جزییات کامل نحوه محاسبه مالیات دستگاه پز و کارت خوان ها (راهنمای ثبت نام)

مالیات دستگاه های پوز

نحوه محاسبه مالیات دستگاه پز و کارت خوان ها بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، توسط سازمان امور مالیاتی کشور انجام می شود . کلیه مودیان مالیاتی که صاحب دستگاه کارتخوان و دستگاه پز هستند، بایستی مالیات بر درآمد را پرداخت کنند. لذا بایستی نسبت به دریافت کد مالیاتی از سامانه tax.gov.ir اقدام کنند. بیش از ۱۲ میلیون دستگاه کارتخوان تا نیمه دوم سال ۱۴۰۰ شمسی در کشور فعال است که ۲۵ درصد آن ها به دلیل عدم ثبت نام مالیاتی مسدود شده است.

در این گزارش محاسبان تلاشگر خبره ، جدید ترین اطلاعات درباره نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارت خوان و دستگاه پز ارائه شده است. اگر شما مخاطب گرامی، دستگاه پز دارید یا خواستار استفاده از خدمات تخصصی حسابداری و مالیاتی توسط مشاوران مجرب هستید، دیدگاه ها و پرسش های خود را از طریق بخش  کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: ارائه خدمات مالیاتی

نکته :

سوال : آیا به دستگاه کارتخوان مالیات تعلق می گیرد ؟ جواب : بله

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی در مورد کارتخوان

(اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی در روز شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ) ( رئیس کل سازمان امور مالیاتی : مالیات اصناف تعدیل نشده؛ فقط فرایند بازنگری تسهیل شده است . )

مالیات بر دستگاه کارت خوان در سال ۱۴۰۱ شمسی

فرمول میزان مالیات دستگاه و شیوه محاسبه مالیات دستگاه کارت خوان در سال ۱۴۰۱ شمسی به بعد، مثل نحوه محاسبه مالیات مشاغل بوده لذا روش و فرمول خاصی وجود ندارد. این کار نیز توسط ممیزان اداره مالیات انجام می شود و هیچ ارتباطی به شرکت صادر کننده کارت خوان و وزارت صمت و بانک مرکزی ندارد.

محاسبه مالیات کارت خوان و دستگاه پز در سال ۱۴۰۰ شمسی به بعد، بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که در سال نود و هشت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، انجام می شود. بر اساس ماده یازدهم این قانون، هر دارنده دستگاه کارت خوان، باید شناسه یکتا از سازمان امور مالیاتی گرفته و پس از دریافت شناسه یکتا، همه تراکنش هایی که انجام می شود ، بررسی شود و همه تراکنش ها، فعالیت شغلی محسوب می شود.

لذا این اطلاعات تراکنش ها از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود. هوشمند شدن سیستم های مالیاتی کشور سبب شده تا از اواخر دهه نود هجری شمسی، فعالیت اخد مالیات بر درآمد مشمولان مالیاتی، سریع تر و آسان تر شود.

اتصال دستگاه های پز بانکی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تایید نشده باشد به سیستم بانکی کشور و سیستم  پرداخت کشور ممنوع است. چه اینترنتی باشد چه غیر اینترنتی. بانک مرکزی بایستی مشخصات دارندگان دستگاه های پز که شناسه یکتا نداشته و در سازمان امور مالیاتی، پرونده ندارند، به سازمان امور مالیاتی اعلام تا بر اساس قانون، به مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی محکوم شوند.

اگر دارنده دستگاه پز و دستگاه کارت خوان هستید ، به منظور  تشکیل پرونده  مالیاتی در سایت سازمان مالیاتی و دریافت کد اقتصادی، اقدامی انجام ندهید، مالیاتی که بر اساس داده های دستگاه کارت خوان محاسبه می شود، باید پرداخت شود. همه جریمه های مربوط به عدم  تشکیل پرونده مالیاتی و عدم ثبت اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، شامل این افراد نیز می گردد.

حتما بخوانید : مالیات بر ارزش افزوده چیست ؟

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان چگونه است؟

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان در سال ۱۴۰۰ و در سال ۱۴۰۱ و پس از آن، مثل نحوه محاسبه مالیات مشاغل است و تفاوتی ندارد. طبق قانون مالیات مستقیم، مشاغل کشور به ۳ گروه تقسیم بندی شده اند. گروه  هایی چون: تولیدی، خدماتی و بازرگانی. شما بر حسب این که به چه گروهی تعلق دارید، باید بین ۱۰ تا ۲۵ درصد درآمد را مالیات پرداخت کنید.

نکته :

سوال :به دستگاه کارت خوان چند درصد مالیات تعلق می گیرد ؟ جواب :برای هر یک از گروه های تولیدی، خدماتی و بازرگانی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد مالیات تعلق می گیرد

نکته :

سوال : آیا میزان مالیات درصدی دقیق و مشخص است ؟ جواب : خیر

بنابراین، باید به این نکته تاکید شود که مالیات جداگانه ای به نام: مالیات دستگاه پز و کارت خوان، وجود خارجی ندارد و چنین  کدی در سازمان مالیاتی تعریف نشده است. یعنی اگر صاحب مشاغل و دارنده مجوز صنفی هستید، اتصال دستگاه پوز شما به سیستم مالیاتی کشور، به منظور مشخص شدن درآمد واقعی و اطمینان یافتن از صحت اطلاعات و داده های ذکر شده در اظهارنامه مالیاتی است که به صورت اینترنتی هر سال تکمیل میکنید.

بنابراین، این که شما به هر دلیلی ،دستگاه پز و کارت خوان دارید، به این معنی نیست که مالیات مضاعفی بر شما تحمیل شده است. صرفا برای راستی آزمایی و صحت سنجی اظهارنامه مالیاتی شما، این فعالیت ها انجام می شود.

چگونه در سایت اداره مالیات به عنوان صاحب پز، ثبت نام  کنیم؟

کافی است وارد سایت tax.gov.ir شده و به بخش پیش ثبت نام مراجعه کنید. روی گزینه پیش ثبت نام که در بخش بالایی سایت است کلیک کنید. خلاصه روند ثبت نام را مشاهده می کنید و بایستی به منظور ثبت نام مالیات دستگاه کارت خوان ۱۴۰۰ یا محاسبه مالیات دستگاه پز ۱۴۰۰ و سال های بعد، روی دکمه قرمز رنگ که در عکس زیر نشان داده شده، کلیک کنید.

 

ثبت نام برای مالیات دستگاه کارت خوان

تصویر نیم تای پایینی سایت سازمان امور مالیاتی  را در عکس زیر مشاهده می کنید.

سایت سازمان امور مالیاتی برای ثبت نام صاحبان کارت خوان

طبق اعلام سازمان، این سامانه در راستای ارائه خدمات الکترونیکی دستورالعمل اجرای موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم و اجرای طرح جامع مالیاتی ایجاد شده و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و تشکل های قانونی قادر هستند در این سازمانه اقدام به پیش ثبت نام و ثبت نام و دریافت شماره اقتصادی بکنند.

مودیانی که ثبت نام الکترونیکی بکنند، از مزایای تسهیلات الکترونیکی نظیر دسترسی به نسخه الکترونیکی پرونده مالیاتی، برخورداری  از امضا الکترونیکی در فرآیند های مالیاتی، پرداخت الکترونیکی و تسلیم کاملا الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی برخوردار می شوند.

این یعنی اگر دستگاه پز دارید و پیش ثبت نام نکنید، از کلیه تسهیلات و معافیت ها و بخشودگی های احتمالی، محروم خواهید شد.

خلاصه فرایند ثبت نام الکترونیک دارندگان کارت خوان و دستگاه پز

1-   پیش ثبت نام الکترونیک دارندگان دستگاه پز و کارت خوان: نقطه آغازین فرایند ثبت نام الکترونیک مرحله پیش ثبت نام دارندگان کارت خوان و دستگاه پز است. ر این مرحله بایستی داده هایی از کسب و کار شما دریافت گردد.

در ادامه بعد از کامل  شده داده درخواستی و کلیک تایید نهایی، به مرحله بعدی وارد می شوید که در ادامه به صورت مصور نشان دادیم.

اگر تا ۷ روز ، داده  خود را تایید نکنید، پرونده ایجاد شده به صورت اتوماتیک از سیستم حذف می شود.

2-   صحت سنجی اطلاعات دارندگات کارت خوان و دستگاه پز: در این مرحله، قسمتی از اطلاعات ثبت شده شما در مرحله پیش ثبت نام از منابع مختلف سازمانی استعلام و بررسی شده و صحت آن مورد آزمون قرار خواهد گرفت. اگر به هر دلیل در اطلاعات مغایرتی پیدا  شود، موضوع با SMS به موبایل شما اطلاعات داده شده و شما مجدد باید وارد سامانه پیش ثبت شده و مرحله یک را تکرار نمایید.

3-   تولید و ارسال اطلاعات کاربری دارندگان کارتخوان و دستگاه پز: اگر اطلاعات اولیه پیش ثبت نام شما مورد تایید سازمان امور مالیاتی قرار گیرد ، برای شما یک کد کاربری و رمز عبور ایجاد خواهد شد.

این اطلاعات به صورت پیامک روی شماره تلفن همراه ثبتی شما ارسال خواهد شد. باید دقت داشت اطلاعات کاربری محرمانه بوده و مسئولیت سوء استفاده از آن برعهده شما خواهد بود.

۴- ثبت نام الکترونیک دارنده دستگاه کارت خوان و دستگاه پز: پس از دریافت اطلاعات کاربری شما باید وارد سامانه ثبت نام شوید. پس از ورود باید اطلاعات تکمیلی در خصوص بنگاه اقتصادی خود را در فرم های این سامانه تکمیل نمایید. همچنین می توانید اطلاعات پایه که در مرحله ثبت نام ثبت کرده اید ویرایش نمایید. در نهایت پس از تکمیل همه اطلاعات خواسته شده روی کلید تایید نهایی، کلیک کنید.

گزینه قرمز رنگ ورود به ثبت نام دارندگان کارت خوان و دستگاه پز

در واقع، گزینه قرمز رنگ ورود به ثبت نام، در انتهای این صفحه  قرار دارد که برای ورود به ثبت نام دارندگان کارت خوان و دستگاه پز باید روی آن کلیک کرد.

اگر شما دستگاه کارت خوان دارید، مشمول ثبت نام هستید. اگر کسب و کار شما با تغییراتی همراه شده است، مثلا: منحل شده، تعطیل شده، نامش تغییر یافته، شغل شما تغییر یافته، نشانی شما تغییر یافته، فعالیت شما از انفرادی به گروهی و مشارکتی تغییر یافته است، ۶۰ روز فرصت دارید تا تغییرات فوق الذکر را به سامانه امور مالیاتی اعلام کنید.

صاحبان مشاغل مشمول ثبت نام ، بایستی زمانی که برای آن هایی که شماره اقتصادی جدید صادر نشده است، حسب مورد از شماره ملی، شناسه مشارکت مدنی و شماره اختصاصی اشخاص خارجی استفاده شود.

مسیر ثبت نام  مالیات دستگاه کارت خوان 1400

شما می  توانید بر اساس اطلاعاتی که فرم  فوق الذکر نیاز دارد، مسیر ثبت نام  مالیات دستگاه کارت خوان ۱۴۰۰ را دنبال کنید.

چند موضوع مهم

  • اگر مشمول پرداخت مالیات هستید، بایستی چه با کارت خوان چه بی کارت خوان، مالیات بر درآمد را پرداخت کنید.
  • هر فردی که دستگاه کارت دارد، یعنی شناسه یکتا دارد.
  • اطلاعات بانکی و اطلاعات مالیاتی دارندگان کارتخوان، همخوانی دارد و قابلیت راستی آزمایی دارد.
  • هر کسی که دستگاه کارت خوان دارد، مودی مالیاتی است. یعنی کد و پرونده مالیاتی دارد.
  • اگر دارنده دستگاه کارتخوان در سازمان امور مالیاتی پرونده دارد، اطلاعات تراکنش های بانکی از بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود. چه ۱ ریال خرید و فروش کنید چه میلیاردی.
  • دستگاه کارتخوان، مالیات مضاعف ندارد. مراقب سایت های  فیشینگ و کانال های  تلگرامی باشید.
  • اگر اطلاعات مالیاتی شما، ناقص باشد، دستگاه کارتخوان مسدود می شود. اولویت اخذ مالیات، از دستگاه هایی است که گردش مالی بالا دارند.
  • نحوه محاسبه مالیات دارنده دستگاه کارت خوان، بر اساس اظهارنامه ای است که در سامانه سازمان مالیاتی بر اساس پرونده ای که پس از مرحله ثبت نام در سامانه  مالیاتی ایجاد کرده اید، انجام می شود. بسته به نوع تراکنش و درآمدی که دارید، مالیات شما در هر سال مالی محاسبه و قابل اعتراض و پرداخت است.
  • نحوه اتصال دستگاه کارت خوان به وای فای و غیره و نوع مدل کارتخوان سیار و ثابت، هیچ تاثیری در  میزان و مقدار مالیات بر درآمد شما ندارد.
  • بیش از ۱٫۲ میلیون دستگاه کارت خوان تا تابستان ۱۴۰۰ شمسی به سامانه سازمان امور مالیاتی متصل شده و این رقم در حال افزایش است.
  • متقاضی جدید  ابزارهای پرداخت از بهمن ۱۳۹۹ نمی توانند بدون تشکیل پرونده مالیاتی، درخواست دستگاه کارتخوان داشته باشند. پرونده مالیاتی دارنده  فعلی دستگاه کارتخوان که پرونده ندارد ،خودکار  تشکیل می شود. چه مراجعه کنید که نکنید.
  • اگر مسائل حسابداری و مالیاتی را اشراف ندارید، از متخصصان و مشاوران خبره حسابداری و مالیاتی مشورت گرفته و کارهای مالیاتی و حسابداری خود را برون سپاری کنید.
  • اینکه شما از چه شرکت PSP و چه شرکت فروش دستگاه پز نسبت به دریافت خدمات پرداخت الکترونیکی استفاده کنید، ارتباطی به نحوه محاسبه و شیوه پرداخت مالیات بر دستگاه کارتخوان ندارد.
  • اگر دستگاه کارت خوان دارید که استفاده ای ندارید، وضعیت آن را با سازمان مالیاتی و بانک مرکزی روشن کنید.

مخاطب گرامی

اگر شما هم یکی از ده ها میلیون هموطنی هستید که دستگاه کارت خوان دارید و بایستی نسبت به خوداظهاری و پرداخت مالیات اقدام کنید ، می توانید از مشاوران مجرب ما استفاده کنید و فعالیت های مالیاتی و حسابداری خود را برون سپاری کنید.

در صورتی  که برای پرداخت مالیات، با پرسشی روبرو شدید، مراتب را از طریق بخش  کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این جستار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان و فعالان کسب و کار قرار دهید. ما را در اینستاگرام نیز فالو کنید تا در جریان جدید خبرهای مالیاتی و بیمه و اقتصادی کشور قرار بگیرید.

221 پاسخ ها
      • زهرا عزیزی
        زهرا عزیزی می گوید:

        سلام خسته نباشید ما تو یه مغازه چاپ و بنر ۵۰ ملیون کارت کشیدیم طرف ۹ درصد ازما مالیات میخاد یعنی ۴۵۰ هزار تومن ایا این درسته اگه نیست چطوری میتونیم بهش ثابت کنیم؟؟

        پاسخ
      • مهدی
        مهدی می گوید:

        با سلام
        بنده یک دستگاه پوز داخل منزل دارم و اکثرا برای انتقال وجه بین حسابهای خودم و یا پرداخت قبوض استفاده میکنم . البته مبالغ یکم بالا هست . میخوام بدونم این جور کارکرد دستگاه آیا مالیات دارد یا خیر؟

        پاسخ
        • ناشناس
          ناشناس می گوید:

          سلام من یک دستگاه کارتخوان در منزل دارم که کار پته دوزی داشتم و کد مالیاتی گرفتم برای دستگاه الان تعطیل کردم کارم و فروش من ۳۴ میلیون بوده سال ۱۴۰۰ ایا مالیات به من تعلق میگیرد

          پاسخ
      • ناشناس
        ناشناس می گوید:

        سلام من یه مغازه سوپری کوچولو دارم
        روزی دوملیون یاکمتر فروش دارم چنددرصد مالیات بایدبدم

        پاسخ
      • موسی اخوندی
        موسی اخوندی می گوید:

        سلام امروز یکی از دوستان خودروی خود را فروخت وبه جهت اینکه بتواند زودتر به پولش برسد از دستگاه پز بنده که الکتریکی دارم ودر رسته توزیعی قراردارم واز طرفی درحدود چهارماه هست این مغازه را باز کردم واز اول اردیبهشت ۱۴۰۱صاحب جواز کسب اما از همان روز اول دیماه۱۴۰۰دستگاه پز گرفته ام
        ایا برای این معامله خودرو که با دستگاه پز بنده انجام شده مالیات تعلق میگیرد یا خیر. اگر میگیرد چقدر میشود مبلغ قیمت خودرو ۱۴۰ملیون تومان بوده است لطفا راهنمایی فرمایید. متشکرم

        پاسخ
      • حمید
        حمید می گوید:

        سلام
        من ماشینم رو فروختم و خریدار بخاطر تعطیل بودن بانک تو یکی از مغازه های آشنای من کارت کشید بمبلغ۱۴۲میلیون،صاحب مغازه خودش حضور نداشت و شاگردش بود بعد از کارت کشیدن گفتند که نه درصد مالیات گرفته میشه و من باید ۱۳میلیون پرداخت کنم،ایا این موضوع درست هست؟

        پاسخ
      • ناشناس
        ناشناس می گوید:

        سلام من ده میلیون از دستگاه پوز مالیاتی میوه فروشی کارت کشیدم چقد باید به آنها مالیات بدهم

        پاسخ
        • صمیمی
          صمیمی می گوید:

          سلام آیا به واریزی هایی که ازطریق دستگاه پوز بحساب شبایی که به بانک معرفی کردیم مالیات تعلق میگیره؟
          یانه به حساب شبا که ازمسیرهای دیگر منتقل میکنیم هم مالیات تعلقدمیگیرد؟
          یعنی تنها ازدرگاه پوز مالیات بایدبدیم یا هرواریزی که به شبا منتقل کنیم هم مالیات تعلق میگیره.
          ممنون ازپاسختون

          پاسخ
      • منوچهر
        منوچهر می گوید:

        سلام.پارسال برج ۱۱ دستگاه کارتخوان سیاربه نام خودم ثبت کردم.الان با این وضعیت در خواست دادم تا قطعش کنند.الان برام پیام اومده مودی گرامی نسبت به اریال ماده۱۰۰ یا اضهارنامه مالیاتی اقدام کنید.رفتم داخل سایت میگه حسابی لرای این دستگاه تعریف نشده لطفا حساب خود رو ثبت کنیدوادامه دهید.الان چیکار کنم با توجه به اینکه دستگاه روپس دادم اقدام کنم یا بیخیالش بشم بهتره تا پرونده مالیاتی باز نشه

        پاسخ
      • mahnaz
        mahnaz می گوید:

        سلام ببخشید کارتخوان ما سیار هست میخواستم بدونم که مقدار مالیات این کارتخوان با بقیه ی کارتخوان ها فرق میکنه؟
        و چند درصد مالیات داره ؟

        پاسخ
      • حسام
        حسام می گوید:

        سلام
        مالیات سال ۱۴۰۰ من با تبصره ۱۰۰ شده ۵۵ میلیون.
        الان برای پر کردن فرم مالیات برا گرفتن وام باید سود سالانه رو چقدر بنویسم

        پاسخ
  1. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    سلام خسته نباشید برای طلا فروشی چه میزان مالیات میاد و چگونه حساب میشه یعنی مثلا میگن در ماه این مقدار تراکنش داشتید x درصد مالیات باید بدید؟ این میزان چقدر است؟

    پاسخ
    • حسابدار
      حسابدار می گوید:

      سلام
      اگر شما دفاتر مالی نداشته باشید حسابهای بانکی ماخذ مالیاتی و مبنای فروش شما محسوب می شود. تا قبل از این هم اینطور بود اما چون سازمان مالیاتی به حسابها دسترسی نداشت بررسی حسابها تقریبا ممکن نبود اما الان واریز دستگاه های پوز محسوب می شود

      پاسخ
        • ناشناس
          ناشناس می گوید:

          حرومه این پول. خدارو خوش نماد که منه خدماتی برم خونه مردم کار کنم تابستون زیر آفتاب داغ برم کولر مردم رو سرویس کنم اما ۱۰تا۲۵ درصدشون اصلا هرمبلغ ناچیزی بره تو جیب دولت.

          پاسخ
        • پپپپ
          پپپپ می گوید:

          من لیسانس مهندسی عمران هستم خدمت هم کردم چند ماه خدمتم تموم شده هر چه دنبال کار هستم کار نیست الان ی مغازه باز کردم شما که مارو سر کار نمیبرید ولمون کنید دو هزار واسه خودمون در بیارم مالیات این شعر ها چیه نمیزارید نون شکم خودمم در بیارم هر چه درس خوندم خدمت کردم حرومتون الان ولمون کنید هی

          پاسخ
          • حمید
            حمید می گوید:

            لیسانس مهندسی عمران داری بشین ۶ ماه درس بخون پروانه نظارت بگیر سالی صد صدوپنجاه میلیون داری
            ۶ ماه دیگم بخون پروانه محاسبات بگیر ازونم سالی دویصت ملیون در بیار . بسته سیرم میشی

          • علیرضاراد
            علیرضاراد می گوید:

            سالی ۱۰۰ میلیون چیه که میگی؟در ماه حستبش کنی فقطط ۲۰ و خورده ای میلیون میشه هزینه هات که ، بگیر بشین سرجات ایقدر زر زیادی نزن…از کجا پاشدی اینجور حساب کتاب کردی لامصب

          • اقبال
            اقبال می گوید:

            نه بابا این رقم ها چیه همش دست خود سازمان هست الان دو ساله به من حتی یک پروژه یک ریالی ندادن همش پارتی بازی شده وقتی تقسیم پروژه ها دست سازمان نظام مهندسی باشه همین میشه

        • ناشناس
          ناشناس می گوید:

          باید ماهانه حداقل ۶۰تا تراکنش داشته باشی حالا کمتر داری میتونی شارژ بخری و از کارت خودت هی هزار تومن ده تومن کارت بکش باز میاد رو حساب خودت دیگه

          پاسخ
      • نوید
        نوید می گوید:

        سلام بنده تعویض روغنی دارم طرف میاد حسابش میشه۶۰۰تومن که ۷۰ یا دیگه خیلی گرانفروش باشیم ۱۰۰تومنش سوده،مالیات مغازه منو چطور حساب میکنن.؟؟؟؟
        ممنون میشم راهنمایم کنین؟؟؟؟؟؟؟

        پاسخ
    • فریبا گلشیری
      فریبا گلشیری می گوید:

      وقت بخیر وستکاه پوز سیار برای پرداخت مالیات چ اقداماتی نیاز انجام بده باتشکر لطفا”راهنمایی کنید

      پاسخ
    • saeedniazi
      saeedniazi می گوید:

      سلام بنده مغازه دارم بعضی وقتها مغازه بغل به علت مشکل خط تلفن از کارتخوات من مبلغی کارت میکشه. مثلا چهل میلیون وروز بعد که کارتخوان درست میشه من چهل میلیون رو ازکارتخوانش میکشم. حالا چندسوال هست . منیکه پولی دریافت نکردم اخرسال باید مالیتشوبدم؟ واداره مالیات میادسرسال هم ازمن مالیاتشو میگیره هم مغازه بغلی یعنی مالیات هشتادمیلیون درصورتی که ما فقط چهل میلیون داشتیم. دوم اینکه املاکی که خونه یک میبیاردی رو میفروشه و مبلغی رو به بیعانه ازکارتخوانش میکشن وبعدمعامله اون مبلغ روپس میده به صاحبخونه اون چراباید مالیات بده؟ واقعا دولت یااداره مالیات فکری برای چنین مواردی کرده یا فقط به فکر خالی کردن جیب مردمه. چونواقعا بعصیها بدن دریافت پول بایدمالیات بدن

      پاسخ
  2. یوسف
    یوسف می گوید:

    با سلام من شغل خرید و قروش سیار دارم و تراکنش زیاد مبلغ کم ، محاسبه مالیات چکونه خواهد بود ؟

    پاسخ
  3. معین
    معین می گوید:

    سلام
    در مورد دستگاه های کارتخوان من مطلبی در گذشته مطالعه کردم که اگر کارت هایی که در دستگاه کارتخوان به عنوان تراکنش مالی خرید کشیده شدن، مرتبط به شخص صاحب کارتخوان باشه یا حتی اعضای درجه یک خانواده اش، مشمول پرداخت مالیات نمیشه اون مبالغ.
    مثلاً همسر یا پدر و فرزندم حقوق ماهانه شون داخل دستگاه POS فروشگاه من کارت بکشن، یا حتی خودم از کارتی دیگه، داخل POS که متصل به پرونده مالیاتیم هست کارت بکشم، مشمول پرداخت مالیات بر درآمد نیستن.
    درسته این مطلب؟ یعنی بند و ماده قانونی وجود داره براش؟
    ممنون میشم اگر کمک کنید.

    پاسخ
    • حسابدار
      حسابدار می گوید:

      سلام
      مهم اینه که شما بتوانید ثابت کنید واریزی مربوط به فروش شمانبوده و البته ممیز مالیاتی این موضوع را قبول کند

      پاسخ
  4. قاسم معین زاده
    قاسم معین زاده می گوید:

    من مغازه دارم و پرونده ی مالیاتی ندارم .جواز کسب هم ندارم
    میتونم بدون جواز کسب مالیات رو بدم؟

    پاسخ
      • مهرسا
        مهرسا می گوید:

        فرمودید کسی که مغازه دارد و پرونده مالیاتی و جواز کسب ندارد.باید تشکیل پرونده مالیاتی بدهد تا مالیات را پرداخت کند.درست…تکلیف جواز کسب چه می شود؟؟ایا باید حتما دنبال جواز هم رفت و یا می شود تنها پرونده مالیاتی تشکیل داد و مالیات را پرداخت کرد.ایا مشکلی پیش می اید؟؟؟

        پاسخ
        • ناشناس
          ناشناس می گوید:

          ن بابا ربطی به جواز نداره منم ندارم فقط کارتخوان به اسم هرکیه برگه کد مالیاتی بگیره با جواز کاری نداره

          پاسخ
  5. علی عزیزیان
    علی عزیزیان می گوید:

    سلام اگر ازیک کارتخوان به عنوان دستگاه ای تی ام استفاده شود یعنی یک نفر درروستای دور افتاده
    کارت خوان داشته باشد مردم کارت بکشند وفردا پول ازطریق اینترنت بانک بحساب دیگران واریزشود وضعیت مالیاتی آن چگونه است ومقدارزیاد پول به حساب می اید ولی مال مردم است

    پاسخ
    • حسابدار
      حسابدار می گوید:

      مهم اینه که شما بتوانید ثابت کنید واریزی مربوط به فروش شمانبوده و البته ممیز مالیاتی این موضوع را قبول کند

      پاسخ
      • ناشناس
        ناشناس می گوید:

        سلام.من امروز ۸دی ۱۴۰۰ رفتم و دیدم دوتا دستگاه به نامم بوده ولی هر دو سال ۹۸ و مهر ۹۹ بابت تراکنش کم ازم گرفتن .آیا باتوجه به این که فقط طبق قانون دستگاه یا ۶۰تراکنش باید کشید یا ۲۴ تومن در یک روز کشید به من مالیات تعلق میگیره

        پاسخ
      • عبادالله عینی حسنجانی
        عبادالله عینی حسنجانی می گوید:

        سلام ۱۰تا۲۵درصد مالیات بدیم من دمپایی فروشم کلا ۲۰درصد سود میکشم با این حساب باید مجانی کارکنم هیچ ۵درصد هم از جیبم بزارم روی فروش تقدیم اداره مالیات کنم بس کارنکنم بهتره

        پاسخ
  6. امیر حسین زاده
    امیر حسین زاده می گوید:

    سلام من در مغازه‌ای کار میکنم، مالیات مغازه توسط صاحب مغازه که دارای پرونده در اداره مالیات هست پرداخت میشود.الان این دستگاه کارت خوان که به اسم من هست باعث محاسبه یک مالیات جداگانه میشود؟

    پاسخ
    • حسابدار
      حسابدار می گوید:

      سلام
      هنوز ابعاد و دستورالعملها کامل مشخص نشده است و ابهام وجود دارد اما پاسخ سوال شما بله! مالیات جداگانه حساب می شود مگر اینکه ثابت کنید این واریزها متعلق به صاحب مغازه می باشد که کار سختی خواهد بود

      پاسخ
      • ابی نصراله پور
        ابی نصراله پور می گوید:

        همه رو به دردسر انداختند.من تاکسی دارم یه دستگاه. موبایل پوز گرفتم که واسه پول خرد دچار مشکل نشم.آخرش به خاطر مالیاتش بردم دستگاه را عودت دادم.مگه درآمد راننده تاکسی چقدره که مالیات هم بدیم.

        پاسخ
      • محمد
        محمد می گوید:

        مگه تاکسی ها معاف نیستند .خوب شما وقتی کارتخوان رو برای تاکسی ثبت کردی و تراکنش های آن هم با درآمد شما همخوانی داشته باشه دیگه مشکلی نیست

        پاسخ
  7. یزدانی
    یزدانی می گوید:

    برای مشاغلی که معاف از مالیات هستند مثل آموزشگاه های زیر نظر آموزش و پرورش باز هم باید ثبت نام مالیاتی برای دستگاه پوز انجام شود؟

    پاسخ
      • حسین
        حسین می گوید:

        سلام روز بخیر
        دوست گرامی من دستگاه کارت خوان رو آذرماه تحویل دادم اما از اداره مالیات پیام میاد برای ثبت نام
        باید چکار کنم
        ممنون از راهنمایی

        پاسخ
      • ناشناس
        ناشناس می گوید:

        سلام ببخشید هر مقدار باشه مالیات میگیرن،؟!یعنی مثلا کف یا سقفی داره؟!مثلا زیر ۵میلیون مالیات میگیرن؟!

        پاسخ
  8. سینا
    سینا می گوید:

    سلام
    ما سوپرمارکت داریم جواز بنام منه اما دستگاه بنام بابامه
    بابا جواز شغل دیگری داشته باطل کردن. بنده هم اظهارنامه مالیاتی پرکردم
    حالا تکلیف دستگاه کارت خوان چی میشه و اینکه آیا باید بابا هم اظهارنامه مالیاتی پرکنه.
    تمام مراحل مختلف که میشه انجام داد توضیح بدین.
    باتشکر

    پاسخ
    • ناشناس
      ناشناس می گوید:

      سلام پوز باید بنام کسی باشد که جواز کسب و پیشه به نام اوست و پرونده مالیاتی دارد. اگر جواز پدر باطل شده در مالیات پیگیری کنید تا مفاصا حساب اخذ کنید. حتما به اداره مالیات منطقه خودتان عدم فعالیت پدر را اطلاع دهید

      پاسخ
  9. علی
    علی می گوید:

    سلام…. میبخشید مغازه از من هست و دستگاه پز بنام خانمم و حساب ایشان…. یعنی مالیات واسه ایشون میاد !؟؟

    پاسخ
  10. سید هاشم حسینی
    سید هاشم حسینی می گوید:

    سلام
    من به همراه پدرم کارگاه خیاطی مردانه داریم پروانه کسب به نام پدرم هست ولی به دلیل عدم اشنایی وی با دستگاه کارت خوان پوز مغازه به نام من و متصل به حساب من هست
    هر ساله اظهار نامه مالیاتی رو ارائه کرده ایم
    حالا شرایط دستگاه کارت خوان چی میشه

    پاسخ
    • ناشناس
      ناشناس می گوید:

      خیر به شرط اثبات صندوق وتراکنش های انجام شده به اداره مالیات منطقه که کد اختصاص داده شده

      پاسخ
      • وووو
        وووو می گوید:

        شرم آوره مردم بدبخت که نه پول نفت وگاز بهشون داده میشه با این همه ثروت مملکت یک عده باید بخورند بچه هایشان درهمان جایی باشه که مرگ براش میفرستیم ماها که نسل سوخته با بدبختی گرانی بیکاری دست وپنجه نرم میکنیم آیا درسته که این قانون هم بر مثیبت های مردم اضافه بشه ازخدا وند آرزوی کونفه نگون شدن این ایران را دارم که با این همه ثروت مردمانش آشغال جمع کن دزد ودلال شده اند یک بدبختی که داره امرارمعاش وباسیلی صورت نگه میداره مالیات باید به کی وبرای چی بده واقع دولت شورشو درآورده آقای رئسی الان کجاست آمد بداد مردم برسه یا همه را نابود کنه درآخر بگویم این فشار برمردم تقاص داره الاهی تقاصشو بدهید

        پاسخ
    • ناشناس
      ناشناس می گوید:

      ۱۵درصد میزان فروش سالیانه که دستگاه پوز نشان میده بعنوان سود در نظر گرفته میشود و ۲۵ درصد این سود مالیات باید بدهید برای ۱۰ میلیون فروش روزانه حدود ۱۳۷ میلیون تومان

      پاسخ
  11. اسماعیل
    اسماعیل می گوید:

    با سلام
    من در شرکتی کار می کنم که صندوق همکاران تشکیل دادیم وبرای جمع آوری اقساط صندوق یک کارتخوان به اسم خودم تهیه کردم و جدیدا برای من کد مالیاتی فرستاده شده و بخاطر همین من مجبور شدم کارتخوانن تحویل شرکت مربوطه تحویل دهم یعنی پس دادم
    موضوع اینجاست که آیا برای صندق همکاران من هم مالیات تعلق میگیرد ، لطفا راهنمایی کنید که باید چکار کنم؟

    پاسخ
  12. مهدی
    مهدی می گوید:

    سلام و درود
    من یک وام ۱۵۰ میلیون تومانی در قالب کارت اعتباری از یکی از بانکها گرفتم برای استفاده از آن و انتقال آن به حساب در بانک دیگری مجبورم از دستگاه پوز یکی از آشنایان استفاده کنم.چیکار کنم تا این کار انجام و متحمل مالیات نشویم.

    پاسخ
  13. جمشید
    جمشید می گوید:

    سلام برای من از اداره دارایی پیامک اومده شناسه کاربری و رمز عبور داده کاری لازمه بکنم من پروانه کسب دارم و پرونده مالیاتی هم دارم هر سال هم اظهار نامه پر میکنم

    پاسخ
  14. ز م
    ز م می گوید:

    مطمئنا با این وضعیت هیچکس از پوز استفاده نمی کنه و همه می گن پوزمون خرابه و مردم اسیر می شن
    آخه کسی که کافی نت داره و در روز کلی پرداخت اینترنتی می کنه مثلا ۴ میلیون پرداخت شهریه دانشگاه می کنه و ۱۰ تومن دستمزد میگیره چطوری بایبد ثابت کنه ۴ میلیونی که اومده تو حسابش مال خودش نیست

    پاسخ
  15. رضا
    رضا می گوید:

    سلام
    من شغلم فروش محصولات دخانیاته وبا ماشین تو جاده های بیرون شهرم.جواز کسب هم ندارم یعنی هیچ گونه سهمیه دولتی به من تعلق نمیگره به صورت ازاد میگیرم و با یه سود ثابت میفروشم ولی چون قیمت دخانیات بالا رفته مبلغ تراکنش ها هم بالا است میشه بفرمایید دارایی از چند در صد از فروش برای من حساب میکنه؟متشکرم.

    پاسخ
    • عبدالله بادامبرجاه
      عبدالله بادامبرجاه می گوید:

      فکر کنم اداره مالیات در حال حاضر فقط به رقم واریزی ها در دستگاه پوز دقت میکنه و بر اساس اون مالیت رو در نظر میگیره … مگر اینکه شما فاکتور خرید و مبالغ پرداختی ایی که داشتید روبه اونها ارائه بدید وکاملا مشخص باشه .
      یعنی بتونید ثابت کنید که مطابق ارقام دریافتی فلان قدر پرداختی داشتید …
      در اینجا اگر ممیز مالیاتی مدارک شما رو قبول کنه ؛ فقط از مابتفاوت خرید و فروش و سود خالص شما مالیات را اخذ میکنه….

      پاسخ
  16. قربانی
    قربانی می گوید:

    سلام من ۸ سال پیش به مغازه آرایشگاه اجاره کردم و پرونده مالیاتی اون زمان داشتم ولی بعد از اون مغازمو جمع کردم و تسویه مالیاتی گرفتم و بعد از اون فقط تو خونه کار میکنم ولی از دستگاه پوزم استفاده میکنم باید دوباره تشکیل پرونده مالیاتی بدم

    پاسخ
  17. سجاد حمیدی
    سجاد حمیدی می گوید:

    سلام من راننده اسنپ هستم وکارتخوان دارم،گردش مالی هم خیلی کم هست ،مالیات من چجوری محاسبه میشه?

    پاسخ
  18. محمدحسین
    محمدحسین می گوید:

    سلام
    ما کارمون مشاغل خانگی هست
    مجوز و پروانه کسب هم نداریم
    ولی یه پوز شخصی و سیار داریم که همون موقع تحویل سفارش بتونیم با کارفرما تسویه حساب کنیم
    آیا این هم مشمول مالیات میشه؟!
    البته پوز رو خریداری کردیم و بانک بهمون نداده

    پاسخ
  19. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    سلام اگر دو نفر شریک در یک مغازه دو جنس متفاوت را با یک کارتخوان بفروشند چطور میتونند مالیاتشون رو از هم جدا کنند

    پاسخ
  20. سعید
    سعید می گوید:

    سلام خسته نباشید من لوازم انشعاب آب و فاضلاب فروشی دارم از یه شرکتی خرید میکنم که وجوه واریزی را بنامهای مختلف شماره حساب میده واریز میکنم فاکنور هم نمیده آیا برای فروش من ارزش افزوده شامل میشه؟ مالیات من بچه شکلی میشه اخیرا هم مجوز گرفتم هم کارتخوان

    پاسخ
  21. میلاد
    میلاد می گوید:

    سلام .شغل من کبابیه ک در سال ۶۰۰ میلیون دستگام تراکنش داره.. همه این کارت کشیدنا همش تو جیب من نمیره ک ۴۰۰ میلیون مال مردمه خرید وسایل گوشت و مرغ و بقبه چیزا درامد خالص من ۲۰۰ تومن در سال میشه ک ۵۰ میلیونش برای کارگرا میشه مشتری ک میاد کارت میکشه فرداش میره تو حساب من باید برم دوباره خرید کنم ینی پولش مال مردمه با پول مردم داریم بازی میکنیم . چرا دولت باید همه مالیاتشو از من بگیره.در صورتی ک درامد خالص چیز دیگس ۱۵۰ میلیون تومنه . ولی دولت ۶۰۰ میلیون میخواد از من مالیات بگیره ۱۰ درصدم بخواد بگیره میشه ۶ میلیون چرا

    پاسخ
  22. بهمن
    بهمن می گوید:

    سلام ببخشید.من یه سوال داشتم واقعا بااین گرونی که مردم بدبخت فلک زده که همه به شکر خوردن افتادن وریال ریال کسب درامد دارن ولی در عوض دلار دلار باید خرج کنند وبرای سیر کردن شکم زن وبچه هاشون به هر دری میزنند تا بلکه بتونند شکم زن وبچه رو سیرکنند وبه خدا قسم برای اجاره خونه میمونند وچون پول نقدی توکشور نمونده به اجبار دستگاه پز خریدن گرفتن مالیات درسته؟پس چرا ادعای مسلمانی میکنیم مگه غیر از اینه که این مردم در همه عرسه ها مرد میدان بودن وهیچ وقت پشت به دولت مردها نکردن و در بحثهای دولت مردان با دشمنان این مردم سینه سپر کردن وخم به ابرو نیاوردن این طور باید جواب مردم راداد حتی نون خشک راهم از دست انها گرفت؟پی چطور باافتخار میگیم مسلمانیم؟

    پاسخ
  23. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    سلام من اژانس اینترنتی هستم وبعدازظهر تواسنپ مشغولم،گردش مالی بسیارکمی هم دارم،مالیات کارتخوان من چجوری حساب میشه?لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
  24. احمد
    احمد می گوید:

    باسلام
    بنده یک شرکت حقوقی دارم دو ساله فعالیت ندارم هرسال هم نامه کتبی به دارایی بابت عدم فعالیت می دهم ازطرفی با یک شرکت اینترنتی قرارداد دارم که محصولات آنان را به مشترییهایی که اعلام می کنند تحویل میدهم مثل پست وهرسرویس مبلغ ۲۰ هزارتومان میگیرم از خودم دستگاه پوز دارم و پول محصول را از مشتری گرفته فردایش به حساب شرکت میزنم ازطرف دیگر کارمند خصوصی هستم و مالیات حقوق میدهم لطفا بنده را راهنمایی فرمایید که دردارایی تحت چه نامی فعالیت بزنم شرکت به ما گفته عمده فروش چای که البته محصولاتشان هم همین هست
    سپاس

    پاسخ
  25. بهزاد 146
    بهزاد 146 می گوید:

    شما یک سوسیس کالباس ساندویچی رو حساب کن از کارخانه که تولید انجام میشه ۱۰ درصد بهش سود میخوره وارد مغازه سوسیس کالباس فروش میشه بجز اصل پولی که به کارخونه داده چند درصدی سود میکشه به او سوسیس کالباسش و به ساندویجی میفروشه ،سوال اینجاست ،چرا مالیات اصل پولی که از کارخونه خریده و هیچ سودی رو هنوز نگرفتیم باید پرداخت کنیم؟

    پاسخ
  26. میثم حیدری
    میثم حیدری می گوید:

    سلام من پخش ماهی تازه دارم با ماشین جابجا میکنم هر سال مالیات خودرو رو هم میدم و کارت خوان هم دارم ولی قیمت ماهی خیلی بالاست یعنی من در ۱ماه حدود ۱۰۰ میلیون تومن تراکنش مالی دارم نمیدونم چقدر مالیات برای من محاسبه میشه آخه تراکنش ۱۰۰ملیون در ماه سود من فقد شش هفت ملیون واقعا نمیدونم کارت خوان پس بدم یا نه بدون کارت خوان نمیشه کار کرد

    پاسخ
  27. علیرضا
    علیرضا می گوید:

    سلام
    تو مغازه بابام با هم کار میکنم
    بابام‌ از حساب کتاب بانکی و دستگاه کارت خوان‌ آشنایی نداره یعنی کلا با دستگاه بلد نیست کار کنه
    به همین دلیل دستگاه بنام‌من هست رفتم‌کافی نت برا کد مالیاتی برا من کد نمیخوره میگه چون جواز کسب مال بابات هست
    لطفا راهنمابیم کنید
    ممنون میشم

    پاسخ
  28. صمد
    صمد می گوید:

    سلام شرمنده .یه سوال اگه دولت حداقل ۱۰تا ۲۵درصد ازمون مالیات. بکیره بدون زحمت و خرج به طلبه ها و مفت خورها ‌.شما بگید پس ما بدبخت ها تو یه کالا بخوایم بفروشیم باید چند درصد روش بگشیم .اگه دولت ۲۵درصد ازمون گرفت .ما حداقل باید با اجاره و هزار تا کوفت و زهرماری که داره بکنیم ۸۰درصد که ۲۵درصددولت بکیره ۲۵درصد بدیم به اجاره و ۲۵درصد هم خرج .کارگر و برق و بقیه بشه ۳۰درصد هم خودمون برداریم ‌

    پاسخ
  29. صمد
    صمد می گوید:

    به نطر شما دولت عاشق تورم نیست .پس چرا اینقدر خرج میکنه که جلوی تورمو بگیره .به دپلت بکشید بی زحمت به مفت خورهای اینجا و بیرون کشور نده به گرفتن مالیات نیازی نیست .ضمنا میدونم جواب شما اینه دولت پول مالیات و به اونجور جا ها نمیده .

    پاسخ
  30. صمد
    صمد می گوید:

    چرا تایید نمیکنی چون به مزاج شما نبود برا همین .به قران این دولت خودش از خداشه تک تک مردم مثل گدا برا دولت کارکنه .۱۰درصد مگه مالیات میشه .اونم حداقلش .یعنی تو یه کالا باید ۶۰درصد بکشی روش .ضررش مال کیه مردم ‌مگه تو کدوم کشور خراب شده ای اینقدر مالیات میگیرن .مالیات میشه ۲درصد یا ۳درصد نکنه ده درصد .نعلت به دولت و قانون گذار شما

    پاسخ
  31. شماعی
    شماعی می گوید:

    سلام.ممنون‌ازراهنمایی‌شما
    پروانه‌کسب بنام‌همسرم است‌ولی پوزها بنام‌خودم‌.چکاری‌باید انجام بدم..تشکر

    پاسخ
  32. علی عدالت
    علی عدالت می گوید:

    سلام من درب و پنجره ساز هستم ۲۰ ماه پیش پسرم کارتخان گرفته و من استفاده میکنم و خودش جای دیگر کار میکند ولی با کارت بانکی ایشان و برای خرید بار پول خرید به کارتخان واریز میشود و خرید توسط من صورت میگیرد طرز پرداخت من بابت مالیات چگونه است ممنون

    پاسخ
  33. حسین
    حسین می گوید:

    سلام روز بخیر
    دوست گرامی من دستگاه کارت خوان رو آذرماه تحویل دادم اما از اداره مالیات پیام میاد برای ثبت نام
    باید چکار کنم
    ممنون از راهنمایی

    پاسخ
  34. حکیم
    حکیم می گوید:

    فقط میتونم بگم خدا لعنتون کنه. از فردا باید به مردم بگیم پول نقد نمیدیم. انتقال وجه واجبتون انجام نمیدیم. خدا لعنت تون کنه

    پاسخ
  35. ماندلا نلسون
    ماندلا نلسون می گوید:

    سلام من مکانیک هستم وشخصی نزد بنده آمده واز من مدارک گرفته ویک دستگاه کارت خوان تحویل داده که با تلفن ثابت کار میکندآیا کلاهبرداری هست مالیات با کی میباشد آیا کار درستی کردم .بعد از کشیدن کارت مبلغ فرایند انجام میشه ولی بعد از ۲۴ساعت میتونم برداشت کنم داستان چیه لطفا راهنمایی کنید اصلا دوست ندارم از من سواستفاده بشه .با تشکر

    پاسخ
  36. نادر
    نادر می گوید:

    سلام شغل من تعمیراتی است اگه من ۱جنسسو برای مشتری ازفروشگاه مثلا ۱۰ملیون خریدم وبابت تعمیر ۱میلیون ‌مشتری من پول جنس ودستمزد را (۱۱)میلیون برای من کارت کشید من باید مالیات ۱۱میلیون را بدهم ?درصورتی که سود من ۱میلیون بوده?لطفا پاسخ دهید

    پاسخ
  37. دادخواه
    دادخواه می گوید:

    سلام و عرض ادب
    برای تغییر نوع شغل راهنمایی بفرمایید در کدام قسمت سایت امور مالیاتی می توان این کار را انجام داد؟

    پاسخ
  38. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    خداهدایت کندشماهارابااین قانون من درآوردیتان من یک سوپرمارکت دارم وبیش ازاینکه فروش داشته باشم فقط کارمردم راحل میکنم هرکی میاد۱۰هزارتومان خریدمیکنه۵۰هزارتومان نقدی میخوادهمه هم آشناجواب ردنمیشه دادچه بایدکردالله اعلم

    پاسخ
  39. رصا
    رصا می گوید:

    دولت محترم خیلی راحت بجای دریافت مالیات از سود، به استناد روشن نبودن مبلغ از کل مبالغ مبادله شده مالیات اخذ میکنن
    یعنی امکان نداره حدودی تعریف کنن که مثلا ۱۰ درصد هر انتقال میتونه سود باشه و به اون مالیات ببرن. اما چون دریافت مالیات از سرمایه چندین برابر سود میشود با استناد بر معلوم نبودن آن رسما اجحاف میکنند و این روش دریافت مالیات در دنیا بی سایقه و قابل ثبت در کتاب گینس خواهدبود. برادران عدالت محور مالیاتی، دست مریزاد.

    پاسخ
  40. مصطفی
    مصطفی می گوید:

    سلام، وقت بخیر. لطفا در مورد کسب و کار های اینترنتی و دستگاه های سیار هم اطلاع رسانی کنید.
    مثلا کسی که کانال یا پیج فروش داره اما دفتر تجاری یا اداری نداره و در منزل فعالیت میکنه؛ تکلیفش چیه؟ چطور برای این مورد اقدام کنه؟
    آیا برای واحد مسکونی هم مالیات جدا محاسبه و اخذ می کنند؟ برای ثبت نام و دریافت کد مالیاتی چه باید کرد؟

    پاسخ
    • امید
      امید می گوید:

      به اسم من و پدرم یا خانمم مهم نیست بریم برا اصل مطلب که این چه قانون مضخرفی همه باید اعتراض کنن تو همه رسانها اعتراض ات بفرستید شاید برسد به گوش رییس‌جمهور.سید رییسی حامی فقرا و ضد با منافقان بعید میدانم که همچون مصیبتی رو تایید کند این مالیات به همه چیز تاثیر گذار است گرانی بی عدالتی فقر و بدبختی میاره

      پاسخ
    • ناصر
      ناصر می گوید:

      به نظر من قانون گذار به صورت تخصصی در این رابطه مطالعه نکرده چون حدود ۵۰درصد دستگاه های کارت خوان سیار و برای قشر ضعیف جامعه هستند که ظلم بزرگی به این قشر میشود و من با این طرح کاملا مخالف هستم

      پاسخ
  41. محمود
    محمود می گوید:

    من شغلم دست فروشیست که در سال فقط ۶ماه کارکرد دارم و در هر ماه حدودا صد میلیون در طی اون شش ماه و الباقی زمستان است که قادر به فروش در هوای سرد نیستم میزان مالیات با ذین شرایط چقدر است

    پاسخ
  42. کاظمزاده
    کاظمزاده می گوید:

    سلام ما ۲۵ میلیون کشیدیم ب کاراخان همسایه ماشین فروخته بود ما کشیدیم میخاستیم بدونیم مالیاتش چقدره ک بگیریم البته فردا برمیگردونیم ب حساب خودشون

    پاسخ
  43. اسماعیل
    اسماعیل می گوید:

    وقتی عقل نباشد جان در عذاب است

    آخه سود
    یه جنس چقدره که مالیاتیش کردین
    برای مثال من ماست دونه ای ۹هزارتومان بخرم۱۰هزارتومان بفروشم
    برای مثال ده تا ماست تویه روز بفروشم مبلغش میشه۱۰۰هزارتومان خب سود من چقدره ده هزارتومان
    ۱۰۰هزارتومان فروش که همش سود من نیست
    که اینم مالیاتی کردین.

    پاسخ
  44. ناصر
    ناصر می گوید:

    به نظر من قانون گذار به صورت تخصصی در این رابطه مطالعه نکرده چون حدود ۵۰درصد دستگاه های کارت خوان سیار و برای قشر ضعیف جامعه هستند که ظلم بزرگی به این قشر میشود و من با این طرح کاملا مخالف هستم

    پاسخ
  45. فریبا گلشیری
    فریبا گلشیری می گوید:

    وقت بخیر وستکاه پوز سیار برای پرداخت مالیات چ اقداماتی نیاز انجام بده باتشکر لطفا”راهنمایی کنید

    پاسخ
  46. محمد
    محمد می گوید:

    سلام من میوه فروش هستم کارت خوان سیار دارم
    در ماه حدود صد میلیون تراکنش دارم
    میشه لطف کنین بگین حدودا در سال چقد مالیات برام میاد
    ممنون

    پاسخ
  47. زینالی
    زینالی می گوید:

    سلام
    صنف من بیمه هستش یعنی شرکت بیمه خودش به صورت مشخص مالیات رو میگیره رو بیمه بماند مالیات بر درامد و اینجور چیز ها
    سوال من اینه که اگه یه مشتری که حضوری خدمت رسیده مستقیم به دستگاه کارتخوان من کارت بکشه همون مبلغ بیمه رو و بعد من پس از واریز شدن به حساب شخصی من همون مبلغ رو به حساب دولت واریز کنم این مبلغی که مشتری کارت کشیده مشمول مالیات است به ما کارمزد بیمه ها مون رو پس از کسر مالیات و سایر کسور بعد از محاسبه. ماه اینده پرداخت میکنه شرکت منظورم اینه که خلاصه نمیشه روی ۱ بیمه هم ۱ بار بابت خود بیمه ی صادره پول گرفت و هم ۱ بارم چون به دستگاه پوز شخصی کشیده که مالیات گرفت لطفا پاسخ دهید چون این پول برای من نیست برای خود دولته

    پاسخ
  48. بلونه
    بلونه می گوید:

    فقط با این کاراتون گرونی را به مردم بیچاره عرضه میکنید آخه آقای رعیسی اومدی دماغشو پاک کنی زدی چشاشو کور کردی آخه مغازه تو روستا که فقط داره کار مردم را با انتقال پول از گوشی انجام میده چون دسترسی به بانک ندارم چرا باید مالیات بده از این به بعد همه را رد میکنیم تغییر شغل میدیم

    پاسخ
  49. سلمان عادل
    سلمان عادل می گوید:

    سلام ، یک کارگاه کوچک ساخت در و پنجره آلومینیومی دارم ، از آنجا که قیمت آلومینیوم بالاست که شاید در ده میلیون یک میلیون بیشتر سود خودم نباشه ، اگه در سال دویست میلیون در و پنجره بفروشم تکلیف مالیاتم چیه

    پاسخ
  50. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    سلام من کارم نظافت ساختمان هست برای کارم پوز گرفتم توی پرونده مالیاتی هم شغل رو همین زدم آیا به ما هم مالیات تعلق می گیره

    پاسخ
  51. ملیکا
    ملیکا می گوید:

    سلام.من دوتا دستگاه پوز در مغازه دارم.ولی تو سایت که رفتم برای ثبتش میگه فقط یک دستگاه میتونه ثبت باشه در یک مکان
    باید چیکار کنم برای اون یکی دستگاه؟

    پاسخ
  52. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    سلام آیا بنده که بادست مایه زندگی میکنم چراباید بامالیات زورشما کسری بودجه شماروبدم ؟چه خدمتی به امسال ضعیف منی میکنید چرا؟چرا

    پاسخ
    • م.خ
      م.خ می گوید:

      سلام من سوپر مارکت دارم یه بنده خدا۴۰ملییون مغازمه من کارت اشتباه کشید من برگردونم چقد مالیات ازش بگیرم

      پاسخ
  53. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    سلام خسته نباشید الان تکلیف مالیات درمغازه های کوچک وکم درآمد روستایی چیه آیا به مغازه ها وساندویچی های کم درآمد در وستاها هم مالیات تعلق می‌گیرد؟

    پاسخ
  54. علی
    علی می گوید:

    سلام خسته نباشید الان تکلیف مالیات درمغازه های کوچک وکم درآمد روستایی چیه آیا به مغازه ها وساندویچی های کم درآمد در وستاها هم مالیات تعلق می‌گیرد؟

    پاسخ
    • محمدرضا
      محمدرضا می گوید:

      چرا از افراد زیر خط فقر میخاید مالیات بگیرید؟ وقتی خط فقر ۱۲ میلیون بوده شما داری مالیات چی رو میگیری؟ ذره ای شرف داشته باشین بد نیست

      پاسخ
  55. reza
    reza می گوید:

    با سلام و احترام
    این درصد مالیات گرفتن کارشناسی شده نیست
    هین باعث فرار مالیاتی میشه
    واقع بین باشید
    بنظرم اگر ۲ تا ۵ درصد بود همه با اشتیاق می پذیرفتند
    اما این درصد هر شغلی را نابود میکنه و توجیه اقتصادی را ازبین می بره.

    پاسخ
  56. علی.ز.رحیمی
    علی.ز.رحیمی می گوید:

    سلام.مالیات باید پرداخت شود ولی به چه قیمتی.نابود کردن افرادیکه درآمدشان از همین دستگاه است ومتاسفانه هیچ جا در قانون توضیح نداده .مبنا محاسبه مالیات چیست.قاعدتا کارکرد دستگاه نمیتونه منبع درآمد باشه که خیلی از دوستان توضیح دادند.پس اساس محاسبه مالیات چیست؟
    من شغلم خدماتی است .برای خرید وسیله مبالغی را پرداخت میکنم و همینطور با دستمزدم از مشتری میگیرم این پولیکه الان گرفتم که درآمدم نیست.برای محاسبه سود این کار با وسیله خودم رفتم .بنزین و روغن و بیمه عوارض مالیات استهلاک ماشین تخصصم و….. مبلغی که بابت جنسی که خریدم پرداخت کردم.چطور محاسبه میکنه .اون ممیزیکه پشت میزش نشسته و فقط یک قلم و کاغذ داره .مسلما سلیقه ایست .یا ……دیگر.
    قانون باید تکلیفو برای همه روشن کنه.فقط به فکر کسب درآمد نباشه.
    تازه روشن کنه مالیاتیکه میگیره کجا مصرف میکنه.الان که همه چیز پولیه.مدرسه دانشگاه برق آب و گاز .آسفالتو جاده و…….
    خدا به هممون رحم کنه روزهای سختی در انتظار ملت شریف ایران است.

    پاسخ
  57. محمد
    محمد می گوید:

    مگه حضرت امام خمینی ۴۰ سال پیش فتوا ندادند که مالیات و عوارض حرام است چی شد الان مثل شیر مادر حلال شده؟؟

    پاسخ
  58. حسین
    حسین می گوید:

    سلام
    من که مدیر ختمان هستم فقط ازاین دستگاه برای مخارج وشارژ ساختمان استفاده می کنم تکلیف من چیست

    پاسخ
  59. ا
    ا می گوید:

    سلام چطور میخان ثابت کنن این بدبختا که بابا مثلا از یه خرید یه میلیونی فقط حالا۱۰۰یا۱۵۰سودشونه که نخوان درصد مالیات یک میلیونو پرداخت کنن؟
    اینا باید اول زیرساختاشون درست کنن بعد تز بدن
    اگه درصد مالیات تا ۲۵ درصد باشه یعنی یک چهارم درآمدش باید بده مالیات
    حالا دولت هم میگه این بدبخته اون نداره یک چهارم خرج منزلش و اجاره خونشو من بدمش؟؟؟
    ماشاالله فقط قانون میزارن چطور دست کنن تو جیب مردم
    مثل قانون بیمه ثالث که از رو ماشین برداشتن گذاشتن رو پلاک
    طرف اگه پول داشت میرفت ماشین نو بخره نه دست دوم که باید هزینه بیمش رو مثل ماشین صفر پرداخت کنه

    پاسخ
  60. اآرتین
    اآرتین می گوید:

    یه مغازه جلوبندی کوچک دارم حدود ۲۵درصدکارکردم واسه اجاره مغازه میره
    حالا اگه ۲۵درصدهم واسه مالیات بخواد کم شه با این گرونی و تورم . بنظر اون بالاییها چیزی تهش میمونه؟؟
    اینام قانونه که میزارین
    اصلا بفکر شهرستانیا هستین
    اصلا بفکر قشر ضعیف هستین
    آخه یه بدبختی که با همین دستگاه داره مزد نظافت خونه مردم رو میگیره باید مالیات بده
    یه مغازه که یک چهارم درآمدش بابت اجاره هست بجز پول آب وبرق و شاگرد چیزی هم واسه خوردن و خرج خونه و اجاره خونش نمیخاد؟
    آقای رئیسی گفتین بخاطر کرونا کسی اجاره خانه حق نداره زیاد کنه والا از بنگاه دار و موجر و صنفتون هیچ کدوم عمل نکردن
    اینه عدالتتون؟
    اینه مملکت اسلامیتون؟

    پاسخ
  61. عباس غلامرضایی رنجبر
    عباس غلامرضایی رنجبر می گوید:

    سلام کارتخوان من مسدود شده بعد از مسدود شدن ثبت نام کردم و کد گرفتم ولی هنوز وصل نشده چیکار باید انجام بریم

    پاسخ
  62. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    سلام وعرض وادب…من ماهی ۱۰۰تومن از کادتخوانم تراکنش دارم تقریبا..که حدود ۹۰وپنج شش تاش مال بنگاه ست..ی ۳وخورده ای ته ش میمونه که پول آب برق گاز خرج خونه کارگر کرایه ماشین شارژ موبایل و بنزین وکرایه مغازه و کرایه خونه وغیره…که میدم ی چیزی هم هی سرماه کم میارم…تو شوک اون ۱۰۰میلیونم که سرماه مالیات ده درصدش ۱۰ میلیونه فکر کنم…رییسی ،مجلس قانوگذار چه فکر کردی پیش خودت..از کجا بیاریم مالیات بدیم..جمع کنین این مسخره بازیا را؟

    پاسخ
  63. علی
    علی می گوید:

    سلام من درماه ۱۰۰میلیون تراکنش دارم که نودپنج شش تومنش برمیگرده بنگاه ۴وخورده ای شایدم کمتر ته ش میمونه سرماه..که پول آب برق کارگر صاحب مغازه کرایه خونه هزینه زن وبچه کرایه ماشین وغیره..بازم کم میارم..توشوک اون مالیات ده درصدم که میشه ده میلیون کی بده چطوری بده از کجا بیاره..رئیسی مجلس قانونگذار یاخودشونه مسخره کردن یامارا گذاشتن سرکار.

    پاسخ
  64. مهدیان
    مهدیان می گوید:

    سلام من از یکی از بانکها وامی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان گرفتم این مبلغ را گفت باید داخل مغازه یا کارت خوان جای کارت بکشی و پول و ازش دریافت کنیم سود وام ۱۸ درصد بوده مبلغ ۱۰ درصد وام را هم بلوکه کردن توی حساب، یک کارت اعتباری بهمون دادن الان توی هر مغازه ای که می خوام این کارت رو بکشم ۱۰ درصد هم اون میخواد به عنوان مالیات نگه داره به نظر شما این وام و من چقدر باید پرداخت کنم و چقدر بهم دادن چه راه حلی هست برای این مالیاتی که مغازه دار می خواد برداشت کنه که اونم کسر نکنه و پرداخت نکنه.

    پاسخ
  65. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    قدیم داروقه هامالیات نقدی از مردم می‌گرفتم اینا توفیلم تلویزیون واین طرف اون طرف میگن زمان قدیم چطوروفلان بودن الان خودشون هزاردرجه بدترزدن رودست داروقه های قدیم..این رابینهودگوربه گوریهم معلوم نیست کجا رفته.یک سری دیگه نمیادایران..

    پاسخ
  66. محسن
    محسن می گوید:

    سلام .من درروستا ارایشگاه دارم درماه ۲۵۰۰تا۳۰۰۰میلیون درامدمه جقدر مالیاد داره

    پاسخ
  67. اکبر
    اکبر می گوید:

    سلام
    اگر از کارتخوان
    برای دریافت کرایه تاکسی و یا دریافت کرایه کامیون استفاده شود
    ایا مشمول پرداخت مالیات میشود؟؟

    پاسخ
  68. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    سلام بانک هم بخوادبرات وام بده ۱۰تا۲۵درصدازت سودنمیگیره پس نتیجه میگیریم کارت خوانها رو مردم تحویل میدن وپول نقدمثل سالهای گذشته میادروکار راستی بنزین هم گرون میکنن الاغ موجودهست وسلامون علیکم

    پاسخ
  69. رستگار
    رستگار می گوید:

    سلام باتوجه به اینکه مبلغ تراکنش های مالی بنده خیلی نیست وبیشتربصورت واریزبحساب یاچکی است ، البته نه بحساب متصل به دستگاه کارتخوان ، آیا بنظرشما کارتخوان راثبت کنم یا دستگاه پز راتحویل بدهم . چون میخوام مالیات بیخودی پرداخت نکنم.ممنون راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
  70. ممد
    ممد می گوید:

    خدا لعنت کنه همه مسولین ودزدها وداروغه های مملکتمون هر روز لعن کنید انها را هیچ اه وناله ای بی اثر نمیماند

    پاسخ
  71. مجتبی
    مجتبی می گوید:

    باسلام
    خواروبارفروشی و ارزانسرایی که روزانه ۲۰میلیون فروشش با سود حدود ۷ درصد، جدای از هرینه ها،
    ماهیانه میشه ۶۰۰ میلیون تراکنش و سالانه بالای ۷ میلیارد تراکنش، با سود ناخالص ۷ درصد، هزینه ها رو بخوایم ازش کم کنیم که هیچ، حالا اومدن گفتن، برا مالیات ۱۳درصد سود تراکنش رو در نظر میگیریم و ۲۵درصد از این ۱۳ درصد میشه مالیات، یعنی ۳.۲۵درصد فروش رو مالیات میگیرن
    حالا حساب کنید ۳.۲۵درصد ۷میلیارد رو

    پاسخ
  72. سعید
    سعید می گوید:

    از این به بعد فقط پول نقد میگیم بیارن فقط توکرونا مریضی زیاد میشه که اونم بادولته مسولیتش مرگ ومیرش

    پاسخ
  73. غلام
    غلام می گوید:

    هالا مگه درامدی هست که مالیات بگیرن ازاین بعد فقط میگیم پول نقد بیاره مشتری هرکس هم گرونا گرفت مرد مسیولیتش بادولته

    پاسخ
  74. ااااا
    ااااا می گوید:

    سلام
    من کاسب هستم کارتخوانم تو این روز های عید خراب شد نرفتم سراغش از یه بنده خدایی حدود ۲۱ میلیون و ۲۱۰هزار با دستگاه پزش کارت کشیدم بعد ایشون موقع حساب کتاب ۲۱۰ هزار تومن از ما کم کرده به خاطر مالیات
    آیا صحت دارد ?!

    پاسخ
  75. ناشناس
    ناشناس می گوید:

    من که به فکر جمع کردن مغازه افتادم تیراژ فروش بالا وسودفروش حدودا ۳درصدی وحساب دفتری همراه با سوخت شدن پول :شغلم فروش مواد غذایی به صورت عمده توشهرستان چند روز دیگه چجوری ثابت کنم تراکنش بالا وسودفروش خیلی پایین رو

    پاسخ
    • وحید
      وحید می گوید:

      ما مغازه سوپر مارکت داریم مالیاتش بنام داداشم میاد ولی پوزها بنام من هست الان داداشم رفته مالیاتشو زده وتمام
      حالا من رفتم تو سایت زدم ۵میلیارد گردش حسابه سالیانمه که ۱۴۵ نیلیون مالیات برام نشون میده الان منو راهنمایی میکنید که چیکار باید بکنم چون اکثرا ما برا مشتری کار کشیدیم پول دادیم

      پاسخ
  76. سید جواد افروزیان
    سید جواد افروزیان می گوید:

    باسلام
    من دستگاه پوز شخصی دارم و بیشتر خرید هایی که انجام می گیرد نقد نمودن کارت های هدیه و وام های بانکی می باشد و دستگاه هم به نام بیمه ثبت شده است آیا مالیات به منتعلق می گیرد

    پاسخ
  77. نظامی
    نظامی می گوید:

    سلام وقت بخیر
    در صورت رفع ابهامات و مشکلات با موضوع مالیات دستگاه های کارتخوان به شماره در واتس آپ پیام دهید.
    با آرزوی موفقعیت

    پاسخ
  78. سیّدمحمّد
    سیّدمحمّد می گوید:

    سلام و عرض ادب؛
    بزرگوار بنده دست فروش هستم. کارم نقره جات(سنگ و انگشتر) است. حدود یک تا دو میلیون تومان ماهانه فروش دارم. لطفاً من را راهنمایی بفرمایید که هر یک میلیون تومان چقدر مالیات کسر می شود.
    از حضرتعالی سپاسگزارم

    پاسخ
  79. علیرضاجعفری
    علیرضاجعفری می گوید:

    سلام خسته نباشید بنده دستگاه پز سیاردارم دو تا دارم شغل آزاد دارم بساط میکنم دوستان من که بغلم کسبه هستن و بساط میکنند پیش من کارت می کشند تراکنش میانگین من در سال از دو تا دستگاه حدود دو میلیارد هستش چقدر برام مالیات میاد چطور حساب میشود

    پاسخ
  80. عبدلی
    عبدلی می گوید:

    سلام و ارادت
    شما فرض کنید ما در یک سالنی هستیم که میزها اجاره داده شده و مشتری جهت پرداخت از دستگاه پوز اینجانب استفاده میکند – پایان هر ماه با با کسی که میز اجاره کرده و همچنین از دستگاه کارتخوان ما استفاده کرده – چطوری باید تسویه نمود ؟
    لطفا راهنما کنید

    پاسخ
  81. محمود بارسلونا
    محمود بارسلونا می گوید:

    سلام بنده به اشتباه موقع خرید از مغازه سبزی فروشی بجا ۵۰ هزار تومان ۵ میلیون کشیدم طرف بعداز چند روز ۹ درصد یعنی ۴۵۰ هزار تومن کم کرد و بقیه رو داد آیا این عمل درست بوده یانه؟اگر نه از کجا میشه پیگیر شد؟

    پاسخ
  82. من
    من می گوید:

    سلام من کارت خوان دارم ولی خیلی کم ازش استفاده میکنم چون مغازه داشتم و جمع کردم حالا یک نفر میخواست برای شغل خودش از کارت خوان من استفاده کنه ومبلغ زیادی کارت بکشه این مالیات چطوره من باید بپردازم و چقدره چطور حساب میشع

    پاسخ
  83. مریم
    مریم می گوید:

    سلام اون دست فروش‌ها و شغل ازادها ی بیچاره باید مالیات بدن اونوقت پزشکان با اون همه مال که دارن میری مطب کارت نمیکشن والکی میگن خرابه نقدبیار برا اینکه مالیات ندن لطفا رسیدگی کنید

    پاسخ
  84. ALI
    ALI می گوید:

    باسلام و خسته نباشید
    ببخشید مالیاتی که به درآمد حاصل از دستگاه کارتخوان تعلفق میگیره از چه تاریخی محاسبه میشه؟؟
    منظورم اینه که مثلا اگه فردی مهرماه ۱۴۰۰ دستگاه کارتخوان گرفته و در اسفند ماه در سامانه مالیا ثبت نام کرده، میزان درآمد این شخص از مهرماه محاسبه میشه یا از اسفند ماه؟؟ یا حتی از ابتدای سال( یعنی قبل از اینکه کارتخوان بگیرن) ؟؟
    سوال بعد اینکه ، اگه میزان درآمد کمتر از معافیت (طبق بخش نامه جدید بودجه ۱۴۰۱) که ۳۹۶۰۰۰۰۰ تومان هستش باشه باید صفر رد کنیم؟؟
    ممنون

    پاسخ
  85. وحید
    وحید می گوید:

    ما مغازه سوپر مارکت داریم مالیاتش بنام داداشم میاد ولی پوزها بنام من هست الان داداشم رفته مالیاتشو زده وتمام
    حالا من رفتم تو سایت زدم ۵میلیارد گردش حسابه سالیانمه که ۱۴۵ نیلیون مالیات برام نشون میده الان منو راهنمایی میکنید که چیکار باید بکنم چون اکثرا ما برا مشتری کار کشیدیم پول دادیم

    پاسخ
  86. اسفندیارفیاضی
    اسفندیارفیاضی می گوید:

    سلام دستگاه پوز برای نقدکردن کارت اعتباری گرفتم که وام گرفته بودم والان میخوام دستگاه غیرفعال وپرونده مالیاتی برام تشکیل شده حذفش کنم ، چکار باید بکنم

    پاسخ
  87. مهرسام
    مهرسام می گوید:

    با سلام بنده کارگزار بیمه هستم و هر ماه فیش بیمه رانندگان و سایر اقشار و پرداخت میکنم . الان هم مالیات بنده ۸۸۰۰ امده در حالی که ما خدماتی هستیم. پرینت بانکی هم گرفتم برای ارائه لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  88. بهزاد
    بهزاد می گوید:

    سلام وقت بخیر
    حساب بانک من چه از طریق پوز و چه کارت به کارت در سال ۹۹ حدود ۲۰ میلیارد گردش داشته من عمده فروش لوازم ورزشی هستم که کمترین میزان سود رو روی جنس گرفتم چیزی حدود ۳ تا ۵ درصد. میخواستم بدونم چقدر مالیات من میشه

    پاسخ
  89. حشمت401
    حشمت401 می گوید:

    من یک مغازه دار خدماتی هستم بخدا داخل کوچه هستم روزی شاید ۱۰۰هزار هم نتونم درآمد کنم و از دستگاه کارتخوان بکشند خلاصه اینکه ۱۰۰هزار هم بکشم شاید توش ۲۰هزار سود باشه و اداره مالیات گرگ بخواد ۱۰-۲۵درصد ۱۰۰هزارو بگیره میشه ۲۵هزارتومن
    یعنی من روزی ۱۰-۲۰هزار سودم باشه با ۱۰۰ هزار
    ماهی میشه ۳میلیون با ۶۰۰هزار سود و ۷۵۰هزار مالیات
    سالی میشه ۳۶ میلیون با ۷میلیون و ۲۰۰هزار سود و ۹میلیون مالیات
    درواقع من سر سال ۳۶میلیون فروش خدماتی داشتم که تووی این فروشم ۷میلیون و ۲۰۰هزار سود بوده که ۹میلیون هم مالیات دادم
    یعنی سالی ۱میلیون و ۸۰۰هزار ضرر
    برم بمیرم بهتره دیگه خدا لعنتشون کنه این گرگها رو که از همه جا میخورند هیچ کسی هم هیچ غلطی نمیکنه قیامی نمیکنه
    همه فیلم میسازند که چطور مالیات پرداخت کنیم آقا سخنرانی مالیاتی میکند گرگها سخنش را در بالای سایت مالیاتی بالا می آورند که آقا گفته اطاعت کنیم
    بلانسبت هرکی گفته غلط کرده گفته من چقدر مگر درآمد دارم که تووش سود باشه با این حساب برم دزدی بهتره
    کشور ما ایارن رابین هود کم دارد تا خراج گیران را به درک واصل کند

    پاسخ
  90. mahnaz
    mahnaz می گوید:

    سلام ببخشید کارتخوان ما سیار هست
    میخواستم بدونم که مقدار مالیات این کارتخوان با بقیه کارتخوان ها فرق داره؟
    و مالیاتاین کارتخوان چند درصده؟

    پاسخ
  91. محمود
    محمود می گوید:

    سلام وقت بخیر، پیام اومده که مرحله ۴ ثبت دستگاه پوز را کامل کنید بنده بیشتر از دو مرحله در سایت و پوشه خودم نمی بینم پکار کنم؟

    پاسخ
  92. roya
    roya می گوید:

    خداروخوش نمیاد…ما خانواده پنج نفره هستیم سه تا بچه کوچک داریم و مستاجر و گرفتار بخدا با پول پیش بیست میلیون خانه اجاره کردیم… شوهرم با غرض و قسط یه وانت خریده که تا خرخره بدهکاره..به این امید که باوانت میوه بفروشه و توی سرما و گرما واسه زن و بچه ش یه لقمه نون حلال دربیاره..خدارو خوش میاد که دولت بیاد و از گلوی بچه های من مالیات بگیره ..انقدر زندگی هامون چاله چوله داره که هر چی از صبح تا شب بدوییم و کار کنیم بخدا باز کم میاریم….بجای اینکه دولت به فکر مردم و رفاه وپیشرفت مردم باشه به فکر اینه که از مردم بدزده..این پول مالیات یعنی پول حروم یعنی نزول و همچین چیزی .پرداخت پولی که پشتش رضایت نباشه حرامه حرام….الکی اسم اسلام رو برای کشور بکار نبرین ..اسلام واقعی مخالف نزول و…این چیزاست.از ما که تقریبان گذشت..خدا بچه هامونو نجات بده از این وضعیت مملکتمون..

    پاسخ
  93. علی
    علی می گوید:

    سلام مالیات کارت خوان اسباب درد سری شده برای خریداران هنگام خرید اجناس تقریبا گران مثلا یک ملیون فروشنده نوشته ای از قبل اماده شده را بدست ما میدهد و میخواهد پول را به این حساب واریز کنیم هم وقت ما تلف میشود و هم مقداری هزینه انتقال باید بدهیم

    پاسخ
  94. رضا
    رضا می گوید:

    سلام ، من دستگاه پوزم تو مغازه که مال هستم با کد ملی ثبت شده و براش مالیات هم اومده ولی از دستگاه پوز تو مغازه دیگه استفاده میکنم الان باید دوباره برایه این مغازه هم اظهار نامه رد کنم

    پاسخ
  95. mona
    mona می گوید:

    سلام . من توی خونه کارای چرم دستوز درست میکنم و شاید ماهی ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار فروش داشته باشم . اما از دستگاه کارتخوانم کارتای هدیه عروسی یکی از بستگان رو کشیدن حالا برام ۴میلیون و ۵۰۰ مالیات اومده . دارایی گفته در حد ۳۰۰ تومن پرداخت کن چطور باید فرم رو این مبلغ ثبت کنم؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *