SEEK یک  سایت خوب برای ایرانیان متقاضی دریافت  ویزای مهاجر متخصص (SKILLD WORKER VISA TYPE) است که زمینه  اقامت دائم نیوزلند و استرالیا را برای شما فراهم میکند.

شرکت SEEK LIMITED در واقع کارجو (JOBSEEKERS) را با کارفرمایان معرفی می کند.  در بورس استرالیا نیز  حضور  دارد.

کاریابی با جابز دی بی

کاریابی با جابز دی بی

از دیگر سایت های کاریابی  خوب، می توان به این سایت اشاره کرد.

استخدام حسابداری در کانادا

کاریابی حسابداری در کانادا

برای کاریابی در  کانادا در حوزه  حسابداری و حسابرسی،‌‌سایت های زیادی در دسترس است که ادارات مهاجرت استانی در  این کشور مهاجر. یز نیز می تواند راهنمای خوبی برای  متقاضیان باشد. سایت رانداستاد که در این لینک در دسترس  است، یکی  از سایت  های  خوب است.

  • رزومه خود را در این سایت آپلود کنید (SUBMIT YOUR RESUME)
  • به یک دوست اطلاع دهید (REFER A FRIEND)
  • منابع استخدامی (CAREERS RESOURCES) را بررسی کنید.
  • با بهترین شغل ها (BEST JOBS) آشنا شوید.

استخدام حسابداری در استرالیا

کاریابی حسابداری در استرالیا

استرالیا، بهشت مهاجران ایرانی در حوزه  های مهندسی، پزشکی  و مدیریت مالی است و سایت ADZUNA بیش  از ۴۷۰۰ فرصت شغلی را در اختیار  متقاضیان قرار می دهد. به این لینک  رفته و در سایت ثبت  نام کنید و با فرصت های شغلی گسترده و متنوع حسابداری و حسابرسی از مالیات و بیمه گرفته تا بورس استرالیا در شرکت های بزرگ صنعتی و خدماتی  آشناشوید.

اگر اقامت دائم استرالیا را اخیرا بدست اورده اید و به دنبال رشته های مدیریت مالی در استان خاصی در این کشور هستید، بر اساس فلش نارنجی رنگی که در عکس مشاهده می کنید، از بخش کاریابی بر اساس LOCATION استفاده  کنید که شما را با فرصت های شغلی اکانتینگ از ویکتوریا تا کوینزلند آشنا می کند.

کاریابی حسابداری با گلف تلنت

کاریابی  حسابداری با گلف تلنت

سایت معروف کارجویان در منطقه خلیج همیشه فارس،  گلف تلنت است. برای پیدا کردن صدها فرصت استخدامی اکانتینگ از عمان تا امارات متحده عربی و قطر، به این لینک رفته و با کارفرمایان مختلف آشنا شوید.  از مشاوران بیمه و مالیات و حسابداری گرفته تا متخصصان تحلیل اطلاعات مالی و مدیران پرتفو شرکت های سرمایه گذاری وشتاب دهنده و کراد فاندرها تا استارت آپ ها.

سایت معروف کارجویان در منطقه خلیج همیشه فارس

در  عکس بالا، فرصت های شغلی به  ترتیب  تاریخ  اعلام ارائه  شده   است و شما را با شرکت ها و برند ها و فرصت های شغلی در شهرهای مختلف منطقه خلیج فارس  آشنا می کند. پوزیشن های شغلی از مدیریت عالی تا کارشناس های مالی با مراجعه به بخش  BY SENIORITY قابل دسترسی و  طبقه  بندی است.

استخدام حسابداری در عمان

کاریابی حسابداری در عمان

از سایت  های خوب کاریابی که برای پیدا کردن فرصت شغلی به خصوص در عرصه مالی می توان در منطقه خلیج فارس به  آن استناد کرد.  سایت NAUKRIGULF‌ است که فرصت های شغلی  اکانتینگ آن در عمان در این بخش در دسترس  است.

استخدام حسابداری در سوئد

کاریابی  در سوئد

کشور  محبوب مهاجران و پناهندگان و دانشجویان ایرانی در شمال  اروپا  (سوئد)، فرصت های کاری خوبی در حوزه ACCOUNTING دارد که در این لینک در دسترس شما می  باشد.

چگونه شانس کاریابی خود را افزایش دهیم؟

  • رزومه حرفه ای مرتبط  با شغل مورد نظر بنویسید.
  • رزومه آکادمیک، مناسب اپلای  برای شغل های حسابداری و مهندسی  نیست.
  • برای نوشتن رزومه خوب برای اپلای شغل های اکانتینگ، تمرکز، روی فیلدی باشد که قصد اپلای دارید.  اگر برای شغل های مربوط به بازار بورس اپلای می کنید، حجم  موضوعاتی که نشان می دهد شما در تحلیل صورت های مالی شرکت های بورسی و گواهی های صلاحیت حرفه ای مدیریت سبد دارید، باید چشمگیر باشد.

چگونه  شانس کاریابی خود را افزایش دهیم؟

  • مدارک صلاحیت حرفه ای مثل CIFA داشته باشید.
  • برای ارتقا شانس خود در مقوله کاریابی اکانتینگ، حتما رزومه شغلی خود را در اختیار یک کارشناس ارشد یا متخصص امور مدیریت مالی قرار دهید.
  • ایرانیان شاغل در عرصه حسابداری در شرکت ها و موسسات خارج از کشور را پیدا کرده و رزومه  خود را به آن ها در میان  بگذارید تا نقاط ضعف را به  شما، بازگو کنند.
  • مدارک صلاحیت حرفه ای بین المللی حسابداری، هم  فرصت استخدامی  خوبی در داخل در شرکت های بین المللی برای شما فراهم  می  کند و هم شما را در گردونه رقابت  های بین  المللی، جلو می اندازد.
  • دورکاری برای شرکت های مطرح و نیمه مطرح در حوزه  اکانتینگ هم  می تواند زمینه  تقویت رزومه شما را برای اپلای در شرکت های بزرگ و مطرح تر،  فراهم  کند.
  • برای پیدا کردن شغل در این حوزه ها، نیازی به کارشناسی ارشد یا دکترا نیست. آن چه مهم است، تجربه قابل استناد است.
  • از همه شرکت ها و موسساتی که سابقه  کار در ان ها دارید، توصیه  نامه و رضایت نامه شغلی دریافت  و ترجمه  کنید.
  • با مدیران انجمن ها و جوامع حسابداری رایزنی کنید.  آن ها بهترین  فرصت های شغلی و قوانین کار و روش های جذب حسابداران و ممیزان را می دانند و اطلاعات گران بهایی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

همراه گرامی

اگر قصد پیدا کردن شغل در این حوزه ها را در سال ۲۰۲۰ میلادی به بعد دارید، دیدگاه ها و  تجارب خود را از طریق بخش کامنت با محاسبان تلاشگر خبره به اشتراک بگذارید.

 

3 پاسخ ها
  1. sadegh
    sadegh می گوید:

    سلام
    ۱-میخواستم بدونم با توجه به اینکه گرفتن مدارک حسابداری بین المللی مثل ACCA و CPA بین ۳ تا ۵ سال زمان بر هست و نیازمند سابقه کاری مرتبط می باشد . باید سابقه کاری رو از قبل داشته باشیم یا میتونیم طی دوره این آزمون ها کسب کنیم ؟
    ۲- این امکان وجود داره که همزمان برای گرفتن مدرک ACCA و CPA در خواست بدیم ؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *