پاسخ به ۴۰ سوال درباره بیمه بیکاری، دفترچه بیمه و حق بیمه ۱۴۰۰

سوال مشمولان بیمه تامین اجتماعی

پرسش های مشمولان بیمه تامین اجتماعی در سال های اخیر

این گفتار محاسبان تلاشگر خبره ، به ۱۰۰ موضوع متداول که با پرسش های مکرر مشمولان بیمه تامین اجتماعی در سال های اخیر همراه شده است، پاسخ داده است . لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در تلگرام عضو هستید ؛ به اطلاع دوستان و آشنایان برسانید تا پاسخ گوی سوالات این هموطنان گرامی باشد. حق بیمه ۱۴۰۰ بر اساس حداقل حقوق و دستمزد ۱۴۰۰ و حق مسکن و خواروبار ۱۴۰۰ کارگران که ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است تعیین می شود .

حتما بخوانید: راهنمای مصور پرداخت حق بیمه خویش فرما در سال ۱۴۰۰

منظور از آخرین سال مالی برای محاسبه حسابرسی

منظور از آخرین سال مالی در هنگام مراجعه بازرسان تامین اجتماعی، آخرین سالی است که صورت های مالی شرکت شما به تایید مجمع رسیده است .

روش بررسی وضعیت دریافت مستمری

بایستی به بخش سرویس الکترونیک  سازمان تامین اجتماعی در نشانی: eservices.tamin.ir رجوع کنید و در منو استعلام وضعیت مستمری بگیران، اطلاعات لازم را کسب کنید. کد و رمز عبور باید داشته باشید. پاسخ گوی بسیاری از نیازهای اطلاعاتی و خدماتی شما همین این درگاه است که تصویر ایندکس آن را در عکس زیر مشاهده می کنید.

آدرس مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال 1400

آدرس مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰

به سایت  tamin.ir مراجعه کنید.

حق بیمه کلیه مشاغل اختیاری و اجباری در سال ۱۴۰۰

به سایت تامین دات آی آر مراجعه کنید.

چگونه دفترچه بیمه را ابطال کنم؟

امکان ابطال دفترچه بیمه در همه شعب و کارگزاری های سراسر کشور وجود دارد. دفترچه بیمه کاغذی از سال ۱۴۰۰ با دفترچه بیمه الکترونیکی جایگزین شده  است.

روش ابطال سهمیه کارگر ساختمانی

بایستی احراز اشتغال به کار در صنعت ساختمان انجام و ثبت نام در سامانه رفاهی کارگران ساختمان، صورت بگیرد تا بقیه مراحل انجام گردد.

آرا هیات های تشخیص مطالبات کارفرمایان

غیر حضوری شده است. از طریق اپیلکیشن تامین اجتماعی من، اطلاعات لازم را در samt.tamin.ir بدست آورید.

بیمه مدت خدمت سربازی

اگر متقاضی در طول دوره  خدمت، به اعتبار اشتغال در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی، دارای سابقه پرداخت حق بیمه باشد، سوابق دارای هم پوشانی، توسط سیستم، شناسایی  می شود و مدت خدمت، به کسر مدت بیمه پردازی، قابل محاسبه  خواهد بود. مبلغ بیمه خدمت سربازی در سال ۱۴۰۰ بیش تر از سال ۱۳۹۹ است. مراجعه حضوری برای تشکیل پرونده و پرداخت بیمه مدت خدمت سربازی، الزامی است.

احراز هویت بازماندگان مشمول تامین اجتماعی

احراز هویت فرزندان دختر به صورت غیر حضوری امکان پذیر است. مستمری بگیران خارج از کشور نیز به کارگزاری های برون مرزی مراجعه کنند.

اخذ نویب از سامانه غیر حضوری تامین اجتماعی

از طریق nobat.tamin.ir امکان دارد. نویت دهی از طریق reserve.tamin.ir نیز میسر است. از  طریق کد دستوری USSD با سرشماره مربع ۱۴۲۰ ستاره ۴ ستاره نیز از طریق گوشی همراه امکان پذیر خواهد بود.

گواهی رشد زن خانه دار

اگر شما زیر ۱۸ سال سن داشته باشید و زن خانه دار باشید و یا خواهان بیمه پردازی اختیاری، اگر گواهی رشد بگیرید، امکان بیمه پردازی دارید.

استفاده از امهال حق بیمه سهم مهندسین مشاور

واحد  های اجرایی شعب نسبت به دریافت صورت مزد و حقوق کارکنان شاغل اقدام می کنند. در صورتی که قرارداد آن ها بر اساس ضوابط و فهرست بها سازمان برنامه بودجه باشد.

ارسال لیست اینترنتی حق بیمه ۱۴۰۰

در صورتی که حق بیمه لیست ارسالی در مهلت مقرر انجام نشود، مشمول (کارفرما یا کارگر) مشمول جریمه می شود. همه بیمه شدگان در یک کارگاه، بایستی یک لیست ارسال کنند. طبق ماده ۳۹، مهلت پرداخت لیست اینترنتی شما تا آخرین روز ماه بعد است.

ترک کار کارگر در سال ۱۴۰۰

کلیه لیست بیمه شدگان در کارگاه با اطلاعات هویتی ثبت شده در سیستم هر شعبه، کنترل و چک می شود و در صورت ترک کار یک کارگز، بایستی کارفرمای محترم  نسبت به ثبت ترک کار بیمه شده در لیست مربوطه اقدام کند. در غیر این صورت، جریمه می شود. ثبت درخواست بازرسی از کارگاه ها از طریق ثبت نام و درج درخواست از طریق ESERVICES.TAMIN.IR وجود دارد.

کمک هزینه ازدواج ۱۴۰۰

اگر شما  به عنوان بیمه شده اصلی، بار نخستین بار ازدواج کرده باشید اما همسر شما، ازدواج دومش باشد، به شما کمک هزینه ازدواج تعلق خواهد گرفت.

نحوه استعلام استحقاق درمان در سال ۱۴۰۰

بایستی به ESERVICES.TAMIN.IR رجوع کنید. از منو بیمه  شدگان، قسمت خدمات درمانی و دفترچه بیمه، استعلام برخورداری از حمایت درمانی را انتخاب کنید. صرفا اطلاعات هویتی و شماره تامین اجتماعی (SSN) فرد بیمه شده در بخش اطلاعات هویتی نمایش داده می شود.

دریافت اعتبار دفترچه درمانی برای دختران بالای ۱۸  سال

اعتبار دفترچه به صورت حضوری از دفترچه درمانی دختر بالای ۱۸ سال  حذق شده  است. استعلام اعتبار دفترچه درمانی از طرق زیر امکان دارد:

  1. در روش اول، با  اپلیکیشن موبایل با ورود به سایت https://pwa.tamin.ir/medical و اسکن بارکد روی دفترچه درمانی ازطریق دوربین موبایل.
  2. روش دوم، ورود به درگاه:https://medical.tamin.ir با وارد کردن کد ملی.
  3. روش سوم، شماره‌ گیری USSD کد دستوری یا #۱۴۲۰*۴* با انتخاب گزینه ۱ و استعلام اعتبار دفترچه درمانی و ورود کد ملی می‌توانند وضعیت اعتبار دفترچه‌ درمانی را مشاهده کنید
  4. روش چهارم بیمه‌شدگان تامین اجتماعی می‌توانند با شماره‌ گیری #۱*۱۴۲۰*۴* و وارد کردن کد ملی اعتبار دفترچه درمانی خود را استعلام کنند.
  5. روش پنجم با استفاده از اپلیکیشن موبایل و با ورود به سایتhttps://pwa.tamin.ir/medical و وارد کرن کد ملی اعتبار دفترچه درمانی خود را استعلام کنید.
  6. روش ششم با استفاده از کد دستوری #۱۶۶۶* و شماره گیری و انتخاب گزینه ۱ (استحقاق سنجی) و وارد کرن کد ملی اعتبار دفترچه درمانی خود را استعلام کنند.

استعلام خدمات پزشکی و دریافت مستمری و وضعیت دریافت مستمری ۱۴۰۰

از  طریق سایت تامین امکان پذیر است.

استفاده از مزایای زایمان سال ۱۴۰۰

برای استفاده از مزایای زایمان در مراکز ملکی، ۶۰ روز سابقه الزامی است.

اشتباه  در ثبت مبنای دستمزد  ۱۴۰۰

بایستی نسبت به تغییر اطلاعات نام نویسی متمرکز دستمزد ۱۴۰۰ به شعبه مراجعه فرمایید.

اشتغال در ۲ کارگاه در سال ۱۴۰۰

اگر در سال ۱۴۰۰ در دو یا چند کارگاه کارفرمایان مشغول به کار شدید، هر کارفرما بایستی به نسبت مزد یا حقوق، حق بیمه را پرداخت کند.

بیمه بیکاری سال ۱۴۰۰

حداقل ماهانه ۲٫۵  میلیون تومان است. اشتغال مجدد در زمان دریافت بیمه بیکاری ۱۴۰۰، منجر به قطع مقرری می شود.

اطلاعات هویتی کارفرما جهت ابلاغ الکترونیکی  ۱۴۰۰

در  سال ۱۴۰۰ همان روش قبلی در ابلاغ الکترونیکی به کارفرمایان در دستور کار  است. ای میل ابلاغ الکترونیکی از طریق نشانی: SS0.EBLAGH@TAMIN.IR صورت میگیرد. پیامک ابلاغ الکترونیکی تامین اجتماعی از طریق ۹۸۹۲۰۰۲۹۰۱۴۲ صورت میگیرد. سوالی داشتید از طریق شماره ۱۴۲۰ بپرسید.

اعتبار تاییدیه مشاغل سخت و زیان آور سال ۱۴۰۰

مدت اعتبار درباره مشاغل گروه ب، مفهومی ندارد. برای مشاغل گروه الف نیز ۲۴ ماه.

مهلت اعتراض به ابلاغ سازمان

روز ابلاغ، جزو روزهای اقدامی در سال ۱۴۰۰ محسوب نمی شود. اگر تاریخ هیات بدوی تغییر کند، با صدور دعوت نامه  از طریق شعب به کارفرما اعلام می شود. جهت اطلاع از نتیجه اعتراض به راهی هیات، کارفرما بایستی در سال ۱۴۰۰ شمسی، منتظر دریافت رای هیات بود که به صورت فیزیکی به آدرس کارگاه ابلاغ می شود. بعد از اعتراض به رای بدوی، پرونده به هیات تجدید نظر رفته و در نویت رسیدگی به پرونده قرار میگیرد.

روش اعتراض به ابلاغ بدهی ۱۴۰۰

بایستی اگر مبلغ ناخالص کارکرد در محاسبه بدهی کارگاه شما، بیش از مبلغ ناخالص صحیح باشد، بایستی از منوی ابزار اصلاحی، نسبت به اعتراض اینترنتی به ابلاغ بدهی اقدام کنید. به سایت ESERVICES.TAMIN.IR بروید. اعتراض به بدهی های قطعی  از طریق سیستم  غیر حضوری امکان پذیر نیست. اعتراض به بدهی های برآوردی و آرا  هیات های بدوی تشخیص مطالبات با رعایت مواعد قانونی مربوطه امکان پذیر خواهدبود.

اعتراض نسبت به مبلغ اعلامی احکام سخت و زیان آور مربوط به واحد درامد شعب است.

اعتراض به راهی هیات تجدید نظر در سال ۱۴۰۰

بایستی از طریق دیوان عدالت اداری اقدام کنید. راه دیگری ندارد.

ثبت اعتراض به سوابق ناموجود

اعتراض به سابقه ناموجود ، محدودیتی ندارد. به شعب مراجعه کرده و برگ احیای سابقه را تکمیل کنید.

اعتراض به نحوه محاسبه سوابق بیمه بیکاری

اگر سوابق بیمه اجباری شما جهت برقراری بیمه بیکاری، نادرست محاسبه شده است، بایستی از طریق درگاه خدمات غیر حضوری، سوابق را مشاهده  کرده و اگر سوابق بیمه پردازی اجباری، کم تر از میزان سوابق موجود در سامانه محاسبه شده، نسبت به ثبت ادعای سابقه در شعب، اقدام کنید.

امضا دیجیتال پزشکان

سازمان نظام پزشکی، متولی صدور امضا دیجیتال و پشتیبانی اشکالات بوجود آمده برای پزشکان در ۳۱ استان کشور است. برای استفاده از امضا دیجیتال، نیاز به دستگاه کارتخوان مخصوص است.

انصراف از دریافت بیمه بیکاری ۱۴۰۰

اگر در سال ۱۴۰۰ مشغول به کار شده اید، برای انصراف از دریافت بیمه بیکاری به سامانه جامع روابط کار در نشانی: PRKAR.MCLS.GOV.IR رجوع کنید.

انصراف از دریافت بیمه بیکاری 1400

احراز هویت بیمه بیکاری ۱۴۰۰

به منظور ثبت دادخواست و انجام امور دادرسی کار، الزاما باید پس از احراز هویت از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا شعب بانک رفاه کارگران سراسر کشور و دریافت نام کاربری و کلمه عبور که به شماره همراه شما پیامک خواهد شد، وارد سامانه جامع روابط کار برای برقراری مقرری بیمه بیکاری ۱۴۰۰ شوید.

در صورتی که متقاضی سایر خدمات غیرحضوری سامانه جامع روابط کار هستید، احراز هویت علاوه بر مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا شعب بانک رفاه کارگران سراسر کشور از طریق نشانی: https://ekyc.done.ir/apps/identityType به صورت الکترونیکی نیز قابل انجام است.

احراز هویت بیمه بیکاری 1400

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *